Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-18@12:14:44 GMT

فرمانده سنتکام به جای ترامپ از بولتون حرف شنوی دارد

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۷۶۵۷۶

استاد روابط بین الملل دانشگان بوستون معتقد است، ژنرال «کِنِت مک کنزی» فرمانده نیروهای مرکزی آمریکا(سنتکام) به جای 'دونالد ترامپ' رییس جمهوری آمریکا از 'جان بولتون' حرف شنوی دارد. آفتاب‌‌نیوز : «آندرو جی بسویچ» در مطلبی که روز گذشته(سه شنبه) در تارنمای آمریکایی 'لوبلاگ' انتشار یافت، نوشت: مارس گذشته، ژنرال «کِنِت مک کنزی» به عنوان بیست وچهارمین فرمانده سنتکام روی کار آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی روز چهارشنبه 8 مه (18 اردیبهشت) در مراسمی که با حمایت موسسه «تداوم جنگ و تبلیغ برای تغییر حکومت» برگزار شد - موسسه ای که قبلا بنیاد دفاع از دموکراسی ها نام داشت - طرح های خود را با استفاده از میراث به جا مانده از 23 نفر از مقامات سلف خود تشریح کرد.
باید تصدیق کرد که هیچ یک از مقامات سلف او در عمل به ماموریتی که این فرماندهی خود را به آن متعهد می داند، توفیقی حاصل نکرد و شرط می بندم که مک کنزی هم نمی تواند در این زمینه موفقیتی کسب کند. 
مک کنزی گفته است که اساس چنین ماموریی را تقویت ثبات در منطقه تشکیل می دهد. وی اعلام کرد: «یک خاورمیانه با ثبات زیربنای یک جهان با ثبات را تشکیل می دهد.» و «تعهد همیشگی ما به متحدان و شرکایمان عامل چنین ثباتی است». 
بسویچ در این نوشتار افزود: اما مک کنزی درباره اینکه این منطقه در وهله نخست، چطور دچار بی ثباتی شد، نظری نداد و مخاطبان خود را با این تصور رها کرد که تلاش های قبلی نیروهای سنتکام در تهاجم، اشغالگری، بمباران و دیگر اقدامات در منطقه تحت مسئولیت او ارتباطی با فقدان کنونی ثبات در این منطقه ندارد. 
در هر صورت مک کنزی تمایلی ندارد به گذشته اهمیت بدهد، تمرکز او بر آینده است. وی به مخاطبانش گفت، «من همیشه تلاش کرده ام درباره کاری که انجام می دهم تعصب داشته باشم».
این استاد دانشگاه بوستون در این مقاله افزود: مک کنزی، ایران را منبع همه شرارت ها می داند. برای مثال در جریان عملیات آزادسازی عراق او مدعی شد دستکم 600 نظامی آمریکایی در عراق به دلیل اقدامات شبه نظامیان تحت حمایت ایران کشته شده اند. اما حمایت آمریکا از «صدام» رئیس جمهور (مخلوع) عراق و ترغیب او به جنگ با عراق همچنین اقدامی شنیع بود که به کشته شدن تعداد بیشتری منجر شد. 
حافظه تاریخی مک کنزی به این دوران نمی رسد و حتی نمی تواند سال 2002 را به خاطر بیاورد که «جرج دبلیو بوش» رئیس جمهوری پیشین آمریکا ایران را «محور شرارت» خواند.
به هر حال این اتفاقات مربوط به گذشته است و ما با زمان حال سر و کار داریم. وقتی سخن از سیاست امنیت ملی است، فرمانده سنتکام در طرف «جان بولتون» مشاور امنیت ملی قرار می گیرد و از وی به جای کسی که قرار است رئیس او است، حمایت می کند. ترامپ بارها گفته است که می خواهد تعداد جنگ های آمریکا در خاورمیانه را کاهش دهد هر چند که این اظهارات او غیرموثر بوده است. بولتون در مقابل، آشکارا تمایل دارد چنین جنگ هایی را افزایش دهد.
نویسنده این مطلب افزود: در هر یک از دولت های قبلی پیام اشتباه اخیر بولتون به ایران درباره اینکه «هر گونه حمله به منافع آمریکا و متحدان ما با واکنش بی رحمانه مواجه خواهد بود» از سوی فرمانده کل قوا مطرح می شد. در دولت کنونی آمریکا، مشاور امنیت ملی آمریکا برای طرح چنین تهدیدهایی جسارت پیدا کرده است. مک کنزی نیز با او موافق است و استدلال ها و دیدگاه های او را تایید کرده است. 
وی به مخاطبان خود در بنیاد دفاع از دموکراسی ها گفت، اعزام نیروهای بیشتر به منطقه تحت مسئولیت او «این پیام روشن و بسیار دقیق را به ایران ارسال می کند که هر گونه حمله به منافع آمریکا با پاسخ بی رحمانه مواجه خواهد شد.» وی ادامه داد اگر جنگ رخ دهد این یک جنگ عادلانه نخواهد بود. 
استاد دانشگاه بولتون تصریح کرد: چه قدر خوب بود اگر مک کنزی در میان بلوف ها و تهدیدهایش، دقایقی را صرف توضیح این مساله می کرد که چرا تلاش های گذشته نیروهای آمریکایی باعث ایجاد ثبات در منطقه نشده است. 
مک کنزی سخنان خود را به این جمله «جرج واشنگتن» پایان داد که «آمادگی برای جنگ یکی از موثرترین ابزارها برای حفظ صلح است.» این یک جمله ستودنی است اما باید پرسید جرج واشگتن به عنوان اولین رئیس جمهور آمریکا درباره افتضاحی که ایالات متحده آمریکا در حوزه اختیارات سنتکام در چند دهه گذشته به بار آورده، چه تصوری می تواند داشته باشد.
ایرنا 

منبع: آفتاب

کلیدواژه: فرمانده سنتکام بولتون ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۷۶۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سنتکام: از اسراییل حمایت می‌کنیم

آفتاب‌‌نیوز :

فرماندهی مرکزی نیرو‌های تروریستی آمریکا (سنتکام)، روز دوشنبه مدعی شد که نیرو‌های آمریکایی با پشتیبانی سامانه‌های پدافندی آمریکا و اروپا، شنبه و یکشنبه، بیش از ۸۰ پهپاد انتحاری و حداقل ۶ موشک بالستیک را که از ایران و یمن به سمت اراضی اشغالی شلیک شده بود، منهدم کردند.

ایران شامگاه شنبه، در پاسخ به اقدام متجاوزانه رژیم صهیونیستی علیه ساختمان کنسولگری ایران در دمشق، طی عملیات «وعده صادق» بیش از ۳۰۰ پهپاد و موشک را به سمت اهدافی در اراضی اشغالی شلیک کرد.

خبرگزاری رویترز گزارش داد که سنتکام در صفحه خود در شبکه اجتماعی ایکس در این باره ادعا کرد: این اقدام شامل منهدم ساختن یک موشک بالستیک روی پرتابگر آن و هفت پهپاد روی زمینه و پیش از پرتاب آن‌ها در مناطق تحت کنترل حوثی‌های یمن (انصارالله) بود.

سنتکام همچنین با حمایت از رژیم صهیونیستی و اقدامات متجاوزانه آن گفت: سنتکام موضع خود در حمایت از دفاع اسراییل از خود در قبال این اقدامات خطرناک ایران را حفظ کرده است. ما به همکاری با تمامی شرکای منطقه‌ای برای افزایش امنیت منطقه ادامه خواهیم داد.

حمله به پایگاه هوایی نواتیم در سرزمین‌های اشغالی از اهداف عملیات موشکی و پهپادی ایران در پاسخ به حمله موشکی صهیونیست‌ها به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی در دمشق بود؛ پایگاه مبدأ شلیک موشک‌های اسرائیل که شهادت مستشاران ارشد ایرانی و همراهانشان را به همراه داشت و نقض کامل قوانین بین‌المللی از سوی این رژیم بود.

ایران از پاسخ موشکی و پهپادی مشروع و قانونی خود به اسرائیل اهداف متعددی را دنبال می‌کرد که از جمله آن‌ها - و شاید یکی از مهمترین‌شان - ضربه به پایگاه هوایی نواتیم در جنوب سرزمین‌های اشغالی بود. پایگاهی در منطقه صحرای نقب و در نزدیکی شهر بئر السبع که با برخورداری از یک باند پرواز ۳۴۰۰ متری، آشیانه و پایگاه اصلی جنگنده‌های F-۳۵ رژیم صهیونیستی است.

همچنین خبرگزاری فلسطینی شهاب از اصابت موشک‌های ایران به پایگاه نظامی رامون در النقب خبر داد. گفته شده هفت موشک ایران به این پایگاه هوایی اصابت کرده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • ادعای فرماندهی مرکزی آمریکا درباره مقابله با دو پهپاد یمنی
  • ادعای سنتکام درباره مقابله با ۲ پهپاد یمنی
  • حسین علایی: ۱۲۰ جنگنده پیشرفته برای مقابله با ایران به پرواز درآمدند اما .../در زمان حمله سپاه، فرمانده سنتکام در اتاق عملیات اسرائیل حضور داشت
  • سنتکام: از اسراییل حمایت می‌کنیم
  • آمریکا مدعی سرنگون کردن ۴ پهپاد یمنی شد
  • کربی: شرایط فعلی منطقه، نتیجه خروج ترامپ از برجام است
  • آمریکا مدعی سرنگونی ۵ پهپاد انصارالله شد
  • آمریکا : شرایط فعلی منطقه، نتیجه خروج دولت ترامپ از برجام است
  • کاخ سفید: شرایط فعلی منطقه، نتیجه عملکرد ترامپ با برجام است
  • کربی: شرایط فعلی منطقه، نتیجه خروج دولت ترامپ از برجام است