Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-23@23:14:00 GMT

اجرای اینستکس به ۱۲۰ روز زمان نیاز ندارد

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۷۶۵۷۷

اجرای اینستکس به ۱۲۰ روز زمان نیاز ندارد

معاون اقتصادی رئیس جمهور در گفت‌وگوی اختصاصی با قدس آنلاین در واکنش به درخواست ۱۲۰ روز زمان از سوی مقامات اروپایی برای اجرای اینستکس و اثبات پایبندی به توافق هسته‌ای تأکید کرد: اگر عزم کافی در طرف اروپایی وجود داشته باشد اجرای اینستکس زمان زیادی لازم ندارد.

محمد نهاوندیان در حاشیه جلسه هیئت دولت به خبرنگار قدس آنلاین گفت: یکسالی که ایران برای عملی شدن تعهدات طرف مقابل به کشورهای اروپایی و ۱+۴ فرصت داد کافی به نظر می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

می‌دانیم که در اجرائیات اگر عزم کافی وجود داشته باشد اجرای اینستکس و آغاز تراکنش‌های مالی زمانبر نیست به ویژه آنکه ایران و اروپا تاریخ طولانی از مبادلات را دارند و انگیزه کافی هم وجود دارد.
وی افزود: این وظیفه دولتهای اروپایی بوده که از شرکت‌های و بخش خصوصی خود را حمایت سیاسی کنند و در مقابل تحریم های تحمیلی امریکا به آنها اطمیان بدهند که مورد حمایت قرار می‌گیرند. این حمایت سیاسی همانطور که در تأسیس اینستکس از سوی اروپا اعلام شد باید در مورد شرکتهای اروپایی هم فراگیر شود.
معاون اقتصادی رئیس جمهور در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار قدس آنلاین درباره اینکه شرط گذاری ایران برای صادرات یک و نیم میلیون بشکه نفت در روز برای ماندن در برجام صحت دارد؟ اظهار داشت: بحث صادرات نفت ایران و میزان آن باید در مذاکرات تجاری مورد بحث قرار گیرد. ما باید با گام نخستی آغاز بکنیم. البته این موضوع زمینه توسعه خواهد داشت.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: اینستکس نهاوندیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۷۶۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هر سال حدود ۵۰۰ میلیون نسخه الکترونیکی در کشور ثبت می‌شود

سیدرضا مظهری، با اشاره به تسهیل دسترسی بیمار به دارو با اجرای فروش اینترنتی دارو، افزود: در طول یک سال حدود ۵۰۰ میلیون نسخه الکترونیکی در کشور ثبت می‌شود.

وی گفت: با اجرای این طرح، وقتی نسخه الکترونیکی برای بیمار تجویز و کد رهگیری ارسال شود، سامانه‌هایی در اختیار بیمار قرار می‌گیرد که محدوده‌ جست و جو و محل تحویل داروی مورد نیاز را انتخاب می‌شود.

مظهری با اشاره به مشمول شدن فروش اینترنتی دارو در حوزه سرپایی، افزود: در این سکوها حتی امکان ارتباط صوتی و تصویری بین مسئول فنی داروخانه با بیمار فراهم می‌شود تا در صورت نیاز برای مصرف دارو آموزش‌های لازم را دریافت کنند.

رئیس مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت گفت: با اجرای این طرح سهولت دسترسی بیماران به داروهای مورد نیاز افزایش خواهد یافت.

مظهری با بیان اینکه داروهایی که حمل آن ها نیاز به شرایط ویژه (سرما) دارد مشمول این سرویس‌ها نمی‌شوند، گفت: برای بیماران خاص که داروهای بسیار حساس و گران‌قیمت مصرف می‌کنند با ورود نهادهای حاکمیتی و وزارت بهداشت، سرویس دهی متفاوت در نظر گرفته می‌شود.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • جهش توسعه در لرستان آغاز شده و نیاز به پیگیری دارد
  • خدمات ترجمه فوری در دارالترجمه رسمی
  • اجرای ۳ پروژه پیشران در حوزه فناوری های نرم
  • بی‌میلی اروپایی‌ها برای کمک بیشتر به اوکراین
  • مورینیو: با ناراحتی منچستریونایتد را ترک کردم؛ به تن هاخ زمان دادند، به من نه!
  • افزایش بودجه نظامی کشورهای اروپایی به بالاترین رقم از زمان جنگ سرد
  • سپاه با مدیریت جهادی و اخلاص ماندگار شد
  • پیگیری برای اجرای طرح طبخ نان با آرد کامل
  • اختصاص ۵۰ میلیارد ریال اعتبار جهت تعریض و بهسازی پل فجر شهرستان ساری
  • هر سال حدود ۵۰۰ میلیون نسخه الکترونیکی در کشور ثبت می‌شود