Web Analytics Made Easy - Statcounter

جبهه‌ النصره، اردوگاه آوارگان فلسطینی "النیرب" واقع در حلب در شمال سوریه را با تعدادی موشک‌ گراد هدف قرار داد که هشت فلسطینی که اکثر آنها کودک بودند کشته شده و ۱۴ تن دیگر زخمی شدند.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم، تصاویر دردناک کودکانی که زیر حملات موشکی کشته شدند در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که نشان دهنده وحشتناک بودن کشتار در اردوگاه آوارگان فلسطینی است درحالیکه جبهه النصره و گروه‌های هم‌پیمان آن نتوانستند طی سال‌های جنگ و حتی زمانی که این گروه‌ها بر اکثر محله‌های شهر حلب و حومه آن سیطره داشتند، وارد آن شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فعالان فلسطینی انگشت اتهام را به سمت ترکیه نشانه گرفتند و گفتند، میان آنچه بنیامین نتانیاهو از هدف قرار دادن کودکان فلسطینی در غزه انجام می‌دهد و حمایت رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه از جبهه النصره و گروه‌های دیگر در شمال سوریه و به شهادت رساندن کودکان اردوگاه فلسطینی "النیرب" در حلب چه تفاوتی وجود دارد؟

در همین راستا، انور رجا، عضو دفتر سیاسی "جبهه مردمی فرماندهی کل" هدف قرار دادن اردوگاه النیرب از سوی جبهه النصره و کسانی که در این کشتار دست داشتند را به شدت محکوم و اعلام کرد: کشتار کودکان این اردوگاه تکمیل برنامه‌های هدف قرار دادن اردوگاه‌های فلسطینی است که از سال ۲۰۱۱ میلادی آغاز و منجر به ویران شدن اردوگاه یرموک (بزرگترین اردوگاه آوارگان فلسطینی در خارج از فلسطین) و آواره شدن ساکنان آن شد.

رجا در ادامه افزود، این اقدام تنها توسط عاملان صهیونیستی صورت می‌گیرد.

در شبکه‌های اجتماعی تصویری از  به شهادت رسیدن آمال سخنینی، دختر بچه فلسطینی از ساکنان اردوگاه النیرب منتشر شد که در دستش تقدیرنامه‌ای از مدرسه داشت.

اردوگاه آوارگان فلسطینی النیرب در جنوب شرق شهر حلب در سوریه قرار دارد که یکی از بزرگترین اردوگاه‌های فلسطینی در سوریه پس از اردوگاه یرموک در دمشق به شمار می‌آید. این اردوگاه پس از سال ۱۹۴۸ و اخراج فلسطینیان از اراضی‌شان تاسیس شد. تعداد ساکنان این اردوگاه به حدود ۴۰ هزار تن می‌رسد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جبهه النصره حلب سوریه فلسطين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۷۶۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهادت ده‌ها زن و کودک فلسطینی در بمباران نوار غزه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در جدیدترین موج حمله‌های خود، خانه‌های مسکونی را در نزدیکی قبرستان الزوایده واقع در مرکز نوار غزه بمباران کردند.

ورودی اردوگاه البریج در مرکز نوار غزه نیز شاهد حمله‌های بامدادی جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بوده است.

این جنگنده‌های متجاوز چندین حمله وحشیانه و سنگین علیه محله الزیتون واقع در جنوب شرق شهر غزه انجام دادند.

تنها در یکی از حمله‌های هوایی رژیم صهیونیستی علیه ۲ خانه مسکونی در رفح دست کم ۲۶ فلسطینی از جمله ۱۶ کودک و شش زن به شهادت رسیدند.

توپخانه رژیم صهیونیستی نیز در کنار جنگنده‌های این رژیم وارد عمل شده و بخش‌های مختلف نوار غزه را زیر آتش گرفت. این حمله‌های توپخانه ای رژیم اشغالگر شمال اردوگاه النصیرات در مرکز غزه، شرق اردوگاه المغازی و ۲ منطقه المغراقه و الزهرا را هدف قرار داد.

قایق‌های جنگی رژیم صهیونیستی نیز سواحل مرکزی و جنوبی نوار غزه را گلوله باران کردند. علاوه بر این پهپادهای رژیم صهیونیستی یک مدرسه در اردوگاه البریج را هدف قرار دادند.

روز گذشته وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد ارتش رژیم صهیونیستی طی ۲۴ ساعت پنج کشتار و جنایت دیگر را علیه فلسطینی‌ها در این باریکه مرتکب شد.

این وزارت خانه افزود که در این حمله‌ها ۴۸ فلسطینی به شهادت رسیده و ۷۹ نفر هم زخمی شدند. شمار کلی شهدای غزه تا این لحظه به ۳۴ هزار و ۹۷ نفر و شمار زخمی‌ها نیز به ۷۶ هزار و ۹۸۰ نفر افزایش یافته است.

هنوز هزاران نفر مفقود یا زیر آوار هستند. همچنین بیش از ۷۲ درصد قربانیان جنگ در غزه زن و کودک هستند.

کد خبر 6084985

دیگر خبرها

  • فیلم/ زخمی شدن کودک فلسطینی در اردوگاه البریج (۱۳+)
  • تداوم حمله‌های هوایی و توپخانه رژیم صهیونیستی به غزه
  • افزایش آمار شهدای نوار غزه به ۳۴۱۵۱ نفر
  • شهادت ده‌ها زن و کودک فلسطینی در بمباران نوار غزه
  • ۷ شهید و ده‌ها زخمی در حمله جدید رژیم صهیونیستی به غزه
  • بیانیه باشگاه اسیر فلسطینی در واکنش به حوادث اردوگاه نور شمس
  • حمله مجدد اشغالگران صهیونیست به کرانه باختری
  • عقب‌نشینی مفتضحانه اشغالگران از «نور شمس»/ ۱۴ شهید و ده‌ها زخمی
  • عقب‌نشینی مفتضاحانه اشغالگران از «نور شمس»/ ۱۴ شهید و ده‌ها زخمی
  • روزشمار / نگاهی به تنش میان ایران و رژیم اسرائیل از 7 اکتبر تا به امروز