Web Analytics Made Easy - Statcounter

کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان با همکاری پایگاه‌های بسیج و فعالان مسجدی ویژه برنامه‌های متعدد فرهنگی و مذهبی را برای میزبانی از روزه‌داران و نمازگزاران در این ماه مبارک تدارک دیده‌اند.

خبرگزاری شبستان- رشت، ماه رمضان ماه عبادت خدا، ماه بندگی خالق یکتا و ماه راز و نیاز با معبود جهان است. رمضان یک فرصت طلایی و ظرفیت‌ساز و ماهی مبارک و پرفضیلت در میان مسلمانان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

با فرارسیدن ماه مبارک رمضان فعالیت‌های مساجد چند برابر شده و آماده پذیرایی از بندگانی هستند که با دهان روزه پای در مسجد می‌گذارند تا عبادت خالق کنند.

 

بنابراین ماه رمضان فرصتی است تا مردم بیش از پیش با معارف دین آشنا و نسبت به حقایق و آنچه که در جهان اسلام در حال وقوع است، اطلاع یابند.

 

در این بین کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد با همکاری پایگاه‌های بسیج و فعالان مسجدی ویژه برنامه‌های متعدد فرهنگی، هنری و مذهبی را برای میزبانی از روزه‌داران و نمازگزاران در این ماه مبارک تدارک دیده‌اند.

 

فعالیت 901 کانون فرهنگی، هنری مساجد در ایام رمضان فراهم آورنده زمینه پویایی و احیاء مساجد است که در این گزارش نیم‌نگاهی به برنامه‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان داریم.

 

کانون شهید محمد هدایتی رشت با برگزاری طرح ختم قرآن بصورت جزء‌خوانی هر روز بعد ازاقامه نمازجماعت ظهر و عصر میزبان روزه‌داران در مسجد بزرگ امام حسن مجتبی(ع) است.

 

بیان احکام و مسائل شرعی در بین الصلاتین توسط حجت الاسلام حقیقت شناس در شب‌های ماه مبارک از دیگر برنامه‌های ماه رمضان این کانون است.

 

مسجد فاطمه الزهرا(س) مسکن مهر رشت هر روز ماه رمضان، سفره‌های ساده افطار را برای روزه‌داران می‌گستراند. مراسم سخنرانی و مناجات‌خوانی در این مسجد نیز بعد از صرف افطار برپاست.

 

 

کانون فرهنگی منتظران ظهور کپورچال انزلی با برپایی سفره‌های ساده افطار بعد از آیین جزءخوانی قرآن کریم میزبان روزه داران است.

 

مسجد جامع دوازده امام (ع)لیجارکی بندر انزلی نیز کلاس ترتیل خوانی قرآن و احکام را در برنامه روزانه خود دارد و سه شنبه هر هفته ماه رمضان با سخنرانی حجت الاسلام صداقت و نوای محمود پورمند ضیافت افطار برپا می‌کند.

 

آیین ماه رمضان در مسجد صاحب الزمان(عج) رشت با ترتیل روزانه یک جزء قرآن کریم همراه است. اقامه نماز قضا به همراه نمازهای جماعت یومیه و مراسم سخنرانی از دیگر برنامه های کانون فرهنگی و هنیر شهید هادی خوش‌خلقت در ماه رمضان است.

 

کانون ثقلین فومن نیز با برگزاری ویژه برنامه «ضیافت الهی» میزبان عموم مردم است. برگزاری ختم قرآن کریم، اقامه نماز قضا، سخنرانی و مناجات خوانی و ویژه برنامه شبهای قدر از برنامه‌های مسجد جامع فوم در ماه رمضان است.

 

کانون یاس کبود نیز در مسجد پیامبر اعظم(ص) فومن برگزار کننده ویژه‌برنامه‌های ماه رمضان است. ختم قرآن کریم، احیای شب‌های قدر، جشن میلاد امام حسن مجتبی(ع)، افطاری از برنامه‌های تدارک دیده شده این ایام است ضمن اینکه سلسله مباحث پیرامون رعایت بهداشت و حفظ سلامتی در این کانون برگزار می‌شود.

 

کانون فرهنگی یاد یاران روستای لامشکن علیا رودسر نیز از دهم ماه مبارک رمضان هر شب در کنار ترتیل خواین قرآن کریم، سفره ساده افطار را در مسجد گسترانیده و میزبان روزه‌داران این روستا است.



برگزاری کارگاه روزانه تفسیر سوره مبارکه حشر توسط حجت الاسلام رنجبر و جزءخوانی قرآن کریم ویژه اساتید، کارمندان و دانشجویان از برنامه‌های کانون مهدویت مسجد دانشگاه آزاد اسلامی لاهیجان اعلام شده است.

پایان پیام/84

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان ماه مبارک رمضان آیت الله مصباح یزدی قرآن خبرگزاری شبستان نمایشگاه قرآن روزنامه جشن گلریزان اردبیل سبک زندگی اسلامی میزبان روزه داران ضیافت الهی کانون های مساجد گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۷۶۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۱۲۰۰ بسته گوشت گرم در استان اصفهان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ کارشناس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان در پانزدهمین پویش ملی نذر قربانی در استان گفت: این اقلام با همکاری موسسه حضرت خدیجه (س) قم، خیّران برنامه تلویزیونی سمت خدا و به همت ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان تهیه و بین نیازمندان اصفهانی توزیع شد.
حسام الدین تسلیمی افزود: در پانزدهمین مرحله توزیع گوشت قربانی، ۱۲۰۰ بسته گوشت به وزن یک کیلو و ۵۰۰ گرم را کانون‌های فرهنگی هنری در شهرستان‌های فریدن، فریدون‌شهر، مبارکه، چادگان فلاورجان و لنجان بین حانواده‌های نیازمندان توزیع می‌کنند.
وی گفت: از ابتدای این پویش تا کنون حدود۲۲ هزار و ۵۰۰ بسته گوشت قربانی بین نیازمندان استان توزیع شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • تحول در رویدادها و برنامه‌های کانون‌های مساجد
  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت
  • توزیع گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران
  • عضویت 106 هزار نوجوان در کانون های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • توزیع هزار بسته گوشت قربانی در استان قزوین 
  •  توزیع  هزار بسته گوشت قربانی در استان قزوین 
  • هویت‌بخشی به گروه‌های سرود کانون‌های مساجد امری مهم است
  • توزیع ۱۲۰۰ بسته گوشت گرم در استان اصفهان