Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران-ایرنا- فعالان حامی دولت ونزوئلا و فعالان سیاست های ضدآمریکایی، ضمن بی توجهی به هشدار پلیس آمریکا همچنان در سفارت ونزوئلا در واشنگتن به تحصن ادامه می دهند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، فعالان حامی دولت نیکلاس مادورو رییس جمهوری ونزوئلا بر حفاظت از این سفارتخانه به منظور جلوگیری از دسترسی عوامل وابسته به خوان گوایدو رهبر مخالفان و رئیس جمهوری خودخوانده تاکید کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فعالان که برای بیش از یک ماه است در سفارت ونزوئلا حضور دارند، نسبت به هشدارهای پلیس برای خروج از این مکان بی توجه بوده اند. این فعالان همچنین بر روی دیوار سفارت در حمایت از دولت مادورو و همچنین مخالفت با سیاست های واشنگتن علیه کاراکاس پلاکاردهایی را نصب کرده اند.
این فعالان اعلام کرده اند به رغم هشدار پلیس در سفارت ونزوئلا خواهد ماند وبه پلیس در نقض قوانین دیپلماتیک ورود به این سفارت هشدار داده اند.
از سوی دیگر خبرگزاری رویترز روز گذشته گزارش داد که عفو بین الملل از دیوان بین المللی کیفری خواست تا در مورد اتهام جنایت علیه بشریت در ونزوئلا تحقیقات شود.
عفو بین الملل در گزارش خود عنوان کرد که مدارکی در مورد زندانی های اجباری و مرگ و مجروح شدن به دلیل استفاده بیش از حد از اهرم زور توسط نیروهای دولتی در اختیار دارد.
خوان گوایدو رهبر مخالفان دولت ونزوئلا اخیرا تایید کرد که بدنبال بررسی درخواست از آمریکا برای مداخله نظامی با هدف سرنگونی دولت مادورو رئیس جمهوری قانونی ونزوئلا است.
مایک پمپئو نیز به تازگی عنوان کرد که دولت ترامپ در حال آماده شدن برای استفاده از برخی گزینه ها در راستای سرنگون کردن دولت نیکلاس مادورو است.
دولت آمریکا به تلاش هایش برای افزایش سایر فشارهای مالی بر مادورو ادامه می دهد که از جمله «تحریم های ثانویه» علیه شرکت های دیگر کشورهایی است که با ونزوئلا فعالیت تجاری دارند. این اقدامات همچنین شامل تحریم های بیشتر نفتی خواهد بود.
ونزوئلا که ماههاست با بدترین چالش های اقتصادی به دلیل فشار و تحریم اقتصادی آمریکا دهه های اخیر روبرو روبرو بوده و پس از انکه خوان گوایدو خود را رئیس جمهوری این کشور خواند، با بحران شدیدتری روبرو شد.

اروپام**9234**2040

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي ونزوئلا سفارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۷۶۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش آمریکا در نسل‌کشی اسراییل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود

به گزارش قدس آنلاین، «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در پیامی در صفحه رسمی خود در شبکه اجتماعی ایکس درباره بازداشت دانشجویان معترض به جنایت‌های جنگی رژیم صهیونیستی در غزه در دانشگاه‌های این کشور نوشت: گزارش‌های خبری درباره سرکوب و بازداشت گسترده دانشجویان دانشگاه‌های آمریکایی توسط پلیس این کشور به دلیل حمایتشان از مردم فلسطین، نقض خشونت‌بار حق رای، آزادی بیان و حقوق بشر است که برای افکار عمومی سراسر جهان نگران‌کننده است.

تجمع دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین

کنعانی افزود: ضرورت دارد که دولت آمریکا در عین پایبندی به وظایف حقوق بشری خود، آزادی بیان و تجمعات دانشجویان و اساتید دانشگاه را تضمین کند و به خواسته‌ها و حقوق قانونی آن‌ها احترام بگذارد.

بازداشت دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین

در ادامه پیام سخنگوی وزارت امور خارجه ایران مطرح شد: نقش اصلی و حمایت‌گرانه دولت آمریکا در نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در فلسطین با ایجاد فضای خفقان‌آور و فرونشاندن صدای معترضان پاک نخواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • ممنوعیت تیک‌‌تاک در آمریکا تبدیل به قانون شد
  • نقش آمریکا در نسل‌کشی اسراییل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی
  • مادورو: آمریکا به توافقنامه امضا شده احترام نمی‌گذارد
  • تأکید قاطع «مادورو» بر مخالفت با قیمومیت آمریکا و تحریم‌های جدید
  • اقدام مجلس نمایندگان آمریکا برای حفاظت از «داده‌های ۱۷۰میلیون کاربر»
  • بازگشت تحریم‌های نفتی آمریکا علیه صنعت نفت ونزوئلا
  • کارنامه سفر نخست‌وزیر عراق به آمریکا؛ موفق یا ناکام؟
  • آمریکا ممکن است مستشاران نظامی اضافی به سفارتش در کی‌یف بفرستد
  • آیا تیک‌تاک به زودی از دسترس آمریکایی‌ها خارج می‌شود؟