Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جماعت مسجد علوی با بیان اینکه گسترش فعالیت‌های دینی از برکات انقلاب است، گفت: برخی از نیروهای روزه‌دار ارتش در دوران حکومت پهلوی به بهانه صرف ناهار در کنار خانواده‌هایشان، از ستاد نیروی هوایی خارج شده و در مساجد اطراف نماز می‌خواندند

آیت‌الله «سیدعلی مقدم قوچانی» در گفت‌وگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه گسترش فرهنگ اقامه نماز و روزه داری در میان نیروهای نظامی، یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: شکل گیری واحدهای عقیدتی سیاسی در سازمان های نظامی موجب فراگیرتر شدن آموزه های دینی و عمل به احکام شرعی در میان نیروهای نظامی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امام جماعت مسجد علوی تصریح کرد: من در سال های حضورم در سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع شاهد ساخت مساجد زیادی در یگان های نظامی و نیز استقبال گسترده تر نظامیان از برنامه های دینی و فرهنگی بودم، این موضوعات نیز از جمله برکات انقلاب اسلامی است.

 

وی بیان کرد: زمانی که من در اداره عقیدتی سیاسی وزارت دفاع (سازمان صنایع دفاعی واقع در خیابان پیروزی، نرسیده به میدان شهدای تهران) مشغول خدمت بودم بارها از شخصیت های تبلیغی و فرهنگی برجسته برای سخنرانی دعوت می کردیم و یک بار از مرحوم آقای فلسفی دعوت کردیم تا در مسجد این سازمان سخنرانی کنند. ایشان پس از اتمام برنامه از من پرسیدند «آیا همیشه این همه جمعیت در مسجد و نماز جماعت حاضر می شوند»، من پاسخ دادم، امروز به احترام شما دو صف به صفوف نماز اضافه شد و همیشه شاهد حضور پرشور نیروهای این سازمان در نماز جماعت و استقبال گسترده آنان از برنامه های دینی و فرهنگی اداره عقیدتی سیاسی هستیم. این پاسخ با تعجب و البته خوشحالی بسیار از سوی آقای فلسفی همراه شد.

 

 

این استاد اخلاق حوزه علمیه در ادامه بیان کرد: خداوند انسان ها را بر اساس فطرتی پاک آفریده است: «فَأَقِمْ وَجْهَکَ لِلدِّینِ حَنِیفًا ۚ فِطْرَتَ اللَّهِ الَّتِی فَطَرَ النَّاسَ عَلَیْهَا ۚ لَا تَبْدِیلَ لِخَلْقِ اللَّهِ ۚ ذَٰلِکَ الدِّینُ الْقَیِّمُ وَلَکِنَّ أَکْثَرَ النَّاسِ لَا یَعْلَمُونَ: پس روى خود را با گرایش تمام به حق، به سوى این دین کن، با همان سرشتى که خدا مردم را بر آن سرشته است. آفرینش خداى تغییرپذیر نیست. این است همان دین پایدار، ولى بیشتر مردم نمی‌دانند» (سوره روم، آیه 30) بر این اساس کسانی که به اجبار حاکمیت طاغوت، نمی توانستند دین داری خود را اظهار کنند به هر شکل ممکن، اعتقادات خود را حفظ می کردند.

 

امام جماعت مسجد علوی ابراز کرد: این مسجد در خیابان پیروزی و در نزدیکی یگان های نیروی هوایی ارتش واقع شده است. دقیقا به خاطر دارم که برخی از نیروهای روزه دار ارتش در دوران حکومت پهلوی به بهانه صرف ناهار در کنار خانواده هایشان، از ستاد نیروی هوایی خارج می شدند و در مساجد اطراف نماز می خواندند، به طوری که روزهای اولی که با این صحنه در مسجد علویِ محله صددستگاه روبرو شدم، بسیار تعجب کردم، تا اینکه واقعیت ماجرا را از زبان نیروهای ارتش می شنیدم.

 

وی اضافه کرد: ایکاش رسانه ها چنین واقعیت هایی را بیشتر بازگو کنند تا گروه های مختلف مرم به ویژه نسل جوان بیش از پیش قدردان نعمت انقلاب اسلامی و شکل گیری نظامی مبتنی بر آموزه های قرآن و اهل بیت (ع) در ایران باشند.

 

 

یادآور می‌شود، مسجد علوی در تهران، خیابان پیروزی، محله صد دستگاه، کوچه غنیان واقع شده است.

 

پایان پیام/397

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان ماه مبارک رمضان آیت الله مصباح یزدی قرآن خبرگزاری شبستان نمایشگاه قرآن روزنامه جشن گلریزان اردبیل سبک زندگی اسلامی نیروی هوایی ارتش مسجد علوی ماه رمضان انقلاب اسلامی ارتش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۷۶۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری تظاهرات حمایت از سپاه و محکومیت رژیم صهیونیستی بعد از نماز جمعه

معاون شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور گفت: تظاهرات حمایت و تشکر از دفاع مشروع سپاه و نیروهای مسلح و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی بعد از نمازهای جمعه در سراسر کشور برگزار می شود.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام والمسلمین سید محسن محمودی عصر چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ در جمع خبرنگاران خاطر نشان کرد: دفاع مشروع و مقتدرانه نظام اسلامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی اقتدار و عزت نظام اسلامی را بیش از پیش نشان داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمودی افزود: شهادت شهدای کنسولی ایران در سوریه در حمله تروریستی رژیم غاصب صهیونیستی اسرائیل تعرض به حاکمیت ایران اسلامی بود که پاسخ به این جنایت مطالبه عمومی ملت ایران بود و بابت این پاسخ مقتدرانه سپاسگزار فرماندهی کل قوا و نیروهای مسلح هستیم.

معاون شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور با تقدیر از تجمعات و برنامه‌های مردمی که طی روزهای اخیر برگزار شد، گفت: نمازگزاران جمعه در این هفته بعد از اقامه‌ نماز جمعه در حمایت و تشکر از این اقدام قاطع و انقلابی و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی اسرائیل که با عنوان جمعه‌های خشم ادامه دارد، دست به تظاهرات خواهند زد.

این مقام تبلیغی کشور افزود: این تظاهرات در شهرستان‌ها و بخش‌های کشور علی الخصوص استان تهران بعد از نمازهای جمعه و در تهران از دانشگاه تهران به سوی میدان انقلاب برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • برگزاری تظاهرات حمایت از سپاه بعد از نماز جمعه
  • برگزاری تظاهرات حمایت از سپاه و محکومیت رژیم صهیونیستی بعد از نماز جمعه
  • نگاهی به روابط رژیم پهلوی و رژیم صهیونیستی/ آنها چگونه حافظ منافع اسرائیل بودند؟ + عکس ها
  • عکس العمل فرمانده ارتشی وقتی حس کرد کسی شده است!
  • امیر واحدی: سوخو۲۴های ارتش در بهترین زمان خودشان هستند
  • تثبیت موازنه قدرت نظامی منطقه با انجام عملیات صبح صادق
  • تصاویری از سلام نظامی فرماندهان بلندپایه ارتش ایران در مراسم رژه
  • مراسم رژه روز ارتش در سراسر کشور/ رییسی: عملیات وعده صادق هیمنه رژیم صهیونیستی را فروریخت/ ارتش ما ارتش مجهز به فناوری‌های روز است و در کنار آن ارتشی مجهز به ایمان است/ امروز دیگر سخن از گزینه نظامی علیه ملت ایران نیست
  • اقامه نماز جماعت در بیش از ۲۰۰ آموزشگاه بردسکن
  • تبریک روز ارتش و نیروی زمینی ۱۴۰۳ + متن ادبی، پیام و عکس