Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-29@09:29:09 GMT

سومین جشنواره ملی «فانوس» برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۷۶۴۸۵

سومین جشنواره ملی «فانوس» برگزار می‌شود

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان لرستان گفت:سومین جشنواره ملی فانوس در بخش هنرهای نمایشی، هنرهای تجسمی و سنتی، موسیقی و سرود، رادیویی، فیلم، تحقیق و پژوهش و بخش آزاد برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، سرهنگ حجت‌الله ناصرپور با اشاره به برگزاری سومین جشنواره ملی فانوس به همت سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس بیان کرد: این جشنواره در بخش هنرهای نمایشی، هنرهای تجسمی و سنتی، موسیقی و سرود، رادیویی، فیلم، تحقیق و پژوهش و بخش آزاد برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان لرستان در رابطه با اهداف این جشنواره یادآور شد: رهنمودهای مقام معظم رهبری در مورد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، معرفی اسوه‌ها و الگوهای عملی و نمادهای ارزشی دفاع مقدس به نسل جوان، جوانان و پاسداری از دستاوردهای دفاع مقدس، استکبارستیزی و مقاومت اسلامی تجلی ارزش‌های دفاع مقدس از موضوعات جشنواره است.

وی بیان کرد: مخاطب شناسی و آگاه‌سازی در حوزه آثار دفاع مقدس، اهمیت و کاربرد پژوهش در آثار هنری دفاع مقدس، ارزش هنر معنوی و دینی از منظر فیلم و تئاتر دفاع مقدس، کاربرد هنر در دفاع مقدس از دریچه نگاه فیلم و تئاتر دفاع مقدس، معرفی نقش اقشار مردم به‌ویژه جوانان و بانوان در دفاع مقدس، ایستادگی و پیروزی جبهه مقاومت تجلی ارزش‌ها از دیگر موضوعات این جشنواره به شمار می‌رود.

ناصر پور گفت: گفتمان سازی هنر دفاع مقدس مبتنی بر فرمایشات مقام معظم رهبری، تبدیل دانش ضمنی دفاع مقدس به دانش تصریحی با اقلیت ارائه در قالب‌های مختلف هنری، شناسایی، سنجش و تقویت ظرفیت و قابلیت‌های هنری استان‌ها، بازشناسی آثار تولیدی استان‌ها در بخش‌های جشنواره، تشویق و ترغیب استان‌ها در جهت تولید آثار برتر با موضوعات استانی و الگوی بومی هنر دفاع مقدس از اهداف جشنواره فانوس است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین می‌توان به ارائه آثار فاخر هنری در قالب جشنواره‌های منطقه‌ای و ملی به‌منظور نشر فرهنگ دفاع مقدس، ارتقا و غنا بخشی به تولیدات هنری ادارات کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان‌ها، ایجاد انگیزه و حمایت از هنرمندان و فرهیختگان هنری استان‌ها، ایجاد زمینه مشارکت سایر دستگاه‌ها و نهادهای استانی در برگزاری جشنواره‌های استانی و منطقه‌ای هنر دفاع مقدس و ایجاد بانک آثار فاخر هنرمندان استانی اشاره کرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان لرستان گفت: آخرین مهلت ارسال آثار و تکمیل فرم ثبت‌نام تا ۳۰ اردیبهشت ماه است و علاقه مندان به شرکت در این جشنواره می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه مرکزی جشنواره واقع در تهران، خیابان شهید مطهری، خیابان میرعماد، شماره ۴، طبقه ۱ ارسال کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جشنواره فانوس دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۷۶۴۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی نمایشگاه نقاشی کودکان اُتیسم در کاشان 

ایسنا/اصفهان مدیرعامل موسسه نیکوکاری سرای مهر کاشان از برپایی دومین نمایشگاه آثار نقاشی کودکان مبتلا به اختلال طیف اتیسم با عنوان «پنجره نگاه من» در آستانه دوم آوریل، روز جهانی آگاهی از اتیسم در خانه تاریخی بروجردی این شهر خبر داد.

مریم خیامی پور در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: این مرکز در حوزه توانمندسازی و مداخلات مؤثر بر طیف اتیسم راه اندازی شده و با رویکرد رفتار درمانی برای آموزش و توانمندسازی کودکان اتیسم فعالیت می‌کند.

وی افزود: کودکان مبتلا به اختلال اتیسم، که به طور مستمر دوره‌های آموزشی و رفتار درمانی را گذرانده‌اند، هنر نقاشی را نیز آموزش دیده‌اند که آثار آنها برای دومین سال در این نمایشگاه عرضه شده است.

مدیرعامل موسسه نیکوکاری سرای مهر کاشان، تصریح کرد: پژوهش‌ها ثابت کرده است، کودکانی که در فعالیت‌های هنری در کنار یکدیگر قرار گرفته و آموزش می‌بینند، علاوه بر تقویت حسی و حرکتی، نوعی آرامش فضای هنری را نیز تجربه می‌کنند.

خیامی پور تاکید کرد: آموزش‌های منجر به خلق آثار هنری و اجرای کار عملی در حضور دیگران و تشویق تماشاگران، ضمن آنکه اعتماد به نفس، عزت نفس و خودباوری را در آنها تقویت می‌کند می‌تواند تاثیر مثبتی بر روند درمان آنها نیز داشته باشد.

وی گفت: برپایی نمایشگاه‌های آثار کودکان اوتیسم، فرصتی است تا خانواده‌ آنها و دیگر شهروندان جامعه باور کنند که تفاوت می‌تواند عامل خلق ارزش باشد و کودکان خود را از جامعه جدا نکنند.

روز دوم آوریل برابر با ۱۴ فروردین به نام روز جهانی آگاهی از اتیسم نامگذاری شده است و نمایشگاه نقاشی «پنجره نگاه من» با آثاری از کودکان ۵ تا ۱۵ سال طیف اتیسم تا روز دوازدهم فروردین در خانه تاریخی بروجردی کاشان میزبان شهروندان و گردشگران است.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • خلق آثار هنری با ضایعات غیرقابل استفاده
  • احیای شب‌های قدر در مسجد موزه انقلاب و دفاع مقدس برگزار می‌شود
  • احیای شب های قدر در مسجد موزه انقلاب و دفاع مقدس برگزار می‌شود
  • نخستین جشنواره فرهنگی و هنری «آبادان» برگزار می‌شود
  • مراسم شب های قدر در باغ موزه دفاع مقدس برگزار می‌شود
  • ارسال ۱۵۰۰ اثر به دبیر خانه جشنواره شعر رضوی
  • آخرین روز جشنواره بزرگ بیدمشک در ارومیه
  • فراخوان جشنواره استانی علمی، فرهنگی و هنری جوانی جمعیت منتشر شد
  • برپایی نمایشگاه نقاشی کودکان اُتیسم در کاشان 
  • بازسازی آثار هنری باغ موزه مینیاتور