Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه رای الیوم در مقاله‌ای نوشت: زمانی که عملیات خطرناکی مثل عملیات منفجر کردن نفتکش‌ها در بندر فجیره در این شرایط حساس که تنش بین آمریکا و ایران شدت گرفته است، اتفاق می‌افتد برای یافتن عامل مجری این عملیات باید طرف یا طرف‌هایی را مشخص کرد که به آسانی می‌توانند به این منطقه حفاظت شده از نظر امنیتی و نظامی نزدیک شوند و طرفی را پیدا کرد که از بروز چنین حوادثی سود می‌برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روزنامه نوشت: در این چارچوب می‌توان این فرضیه را در نظر گرفت که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، خودش دستور انجام این عملیات را صادر کرد تا از آن به عنوان ابزاری برای باج‌گیری مالی هنگفت از امارات، عربستان سعودی و سایر کشور‌های منطقه خلیج (فارس) استفاده کند به ویژه اینکه پنتاگون و نهاد‌های اطلاعاتی آمریکا به وی توصیه کردند از بازی با آتش در مقابل ایران خودداری کند.

در ادامه این مطلب آمده است: به عبارت دیگر به نفع ترامپ است که از نتایج انفجار‌های فجیره به همان شیوه خبیثانه خود به عنوان یک تاجر بهره‌برداری کند.

این عملیات که برخی‌ها خواستند بر عهده ایران بگذارند به احتمال قوی به باری برای خودشان تبدیل خواهد شد و ترامپ از آن استفاده خواهد کرد تا آن‌ها را بدوشد و آخرین سنت را از جیب دولتمردان سعودی و اماراتی خارج کند و آن‌ها را بار دیگر به دوران چادرنشینی بازگرداند آن گونه که معلمش کسینجر در سال ۱۹۷۴ وعده داده بود. این همه خدماتی که آن‌ها طی چند دهه تاکنون به آمریکا کردند، کافی نبوده است.

نویسنده این مطلب در ادامه نوشت: ناگفته پیداست زمانی که در تحلیل به این نقطه می‌رسم فراموش نمی‌کنم که ترامپ نژادپرست پس از هری ترومن بیش از سایر رؤسای جمهور آمریکا به اسرائیل خدمت کرد که این خدمات قابل قیمت‌گذاری نیست. همچنین از یاد نمی‌برم که ترامپ در دل خود دوست دارد روزی از خواب برخیزد و ببیند که ایران و کل محور مقاومت را دریا در خود فرو برده است تا اسرائیل برای همیشه در امنیت و آرامش زندگی کند. 

او افزود: با اینکه برخی‌ها بعید نمی‌دانند اطلاعات اسرائیل انفجار‌های فجیره را بر اساس توافق بین جان بولتون، نتانیاهو، محمد بن زاید و محمد بن سلمان انجام داده باشد، من این فرضیه را بعید می‌دانم؛ زیرا تجربه نشان می‌دهد با وجود نفوذ گسترده اسرائیل در واشنگتن زمانی که موضوع به تضاد منافع بین طرفین مربوط می‌شود منافع آمریکا برتری می‌یابد و آنچه که در جنگ خلیج (فارس) در سال ۱۹۹۱ و جنگ ۲۰۰۶ اتفاق افتاد بزرگتررین دلیل در این زمینه است.

در انتهای این مطلب آمده است: سرانجام من فکر می‌کنم انفجار‌های فجیره سبب می‌شود جادوی جادوگر دامن صاحبش را بگیرد و به جای اینکه منجر به ساقط شدن انقلاب ایران شود قدرت بازدارنده‌ای به آن ببخشد. به زودی مشخص خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: امارات دونالد ترامپ آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۷۵۷۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ: اسرائیل زیر فشار حمله است

دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا به پاسخ گسترده موشکی و پهپادی جمهوری اسلامی ایران به اقدامات تجاوزگرانه رژیم صهیونیستی واکنش نشان داد و با بیان اینکه رژیم صهیونیستی اکنون زیر فشار حمله است، مدعی شد: اگر من رئیس جمهور ایالات متحده بودم هرگز این حمله اتفاق نمی‌افتاد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از نیویورک پست، رئیس جمهور سابق آمریکا با انتشار پستی در شبکه اجتماعی «تروث سوشیال» بدون اشاره به اینکه حمله پهپادی ایران علیه سرزمین‌های اشغالی در واکنش به تجاوزگری رژیم صهیونیستی علیه کنسولگری کشورمان در سوریه صورت گرفته است این حملات را محکوم کرد و ادعا کرد: اگر من رئیس جمهور ایالات متحده بودم، هرگز این حمله اتفاق نمی‌افتاد.

ترامپ همچنین با انتقاد از رویکرد رئیس جمهور آمریکا در قبال حمله ایران به رژیم صهیونیستی، نوشت: جو بایدن در چنین شرایطی به جای سخنرانی زنده درباره (رژیم) اسرائیل آن را ضبط می‌کند. الان زمان سخنرانی‌های از پیش ضبط شده نیست.

کد خبر 744269

دیگر خبرها

  • ترامپ : بایدن مقصر حمله ایران به اسرائیل است
  • ترامپ: بایدن مقصر حمله ایران به اسرائیل است
  • ترامپ هم رئیس‌جمهور بود ایران به رژیم صهیونیستی حمله می‌کرد
  • ترامپ: حمله ایران به اسرائیل نشان‌دهنده ضعف آمریکا بود
  • اسرائیل زیر فشار حمله است
  • ترامپ: اسرائیل زیر فشار حمله است
  • ادعای تایمز اسرائیل: یک نفتکش اسرائیلی در تنگه هرمز توقیف شد
  • ترامپ: بایدن نمی‌داند چه غلطی می‌کند
  • وقوع حادثه دریایی در بندر فجیره امارات
  • ترامپ: شاید به جنگ‌جهانی برسیم