Web Analytics Made Easy - Statcounter

مروارید با بیان اینکه ما هم نیازمند فردوسی و بازخوانی شاهنامه و هم تاکید و توسعه زبان فارسی هستیم، گفت: شاهنامه فردوسی اتحاد زبان فارسی و توسعه مفاهیم اخلاقی را به ما یاد می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «جعفر مروارید» در مراسم اعطای نشان عالی فرهنگی و هنری فردوسی که در تالار خواجه نصیر الدین طوسی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد با اشاره به اینکه روز ملی فردوسی همزمان با روز پاسداشت زبان فارسی در نظر گرفته شده زیرا در زمانه کنونی نیازمند هر دو هستیم، گفت:ما هم نیازمند فردوسی و هم تاکید و توسعه زبان فارسی هستیم، نیازمند فردوسی هستیم چون نیازمند حماسه هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آثار حماسی فراوانی در طول تاریخ تدوین شده که یکی از معروفترین آثار اثر حماسی هومر است اما شاهنامه که اثر حماسی فردوسی است نه‌تنها بخاطر شکل حماسی آن بلکه بخاطر محتوای آن امروز مورد تکریم و تاکید قرار می گیرد.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: شاهنامه به خوبی و با یک هارمونی متناسب عزت را در کنار خرد و غیرت را در کنار اخلاق قرار می‌دهد، هم از شادمانی‌های ایرانیان و هم از سوگواری‌ها سخن می‌گوید. شاهنامه چکیده تجربه‌های اخلاقی و حکمت عملی ایرانیان است، ایرانیانی که با الهام گرفتن از قرآن و عترت هویت ایرانی اسلامی خود را توسعه دادند. شاهنامه هویت ایرانی اسلامی ما است.

 

مروارید با تاکید بر اینکه نیازمند بازخوانی شاهنامه هستیم، زیرا نیازمند توجه مجدد به اخلاق حکیمانه و اخلاق قهرمانانه هستیم، گفت: ملت ایران در طول تاریخ معروف به ملتی بودند که حسن اخلاق را داشتند، اخلاق در عرصه‌های فردی خانواده و سیاست، ما نیازمند گفت‌وگو هستیم، شاهنامه به خوبی گفت‌وگو را به ما یاد می‌دهد، ما نیازمند گفت‌وگوی میان نسلی، بینا ادیانی و بینا فرهنگی هستیم، شاهنامه اتحاد زبان فارسی و توسعه مفاهیم اخلاقی را به ما یاد می‌دهد.

 

وی افزود: زبان فارسی را شاهنامه حفظ و احیا کرده است، زبان فارسی زبان انتقال فرهنگ ایرانی اسلامی است، تاکیدی که مقام معظم رهبری بر زبان فارسی دارند تاکید بر تمدن ایرانی است که از اسلام الهام گرفته است، ما اگر بخواهیم سبک زندگی ایرانی اسلامی را معرفی کنیم در درجه اول باید زبان فارسی را معرفی کنیم، زبان فارسی در کنار شاهنامه آن چشم‌اندازی را تشکیل می‌دهد که در سطوح مختلف هنری و فرهنگی نیازمند معرفی آن هستیم.

پایان پیام/483

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان قرآن خبرگزاری شبستان آیت الله مصباح یزدی ماه مبارک رمضان بیانیه گام دوم انقلاب مصلی قرآن کریم جشن گلریزان نمایشگاه قرآن نشان فردوسی بزرگداشت روز ملی فردوسی اتحاد و همدلی مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۷۵۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر دوره فشرده آموزش زبان فارسی اسرائیل!

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 8 زبان فارسی علاوه بر آنکه به افسران اطلاعاتی رژیم اسرائیل آموزش داده می‌شود، به گروهی از افسران ارتش رژیم صهیونیستی نیز آموزش داده می‌شود. تصاویر دوره فشرده شش ماهه زبان فارسی در ارتش اسرائیل را می‌بینید که در آن نظامیان صهیونیست روزانه 12 ساعت فارسی یاد می‌گیرد. این گزارش شبکه کان اسرائیل را با زیرنویس فارسی می‌بینید.

دیگر خبرها

  • ۶ خانه فرهنگی ایران در پاکستان فعال می‌شود
  • تجلیل از برگزیدگان المپیاد زبان فارسی دانش آموزان لبنانی
  • تصاویر دوره آموزش زبان فارسی در ارتش اسرائیل!
  • تصاویر دوره فشرده آموزش زبان فارسی اسرائیل!
  • پاسداشت زبان فارسی، پاسداشت هویت ملی و فرهنگی ایرانیان + فیلم
  • چرا زبان شکسپیر محو شد، اما سعدی نه؟ | زنجیره‌های پیوستگی زبان فارسی!
  • (ویدیو) خوش آمدگویی نخست وزیر پاکستان به رئیسی به زبان فارسی
  • خوش آمدگویی محمد شهباز شریف به رییس جمهور به زبان فارسی
  • ببینید | نخست‌وزیر پاکستان به زبان فارسی به رئیسی خوش آمد گفت‌
  • خوش آمدگویی نخست وزیر پاکستان به رئیسی به زبان فارسی + فیلم