Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-03-28@12:31:21 GMT

عربستان تولید نفتش را کاهش داد

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۷۶۲۱۸

عربستان تولید نفتش را کاهش داد

سازمان کشور‌های صادرکننده نفت خام اوپک در جدیدترین گزارش خود به نقل از منابع ثانویه اعلام کرد: تولید نفت ایران در ماه آوریل ۲۰۱۹ برابر با فروردین ماه ۱۳۹۷ به ۲ میلیون و ۵۵۴ هزار بشکه در روز رسیده است که نسبت به ماه پیش از آن ۱۶۴ هزار بشکه در روز کمتر است.

بر اساس این گزارش، ایران در ماه مارس برابر با اسفند ۹۷ روزانه ۲ میلیون و ۷۱۸ هزار بشکه نفت تولید کرده است که این رقم در ماه پیش از آن یعنی فوریه (بهمن ۹۷) ۲ میلیون و ۷۲۶ هزار بشکه در روز بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



متوسط تولید نفت ایران در سال ۲۰۱۸ برابر با روزانه ۳ میلیون و ۵۵۳ هزار بشکه و در سال ۲۰۱۷ برابر با ۳ میلیون و ۸۱۳ هزار بشکه در روز بوده است.

بر اساس این گزارش، تولید نفت ۱۵ کشور عضو این سازمان در ماه آوریل ۲۰۱۹ (فروردین ۹۷) ۳۰ میلیون و ۳۱ هزار بشکه در روز عنوان شده است که کاهش روزانه ۳ هزار بشکه‌ای نسبت به ماه مارس را نشان می‌دهد. اوپک در ماه مارس ۲۰۱۹ روزانه ۳۰ میلیون و ۳۴ هزار بشکه نفت تولید کرده بود.

عربستان نیز در ماه آوریل روزانه ۴۵ هزار بشکه نفت کمتر تولید کرده و میزان تولیدش به ۹ میلیون و ۷۴۲ هزار بشکه رسیده است. میزان تولید این کشور در ماه مارس ۹.۷۸۷ میلیون بشکه در روز بود.

کشور‌های عراق، لیبی، نیجریه، امارات و ونزوئلا افزایش تولید داشتند. بیشترین کاهش تولید به ایران تعلق دارد.

ایران، لیبی و نیجریه از توافق کاهش تولید معاف هستند.

در جدولی که بر اساس اطلاعات دولت‌های عضو اوپک از میزان تولیدشان در این گزارش آمده است، رقمی برای تولید نفت ایران در ماه‌های فوریه، مارس و آوریل ۲۰۱۹ ذکر نشده است.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: عربستان تولید نفت اوپک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۷۶۲۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشاورزی ارگانیک؛ مفید یا مضر؟

ایسنا/خراسان رضوی کشاورزی ارگانیک اغلب به‌عنوان راه‌حلی پایدارتر برای تولید مواد غذایی معرفی می‌شود که از اشکال طبیعی کنترل آفات برای ترویج کشت سازگار با محیط زیست استفاده می‌کند.

به گزارش ژاپن تودی، اما نتایج تحقیق جدید نشان می‌دهد که گسترش زمین‌های زراعی ارگانیک می‌تواند منجر به افزایش استفاده از آفت‌کش‌ها در مزارع غیر ارگانیک اطراف شود و برخی از مزایای زیست‌محیطی را خنثی کند.

محققان دریافتند اگر مزارع ارگانیک در کنار هم قرار گیرند و از نظر جغرافیایی از مزارع معمولی جدا شوند، می‌توان این اثرات جانبی مضر را کاهش داد.

اشلی لارسن، محقق ارشد این تحقیق، از دانشگاه کالیفرنیا، سانتا باربارا، گفت: علیرغم فشارهای سیاستی برای افزایش میزان کشاورزی ارگانیک، شکاف‌های کلیدی دانش در مورد چگونگی تأثیر کشاورزی ارگانیک بر محیط‌زیست وجود دارد. اگرچه شیوه‌های کشاورزی ارگانیک به‌طور کلی شرایط محیطی مانند کیفیت خاک و آب را بهبود می‌بخشد، اما این مبادلات به خوبی درک نشده است.

به‌عنوان مثال، مزارع ارگانیک می‌توانند گونه‌های مفیدتری را در خود جای دهند که حشرات، پرندگان، عنکبوت‌ها و سوسک‌های تغذیه‌ کننده و آفات کمتری را به دام می‌اندازند. یا کمبود آفت‌کش‌های شیمیایی و دانه‌های اصلاح شده ژنتیکی می‌تواند به این معنی باشد که آفات بیشتری را در خود جای داده‌اند.

برای یافتن این موضوع، لارسن و همکارانش داده‌های مربوط به ۱۴ هزار مزرعه در شهرستان کرن، کالیفرنیا را طی هفت سال تجزیه و تحلیل کردند. شهرستان کرن محصولات باارزشی ازجمله انگور، هندوانه، مرکبات، گوجه‌فرنگی، سیب‌زمینی و موارد دیگر تولید می‌کند و آن را به یکی از باارزش‌ترین مناطق تولید محصولات کشاورزی در ایالات‌متحده تبدیل کرده است.

این گروه تحقیقاتی نقشه‌های دیجیتالی شده از مزارع و محصولات کشت شده روی آنها را با سوابق کاربرد آفت‌کش‌ها و اینکه آیا مزرعه دارای گواهی ارگانیک است، مطابقت داد.

لارسن گفت: کشاورزی ارگانیک اطراف منجر به افزایش استفاده از آفت‌کش‌ها در مزارع معمولی می‌شود همچنین منجر به کاهش بیشتر در مزارع ارگانیک مجاور می‌شود. این اثر اغلب در حشره‌کش‌ها آشکار می‌شود که به‌طور خاص حشرات را هدف قرار می‌دهند.

سطح آفت‌کش‌ها در مزارع معمولی هر چه از مزارع ارگانیک دورتر بودند کاهش می‌یافت. اما محققان بر اساس تجزیه و تحلیل سطح ملی با جزئیات کمتری که انجام دادند، دریافتند که اگر مزارع ارگانیک با هم گروه‌بندی شوند، می‌توان وضعیت را به‌طور کامل اصلاح کرد.

این گروه در پایان ابراز کرد: خوشه‌بندی فضایی مزارع ارگانیک و تفکیک فضایی مزارع ارگانیک و معمولی می‌تواند ردپای محیطی زمین‌های زراعی ارگانیک و معمولی را کاهش دهد.

اریک لیختنبرگ از دانشگاه مریلند در تفسیر مرتبط می‌گوید که محققان نشان داده‌اند که تصمیمات کشاورزان در مورد آفت‌کش‌ها تحت تأثیر حضور مزارع ارگانیک مجاور است، اما دلیل آن به‌طور کامل مشخص نیست.

شاید ارزش محصولات، حساسیت آنها به آفات، و تحمل خطرپذیری شخصی کشاورزان نیز نقش داشته باشند.

لیختنبرگ که خواستار تحقیقات بیشتر در این زمینه شد، اظهار کرد: اینکه کدام آفات متحرک درگیر هستند، منشأ آنها از کجاست، یا چگونه و چرا در سراسر مناطق حرکت می‌کنند، به درستی درک نشده است.

یافته‌های این تحقیق در مجله Science منتشر شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کشاورزی ارگانیک؛ مفید یا مضر؟
  • افزایش ذخایر آمریکا سد راه صعود نفت شد
  • دیدار سفیر ایران با معاون وزیر خارجه عربستان
  • رایزنی سفیر ایران با معاون وزیر خارجه عربستان
  • عباسی، استاد اقتصاد دانشگاه مریلند: فاصله اقتصاد ایران با ترکیه و عربستان در حال افزایش است/باید بتوانیم تورم را به زیر 20درصد برگردانیم// عبده تبریزی: ایران پتانسیل خروج از وضعیت فعلی را دارد/ در همین نظام هم کم تنش تر با هم زندگی می کردیم
  • افزایش ۵۰ هزار بشکه‌ای تولید روزانه نفت ایران از ابتدای ۲۰۲۴
  • قیمت نفت کماکان صعودی ماند
  • روسیه دستور کاهش تولید نفت را صادر کرد
  • عضو مجلس خبرگان: دشمن به دنبال رکود اقتصادی در ایران است
  • اعلام رسمی تعداد خودرو‌های وارداتی در ۱۴۰۲/ خروج بیش از ۳ میلیارد دلار از کشور برای واردات موبایل/ چینی‌ها در ۱۴۰۲ بیشترین ورود سرمایه به ایران را داشتند/ الزام ثبت قرارداد اجاره در سامانه خودنویس