Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@21:30:59 GMT

قیمت گذاری سهام پدیده توسط« پهلوان» انجام می شد

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۷۶۶۱۰

قیمت گذاری سهام پدیده توسط« پهلوان» انجام می شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه، چهارمین جلسه رسیدگی به اتهامات متهمین پرونده شرکت پدیده صبح چهارشنبه در دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران در نظام اقتصادی کشور در مشهد برگزار شد.

در این جلسه رئیس دادگاه از نماینده دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی خواست تا کیفرخواست متهم محمدرضا ریاحی فرزند علی اصغر را قرائت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشارکت در اخلال عمده و کلان در نظام اقتصادی کشور، تصاحب و حیف و میل اموال مردم و تشکیل شبکه کلاهبرداری با استفاده از تبلیغات عامه از جمله اتهامات نامبرده طبق کیفرخواست صادره توسط دادسرای عمومی و انقلاب مشهد است.

محمدرضا ریاحی خطاب به دادگاه گفت: تمامی اظهارات خود در مراحل مختلف تحقیقات مقدماتی را قبول دارم. شرکت پدیده از سال ۱۳۹۲ وارد بحران شد و چنانچه دادستانی به موضوع ورود نمی‌کرد، شاهد رویداد مشکلات بسیار بیشتری می‌بودیم.

وی در پاسخ به سوال دادگاه مبنی بر نحوه قیمت گذاری سهام شرکت پدیده گفت: تعیین ارزش قیمت سهام توسط آقای پهلوان صورت می‌گرفت، ضمن اینکه رقابت با چند شرکت دیگر تشدید کننده تخلفات در زمینه تعیین ارزش سهام بود.

پس از اتمام دفاعیات وکیل مدافع متهم، دادگاه از وکیل جمعی از شکات خواست تا به بیان مطالب خود بپردازد و پس از آن نیز قاضی منصوری از نماینده دادستان خواست تا کیفرخواست متهم احسان محسنی ثانی فرزند محمدرضا را قرائت کند.

متهم محسنی ثانی بواسطه انجام تبلیغات غیر واقعی؛ در راستای بالا بردن کاذب قیمت سهام پدیده نقش داشته است و طبق کیفرخواست صادره توسط دادسرای عمومی و انقلاب مشهد، نامبرده متهم به معاونت در اخلال عمده و کلان در نظام اقتصادی کشور از طریق تسهیل وقوع بزه و ارائه طریق ارتکاب جرم و تحصیل مال از طریق نامشروع است.

نماینده داستان در خصوص نحوه عملکرد متهم محسنی ثانی گفت: نامبرده به تبلیغات غیر واقعی برای پدیده جهت افزایش قیمت حبابی سهام، مبادرت می‌نموده و علیرغم الزام قانونی به عنوان «سهامی خاص» در تبلیغات اشاره‌ای نمی‌شود، حال آنکه طبق قانون ذکر آن در تبلیغات، الزامی بوده است.

کد خبر 4617682

منبع: مهر

کلیدواژه: دادگاه پدیده شاندیز مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۷۶۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان سال‌ها انتظار؛ استقلال و پرسپولیس رسما فروخته شدند

به گزارش همشهری آنلاین، پس از تأیید صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس از سوی سازمان خصوصی‌سازی، مزایده رسمی برای واگذاری ۸۵ درصد از سهام این دو باشگاه از صبح امروز (دوشنبه - ۳ اردیبهشت‌ماه) در فرابورس آغاز شد و در نهایت خرید سهام به طور رسمی از سوی خریداران انجام شد.

براساس هماهنگی‌های انجام شده قرار است ۸۵ درصد از سهام باشگاه استقلال از سوی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس و شرکت‌های تابعه آن شامل شرکت‌های پتروشیمی شهید تندگویان، بوعلی، پارس و بندرامام و همین مقدار از سهام باشگاه پرسپولیس نیز توسط بانک‌های شهر (۳۰ درصد)، ملت (۲۰ درصد)، تجارت (۲۰ درصد)، صادرات (۵ درصد)، رفاه (۵ درصد) و اقتصاد نوین (۵درصد) انتقال پیدا کند.

قرار است پس از این مراحل اداری انتقال سهم از سوی سازمان خصوصی‌سازی انجام شود.

پیش از این نیز ۱۰ درصد از سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به هواداران فروخته شده بود.

در حالی که سرخابی‌ها تا ۵ اردیبهشت‌ماه برای بارگذاری مدارک در سامانه AFC مهلت دارند، با واگذاری رسمی ۸۵ درصد از سهام سرخابی‌ها به خریداران جدید، مشکل مالکیت مشترک این دو باشگاه حل شد.

کد خبر 846350 منبع: خبرورزشی برچسب‌ها ویژه ورزشی باشگاه استقلال باشگاه پرسپولیس

دیگر خبرها

  • صعود بورس ادامه خواهد یافت؟ | روزهای سرنوشت‌ساز برای شاخص کل
  • یازدهمین جلسه دادگاه منافقین آغاز شد
  • جزییاتی از نحوه واگذاری سهام سرخابی ها
  • تعقیب قضایی۶ هزار متهم قاچاق کالا و ارز /دستگیری ۵١٢ نفر مجرم خطرناک و اراذل
  • قیمت سهام استقلال و پرسپولیس مشخص شد
  • رسمی: استقلال و پرسپولیس فروخته شد، از دولت به دولت!
  • پایان سال‌ها انتظار؛ استقلال و پرسپولیس رسما فروخته شدند
  • رسمی؛ استقلال و پرسپولیس واگذار شدند
  • استقلال و پرسپولیس رسماً فروخته شدند
  • معامله انجام شد؛ استقلال و پرسپولیس رسماً فروخته شدند