Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-28@20:28:02 GMT

تلاش بانوی اسلام برای مبارزه با تجمل‌گرایی

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۷۵۷۱۵

تلاش بانوی اسلام برای مبارزه با تجمل‌گرایی

کارشناس علوم قرآنی گفت: «حضرت خدیجه(س)» آگاهی، بصیرت و نوری از علم در وجود خود داشت و به عنوان یک عنصر سیاسی، فهیم و دانا دوشادوش پیامبر اکرم (ص) تمام گردنه‌های پر پیچ و خم مبارزه با کفر را طی کردند. ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۹ رسانه ها خواندنی نظرات - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، حجت الاسلام والمسلمین مرتضی ادیب  در گفت‌وگو با میزان درباره دعا‌های ویژه روز وفات حضرت خدیجه (س) گفت: شب وفات بانوی نمونه اسلام، دعا یا اعمال خاصی ندارد، اما خواندن زیارت‌نامه حضرت خدیجه (س) از جمله اعمالی است که انجامش، ثواب، فیض و برکات زیادی به همراه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی بیان کرد: همانطور که به آن اشاره کردیم خواندن زیارت نامه بانوی بزرگوار اسلام در سالروز وفات ایشان توصیه می‌شود: اَلسَّلامُ عَلَیْکِ یا زَوْجَةَ رَسُولِ اللَّهِ سَیِّدِ الْمُرْسَلینَ، اَلسَّلامُ عَلَیْکِ یا زَوْجَةَ خاتَمِ النَّبِیّینَ، اَلسَّلامُ عَلَیْکِ یا اُمَّ فاطِمَةَ الزَّهْراءِ، اَلسَّلامُ عَلَیْکِ یا اُمَّ الْحَسَنِ وَ الْحُسَیْنِ سَیِّدَىْ شَبابِ اَهْلِ الْجَنَّةِ اَجْمَعینَ، اَلسَّلامُ عَلَیْکِ یا اُمَّ الْأَئِمَّةِ الطَّاهِرینَ، اَلسَّلامُ عَلَیْکِ یا اُمَّ المُؤْمِنینَ، اَلسَّلامُ عَلَیْکِ یا اُمَّ الْمُؤْمِناتِ، اَلسَّلامُ عَلَیْکِ یا خالِصَةَ الْمُخْلِصاتِ، اَلسَّلامُ عَلَیْکِ یا سَیِّدَةَ الْحَرَمِ وَ مَلائِکَةَ الْبَطْحآءِ، اَلسَّلامُ عَلَیْکِ یا اَوَّلَ مَنْ صَدَّقَتْ بِرَسُولِ اللَّهِ مِنَ النِّساءِ، اَلسَّلامُ عَلَیْکِ یا مَنْ وَفَتْ بِالْعُبُودِیَّةِ حَقَّ الْوَفآءِ، وَ اَسْلَمَتْ نَفْسَاً وَ اَنْفَقْتَ مالَها لِسَیِّدِ الْأَنْبِیآءِ اَلسَّلامُ عَلَیْکِ یا قَرینَةَ حَبیبِ اِلهِ السَّمآءِ، اَلْمُزَوَّجَةِ بِخُلاصَةِ الْأَصْفِیآءِ، یَا ابْنَةَ اِبْراهیمَ الْخَلیلِ، اَلسَّلامُ عَلَیْکِ یا مَنْ سَلَّمَ عَلَیْها جَبْرآئیلُ، وَ بَلَّغَ اِلَیْهَا السَّلامُ مِنَ اللَّهِ الْجَلیلِ، اَلسَّلامُ عَلَیْکِ یا حافِظَةَ دینِ اللَّهِ، اَلسَّلامُ عَلَیْکِ یا ناصِرَةَ رَسُولِ اللَّهِ، اَلسَّلامُ عَلَیْکِ یا مَنْ تَوَلّى‏ دَفْنَها رَسُولُ اللَّهِ، وَ اسْتَوْدَعَها اِلى‏ رَحْمَةِ اللَّه، اَشْهَدُ اَنَّکَ حَبیبَةُ اللَّهِ وَ خِیَرَةُ اُمَّتِهِ، اِنَّ اللَّهَ جَعَلَکِ فى‏ مُسْتَقَرِّ رَحْمَتِهِ فى‏ قَصْرٍ مِنَ الْیاقُوتِ وَ الْعِقْبانِ، فى‏ اَعْلى‏ مَنازِلِ الْجَنانِ، صَلَّى اللَّهُ عَلَیْکِ وَ رَحْمَةُ اللَّهِ وَ بَرَکاتُهُ.

این کارشناس علوم قرآنی درباره ویژگی‌های شخصیتی «حضرت خدیجه (س)» تاکید کرد: وی آگاهی، بصیرت و نوری از علم در وجود خود داشت و به عنوان یک عنصر سیاسی، فهیم و دانا دوشادوش پیامبر اکرم (ص) تمام گردنه‌های پر پیچ و خم مبارزه با کفر را طی کردند.

وی افزود: «حضرت خدیجه (س)» به دنبال این بودند که مبارزه با اشرافی‌گری را اجرایی کنند و تجمل‌گرایی به حاشیه رانده شود و البته در این مسیر گام‌هایی را برداشتند که تا حدی هم موفقیت‌آمیز بود.

ادیب درباره جایگاه حضرت خدیجه (س) تصریح کرد: با توجه به اینکه «حضرت خدیجه (س)» بانوی عظیم الشان اسلام است، نام ایشان در تمام زیارت نامه‌ها غیر از زیارت‌نامه حضرت امیر المومنین (ع) آمده است و همین امر نشان از مقام و نقش وی در اسلام دارد.

وی با اشاره به اینکه «حضرت خدیجه (س)» الگوی خوبی برای بانوان مسلمان هستند، تصریح: بانوان جامعه اسلامی باید به دنبال الگوی برتر و پیروی از کسی باشند که عالی‌ترین درجات انسانیت را طی کرده‌ است که در حال حاضر «حضرت خدیجه (س)» بهترین الگو برای بانوان هستند.

ادیب افزود: متاسفانه ما تحت تاثیر هجمه‌های بی‌رحمانه رسانه‌های غرب هستیم و ماهواره‌ها کاری می‌کنند که افراد ساده لوح را سمت خود جذب می‌کنند، لذا جامعه باید درباره حضرت خدیجه(س)، حضرت صدیقه طاهره(س) و حضرت زینب(س) بیشتر بیندیشد و رسانه‌ها نیز باید بیشتر به این موضوع بپردازند.

وی تاکید کرد: قبل از هر اتفاقی باید الگو‌های جامعه اسلامی را به آحاد مردم معرفی کرد، بنابراین باید تشنگی انتخاب الگوی جدید را در جامعه ایجاد کنیم و بانوان به این نتیجه برسند که نیازمند الگویی برتر هستند.

ادیب درباره جایگاه سیاسی حضرت خدیجه (س) خاطرنشان کرد: این بانوی اسلام در سن 25 سالگی «پیامبر اکرم(ص)»، راه حق و فضیلت را تشخیص دادند و با تمام توان در جهت توفیق رسول و دین خدا پیش رفتند، زمانی ثروت حضرت خدیجه (س) در جزیره العرب مانند نداشت و ایشان ثروتمندترین زن عرب بودند اما تمام دارایی خود را در مسیر منویات «پیامبر اکرم(ص)» صرف کردند.

انتهای پیام/

بازگشت به صفحه رسانه‌ها

R41383/P/S9,1299/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۷۵۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بوکس جاده ابریشم؛ پایان تلاش ملی پوشان ایران با ۴ نشان رنگارنگ

    به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، مسابقات بین المللی بوکس جاده ابریشم که یکی از رقابت‌های قدیمی و مطرح جهان است به میزبانی جمهوری آذربایجان و در شهر باکو برگزار شد.    تیم ایران با ۶ بوکسور در این مسابقات حضور پیدا کرد و با ۲ نشان نقره و ۲ برنز به کار خود پایان داد.    نتایج ورزشکاران ایران در مسابقات جاده ابریشم به شرح زیر است:    در وزن ۵۱ کیلوگرم، مهدی پرویزی که پیش از این حریفی از قزاقستان را مغلوب کرده بود با "بوتلایف" از روسیه روبه‌رو شد و به برتری رسید تا فینالیست شود. پرویزی عصر امروز در پیکار نهایی مغلوب "اصیل‌بیک جلیل‌اوف" ازبکستانی شد و گردن آویز نقره دریافت کرد.    در وزن ۵۴ کیلوگرم، مصطفی ریگی که برابر نماینده پاکستان به برتری رسیده بود با "خوجانزار‌" از ازبکستان مبارزه کرد و نتوانست به برتری دست یابد و با کسب مدال برنز به کارش پایان داد.   در وزن ۶۷ کیلوگرم، مهدی امیری که مشتزن قرقیزستانی را با شکست بدرقه کرده بود با "ایلگار سالاکوف" از جمهوری آذربایجان بالای رینگ رفت و با ارائه مبارزه‌ای حساب شده به برتری دست یافت. امیری عصر امروز در فینال نتیجه را مقابل "الکساندر زیریانوف" از روسیه واگذار کرد و به نشان نقره رسید.    در وزن ۷۱ کیلوگرم، کسری طهماسبی که بوکسوری از لهستان را از پیش‌رو برداشته بود با "دارخان دوسیبای" از قزاقستان جدال کرد و در پایان ۳ راند مبارزه، این بوکسور قزاق بود که برنده شد تا کسری به مدال برنز بسنده کند.   باقر فرجی و روزبه صفری دیگر بوکسور‌های ایران در تورنمنت جاده ابریشم بودند که از دور مسابقات کنار رفتند.

دیگر خبرها

  • بوکس جاده ابریشم؛ پایان تلاش ملی پوشان ایران با ۴ نشان رنگارنگ
  • شفاف‌سازی رودیگر درخصوص پست اینستاگرامی‌اش درباره ماه رمضان
  • برنامه «سلسله موی دوست» از رادیو ایران
  • «شکوفه‌های آسمانی» در حرم حضرت معصومه (س)
  • رفع مشکلات ترافیکی تقاطع بلوار شهید عابدی و بلوار حضرت خدیجه(س)
  • فلسطین مسئله اول جهان اسلام است
  • موضوع اول جهان اسلام، فلسطین است
  • آغاز به کار رادیو «مقاومت» با شعار «صدای فلسطین»
  • بانوی مسیحی آمریکایی در نهاوند مسلمان شد
  • تنها موزه متعلق به یک بانوی کریمه در جهان