Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-23@07:04:49 GMT

حمایت بانک مسکن از فعالان و سازندگان حرفه ای بخش مسکن

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۷۶۵۹۸

مدیر امور اعتباری بانک مسکن با تشریح سیاست های اعتباری در سال جاری، حمایت از سازندگان حرفه ای و بهره گیری از تکنولوژی نوین را یکی از اهداف اصلی اعتباری بانک مسکن معرفی کرد.
به گزارش صدای ایران محمدحسن علمداری، مدیر امور اعتباری بانک مسکن در نخستین گردهمایی مدیران ارشد بانک مسکن در سال جاری، سیاست های اعتباری بانکداری خرد را تشریح کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اهداف بانکداری خرد در سیاست های اعتباری را فعالیت در بخش تخصصی بانک، تامین مالی واحدهای معرفی شده در چارچوب طرح اقدام ملی، اولویت در تامین مالی واحدهای میان متراژ، حمایت از تامین مالی پروژه های ساختمانی که توسط انبوه سازان دارای صلاحیت حرفه ای احداث می شوند، کاهش قیمت تمام شده پول، افزایش منابع ارزان قیمت،کاهش نسبت مطالبات غیرجاری و بهره گیری از ظرفیت و پتانسیل مناطق آزاد تجاری عنوان کرد. علمداری با بیان این که این اهداف به منظور ایجاد رونق در بخش مسکن طراحی شده است، گفت: در سال جاری سقف تسهیلات ساخت عادی ثابت مانده و با توجه نوسان قیمتی، هدفگذاری بر این است که مشتریان حرفه ای که از فناوری های نوین و مصادیق کاهش مصرف انرژی بهره می گیرند، بیشتر حمایت شوند. علمداری با بیان این که بانک مسکن در سال جاری سیاست کاهش مطالبات را به شکل جدی در دستور کار قرار خواهد داد، گفت: سیاست های اعتباری بر اساس چهار بخش تسهیلات اعتباری خرد، بانکداری شرکتی، بانکداری سرمایه گذاری و بانکداری تکلیفی طبقه بندی شده است. او گفت: در بخش ساخت، تمرکز بر افزایش سقف تسهیلات اعطایی به سازندگان حرفه ای بوده و حتی سقف تسهیلات اعطایی شرکت های تعاونی مسکن که دارای صلاحیت حرفه ای بودند، افزایش بیشتری داشته تا از این طریق مشارکت شرکت های تعاونی مسکن با سازندگان حرفه ای بیشتر شود.
علمداری در بخش دیگری از صحبت های خود ضرورت پیاده سازی بانکداری شرکتی را تشدید رقابت بین بانک ها، ضرورت کاهش هزینه ها و افزایش بهره وری، افزایش انتظارات مشتریان و پاسخگویی به نیازهای پیچیده و مختلف مشتریان عنوان کرد و گفت: کلیه خدمات بانکداری شرکتی در حال حاضر در تمامی شعب مرکزی مراکز استانها و شعب ممتاز قابل ارایه است و سقف های بانکداری شرکتی، به میزان سقف های بانکداری خرد افزایش یافته است.
او در خصوص سیاست های اعتباری تسهیلات تبصره ای و تکلیفی توضیح داد: در بحث مسکن مهر با توجه سیاست های وزارت راه و شهرسازی مبنی بر تعیین و تکلیف این سیاست در سال جاری، هدفگذاری اصلی این است که این واحدها تعیین و تکلیف شوند.
مدیر امور اعتباری بانک مسکن با بیان این که سیاست اعتباری در سال جاری از نوع انبساطی است، تاکید کرد: در صورت تجهیز مالی از طریق جذب منابع و وصول جریان نقدی، سیاست های تسهیلات دهی بانک مسکن نیز در سال جاری به خوبی پیشرفت خواهد کرد و شاهد پیگیری سیاست های رونق ساز از سوی بانک مسکن خواهیم بود. در این شرایط نیاز است که دیگر نهادها و جریان های سیاست گذاری بانک مسکن را در این اهداف همکاری و همراهی کنند

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: بانک بانک مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۷۶۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسته حمایت از صادرکنندگان محصولات دانش بنیان رونمایی شد

در جلسه‌ای که با حضور سید امیر برهانی نائینی، مدیرعامل و رئیس هیات مدیره صندوق ضمانت صادرات، محمد مجید فولادگر، معاون هماهنگی و محیط کسب و کار وزارت صنعت، معدن و تجارت، علی بابائی دبیر کارگروه ملی صنعت دانش بنیان و همچنین مدیران ارشد تعدادی از شرکت‌های صادراتی دانش بنیان با هدف آشنایی بیشتر با خدمات حمایتی صندوق برگزار شد، برهانی ضمن تشریح خدمات متنوع بیمه‌ای و تضمینی صندوق از بسته حمایتی جدید ویژه صادرکنندگان محصولات دانش بنیان رونمایی کرد.

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات اظهار داشت: بر اساس تاکیدات مقام عالی وزارت و با تصویب هیات مدیره صندوق مبنی بر حمایت همه جانبه از صادرات شرکت‌های دانش بنیان، این شرکت‌ها می‌توانند با بهره‌برداری از خدمات تضمینی صندوق به توسعه عملکرد صادراتی خود مبادرت کنند.

وی با اشاره به امکان تضمین تسهیلات سرمایه در گردش صادراتی در سیستم بانکی کشور با حداقل وثایق نوع اول، ادامه داد: در همین راستا، صدور ضمانت‌نامه اعتباری برای شرکت‌های دانش بنیان، به صورت کاهش حداکثر ۱۰ درصدی از حداقل وثایق نوع اول در هر گروه اعتباری خواهد بود. به این صورت، وثایق نوع اول برای شرکت‌های دانش بنیان واقع در گروه‌های اعتباری A و B، صفر در نظر گرفته خواهد شد.

برهانی نائینی تاکید کرد: همچنین در راستای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان صادراتی که از ظرفیت شرکت‌های امین استفاده می‌کنند، صندوق ضمانت صادرات ایران به پوشش اعتباری خریداران خارجی برای شرکت‌های فوق اقدام خواهد کرد.

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات گفت: با توجه به محدودیت منابع مالی بانک‌ها و ضرورت استفاده از سایر ابزار‌ها و روش‌های نوین تامین مالی، شرکت‌های صادراتی دانش بنیان می‌توانند با استفاده از ضمانت‌نامه‌های صندوق ضمانت صادرات ایران و از طریق صندوق‌های تامین کننده مالی (crowd funds) بخشی از سرمایه ثابت مورد نیاز برای پروژه‌های صادرات محور خود را تامین کنند. ترکیب وثایق و تسهیل فرآیند صدور در این حوزه نیز با حداکثر ظرفیت حمایتی صندوق (با حداکثر ۳۰ درصد وثیقه) محقق خواهد شد.

فولادگر، معاون وزیر صمت هم ضمن تبیین اهمیت صادرات محصولات دانش بنیان، این حوزه را پیشران سیاست‌های اصلی وزارت صمت جهت توسعه صنعتی معرفی کرده و اظهار داشت: رویکرد محوری وزیر با توجه به سوابق علمی و تجربی وی، اهتمام به صادرات محصولات دانش بنیان است. انتظار می‌رود با بسته جدید حمایتی در نظر گرفته شده از سوی صندوق، گام مهمی در جهت توسعه صادرات محصولات دانش بنیان برداشته شود.

منبع:  معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • «میر» روسیه در ایران فعال می‌شود | جزئیات پیوستن ایران به شبکه کارت‌های اعتباری روسیه
  • وام خرید خودرو؛ شرایط جدید و مبلغ وام خودرو بانک‌ها اردیبهشت ۱۴۰۳
  • سه وام قرض الحسنه از ۱۵۰ تا ۳۰۰ میلیون تومن بدون نیاز به سپرده و ضامن!
  • انعقاد قرارداد تسهیلات ۴۵۰ هزار واحد مسکونی
  • برخی از کارکنان موسسه مالی و اعتباری نور همچنان در صف انتظار جذب رسمی در بانک ملی
  • ۷ اقدام بانک مرکزی در حمایت از تولید
  • حمایت از تولید، سیاست راهبردی سازمان ملی زمین و مسکن است
  • بسته حمایت از صادرکنندگان محصولات دانش بنیان رونمایی شد
  • چرا امتیاز اعتباری مشتریان بانک‌ها کم می‌شود؟
  • انتصابات جدید در برخی ادارات کل بانک ملی ایران