Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@09:03:54 GMT

مردم با مشارکت حداکثری در انتخابات پاسخ دشمنان را می دهند

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۷۶۸۱۸

مردم با مشارکت حداکثری در انتخابات پاسخ دشمنان را می دهند

تبریز - ایرنا - استاندار آذربایجان شرقی گفت: مشکلاتی در جامعه وجود دارد ولی مردم ما ثابت کرده اند که به کشور و نظام شان علاقه مندند و با مشارکت بالا در انتخابات پاسخ دشمنان را می دهند.

محمدرضا پورمحمدی روز چهارشنبه در نشست خبری به انتخابات پایان سال اشاره کرد و با یاداوری اینکه مردم استان آذربایجان شرقی در انتخابات مختلف در چهار دهه اخیر مشارکت ٥٠ تا ٧٠ درصدی را داشتند ،گفت: امسال نیز ارزیابی این است که با توجه به همزمانی انتخابات مجلس و شوراهای اسلامی مشارکت خوبی اتفاق بیفتد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهارداشت: نگران مشارکت مردم نیستیم ولی میزان مشارکت و درجه سلامت انتخابات به تلاش ما و شما بستگی دارد.
وی خاطرنشان کرد: کشور در شرایط خاصی است و میزان مشارکت به مقبولیت نظام ارتباط داده می شود ‌در حالی که انتخابات در هیچ کشور دیگری نشانه مقبولیت نظام حاکم تلقی نمی شود.
استاندار تاکید کرد: کلید واژه ما در انتخابات پیش رو بی طرفی است و مجریان انتخابات در کمال بی طرفی برای فراهم کردن زمینه مشارکت حداکثری مردم تلاش می کنند.
وی با ‌تاکید بر شفافیت و پاسخگویی و نقش مهم رسانه ها در تحقق آن گفت: پاسخگو کردن جامعه بخشی بر عهده رسانه هاست.
وی با بیان اینکه قانونگرایی نیز از مولفه های متاثر از فعالیت رسانه هاست،
اظهارداشت: از نقد رسانه ها استقبال می کنیم و به مدیران مان گفته ام که هیچ کس حق شکایت از رسانه ها را ندارد.
وی به فعالان رسانه های استان گفت: هیچ ابایی از طرح دیدگاه های کارشناسی خود نداشته با‌شید.
استاندار اذربایجان شرقی با بیان اینکه بخش معدن ما مغفول واقع شده است ، خاطرنشان کرد: این در حالی است ٨.٢ میلیارد تن دخیره معدنی شناسایی شده داریم و رتبه اول ذخایر طلا و نیفلین سینیت و خاک صنعتی مربوط به ماست.
وی با اشاره به اینکه در اذربایجان شرقی ١٥٦ مرکز دانشگاهی و پژوهشی و ١٨٠٠ اثر ثبت شده در فهرست آثار ملی وجود دارد، گفت: سرانه تولید ناخالص استان از ٧٣.٩٦ در ١٣٩٠ به ٦٦.٨٦ در سال جاری کاهش یافته است.
وی گفت: با این ظرفیت ها، از مهاجرفرست ترین استان ها هستیم که باعث کاهش سهم مان از جمعیت کشور از ٦ به ٥ درصد و شکل گیر‌ی حاشیه نشینی گسترده در شهرهای استان شده است.
پورمحمدی ادامه داد: نرخ بیکاری استان نیز از ٥.٦ درصد در سال ١٣٧٥ به حدود ١١ درصد در سال قبل افزایش یافته که هر چند از متوسط کشوری پایین می باشد، اما دلیل اصلی آن نه خوب بودن فرصت های شغلی‌، بلکه ‌به خاطر غیرت بالای مردم است.
وی خاطرنشان کرد: نرخ بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی در کشور ١٩ درصد و در استان ما ٢٣ درصد است.
وی با اشاره به اینکه سهم تسهیلات بانکی اعطایی در استان از مجموع کشوری از ٢.٨ درصد در سال ١٣٨٨ به ٩٤ ٢.٢ درصد در سال ١٣٩٤ کاهش یافته است، ‌گفت: در همین حال آورده مردم در این مدت از ٢.٦ به ٢.٦٨ درصد افزایش‌ یافته است.
وی با اشاره به اتش سوزی سرای ایکی قاپیلار بازار تاریخی تبریز، گفت:
در سایه تدابیر اتخاذ ‌شده زمان مهار آتش سوزی بازار از ٢.٥ روز در سال ١٣٨٨ به کمتر از ٤ ساعت در حادثه اخیر کاهش یافت.
استاندار آذربایجان شرقی اظهارداشت: اقدامات موثری از قبیل نصب شیرهای هیدرانت انجام گرفته، اما ناکافی است ‌و باید کارهای دیگری از قبیل نصب سیستم های هشداردهنده در دستور کار قرار گیرد و مغازه داران هم به بیمه مغازه هایشان اهتمام کنند.
وی با اشاره به اینکه معاون اول محترم رییس جمهوری نیز در تماس تلفنی برای کمک دولت اعلام آمادگی کرد، گفت: معافیت از مالیات، ‌استفاده از بیمه های پوش‌‌شی برای جبران خسارت مغازه های فاقد بیمه، ‌اعطای تسهیلات بانکی با سود بانکی ناچیز و استمهال وام های قبلی خسارت دیدگان از حمله تمهیدات اندیشیده شده برای جبران خسارت حادثه آتش سوزی بازار است.
وی با بیان اینکه امروز در جامعه با ٢ مقوله گرانی و گران فروشی مواجه هستیم ، گفت: اولی تا حد زیادی اجتناب ناپذیر و دومی غیرقابل قبول است.
استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: با گرانفروشی مقابله می کنیم اما نظارت ناکافی و مجازات ها با جرم ها متناسب نیست.
وی گفت: رسانه ها و مردم باید به شکل جدی در مقابله با گرانفروشی و گرانی مشارکت کنند.
پور محمدی خاطرنشان کرد: بخش عمده اصناف ما دلسوز هستند و بخش ناچیزی سوء استفاده می کنند.
وی با اعلام اینکه آزادراه تبریز بازرگان به طول ٢٥٠ کیلومتر به پیمانکار رفته است، گفت: تملک مسیر دیزل آباد تا جاده صوفیان در دستور کار است و
٣٧ کیلومتر را می خواهیم تا پایان امسال زیرسازی کنیم.
وی با اشاره به اینکه پارسال به دلیل کاهش آب سدها در مصرف برق مشکل داشتیم، گفت: امسال هم با وجود بارش های مناسب در ساعت پیک مصرف برق باز هم احتمال مشکل وجود دارد زیرا برق در کشور از طریق شبکه سراسری توزیع می شود و از این باید مصرف بهینه در دستور کار باشد.
وی از مردم خواست صرفه جویی در پیک مصرف از اواسط خرداد تا اواخر مرداد را رعایت کنند.
استاندار آذربایجان شرقی در مورد قطع درختان جنگلی از حساسیت رسانه ها و مردم قدردانی کرد و گفت: همه ما طرفدار جدی محیط زیست و توسعه پایدار هستیم و صیانت از جنگل های ارسباران به عنوان نامزد ثبت جهانی اولویت ماست زیرا معتقدیم صنعت جزو مصنوعات و جنگل و مرتع موهبت الهی است.
وی از رسانه ها خواست در زمینه قطع درختان جنگلی و زراعی و داشتن یا نداشتن مجوز رو‌شنگری کنند.
وی با بیان اینکه بستر لازم برای ایجاد قطب سوم خودرو در تبریز در سه سال آینده وجود دارد، اظهارداشت: واحدهای تولید کامیون و کامیونت استان ظرفیت تولید سالانه ١٠ هزار دستگاه و اتوبوس و مینی بوس سالیانه سه هزار دستگاه را دارند .
وی با اشاره به ظرفیت قطعه سازی خودرو در این استان گفت: تولید موتورهای دیزل و سی ان جی نیز مدنظر است.
518

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي دولت استاندار اذربايجان شرقي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۷۶۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران اسلامی مرکزیت جبهه مقاومت است

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری در دیدار نوروزی با استاندار قم که همزمان با ایام میلاد امام حسن مجتبی (علیه السلام) بود، با اشاره به حوادث و رویدادهای سال گذشته، گفت: سال گذشته هم خاطرات شیرین و هم خاطرات تلخی داشت، اما هر جا که نیاز به حضور مردم بود، شاید حضور چشمگیر مردم بودیم. هم در عرصه‌های ملی و هم در عرصه‌های مذهبی.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن یادآوری شعار سال جدید اظهار کرد: امسال نیز مانند چند سال گذشته، مقام معظم رهبری بر مسئله تولید تأکید کردند؛ منتها با یک واژه دیگری به این معنا که اگر چه در سال گذشته رشد تولید مطرح بود؛ اما نیاز به یک جهش بواسطه حضور مردم در این عرصه، وجود دارد.

امام جمعه قم ادامه داد: امسال پیداست که انتظار رهبر معظم انقلاب از مسئولین این است که راه را برای حضور گسترده مردم در عرصه تولید باز کنند تا مردم در این عرصه ایفای نقش جدی داشته باشند.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه بیان کرد: انقلاب اسلامی با حضور مردم شکل گرفت و از ابتدا مبنای انقلاب ما حضور مردم بود. باید به گونه‌ای عمل کنیم که تفاوتی میان مردم و مسئولین وجود نداشته باشد مگر در شرح وظایف و مسئولیت‌هایی که بر عهده دارند.

اگر مردم نقش آفرین باشند، امید در جامعه افزایش می یابد

وی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری پیش‌رو گفت: اگر مردم را در مسائل فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی دخالت دادیم، خروجی آن افزایش مشارکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری خواهد بود؛ چرا که اگر مردم در عرصه‌های مختلف نقش آفرین باشند، امید در جامعه افزایش خواهد یافت و در نتیجه حضور در عرصه انتخابات نیز افزایش می‌یابد.

آیت الله حسینی بوشهری در بخش دیگری از سخنان خود با محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، خاطر نشان کرد: حوادثی که در غزه اتفاق افتاده، در نوع خودش کم‌سابقه و حتی بی‌سابقه است. این میزان جنایت فاجعه‌ای است که افرادی انسان نما مرتکب آن می‌شوند و نهادهای بین المللی بعد از گذشت حدود شش ماه تنها قطعنامه‌ای را صادر می‌کنند که البته امیدواریم به نتیجه برسد و منجر به یک آتش بس پایدار گردد.

وی افزود: در هیچ فرهنگی بیمارستان تبدیل به زمین جنگ نمی‌شود و بیماران مورد تهدید واقع نمی‌شوند. من از کشورهای عربی و اسلامی تأسف می‌خورم که در این شرایطی که غزه شش ماه مورد یورش دشمن بوده است، دولت‌هایی که منافقانه دم از اسلام می زنند، تأمین کننده سوخت و انرژی رژیم صهیونیستی بودند. آیا مسلمانی تنها در کلام است؟! اینها روزی رسوا خواهند شد و مردم ساکت نخواهند نشست.

نایب رییس مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: در ماه مبارک رمضان این جنایات را به شدت محکوم می‌کنیم و امیدواریم منجر به یک بیداری در امت اسلامی شود.

ایران اسلامی مرکزیت جبهه مقاومت است

وی اظهار داشت: ایستادگی و مقاومتی که امروز حماس و ملت فلسطین دارند، به برکت جبهه مقاومت است که مرکزیت آن امروز ایران اسلامی است و اگر این مرکزیت وجود نداشت، قطعاً پایداری و استقامت آن‌ها تا این زمان ادامه پیدا نمی‌کرد.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به مناسبت میلاد امام حسن مجتبی (علیه السلام) به تبیین روایتی از این امام گرانقدر پرداخت و ابراز داشت: امام مجتبی (علیه السلام) می‌فرمایند «مَنِ اتَّکَلَ عَلی حُسنِ الاِختیارِ مِنَ اللّه لَم یَتَمَنَّ أنَّهُ فی غَیرِ الحالِ الَّتِی اخْتارَهَا اللّه لَه.» یعنی اگر کسی کار خود را به خدا واگذار کند و به خواست خدا رضایت دهد، آرزو نمی‌کند که در حالتی جز آنچه خدا برایش اختیار کرده است، باشد.

وی ادامه داد: خداوند آفریننده جهان هستی است و اگر برای بنده‌ی خود چیزی را انتخاب کند، قطعاً بهتر از آن چیزی است که شخص برای خود انتخاب می‌کند. آنچه که ما تصور می‌کنیم که خوب است، ممکن است با رضایت خداوند همخوانی نداشته باشد.

آیت الله حسینی بوشهری در پایان سخنان خود اظهار کرد: امیدواریم امسال سالی همراه با آسایش برای ملت ما رقم بخورد و در بعد اقتصادی، جهش مد نظر رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) و حضور مردم در عرصه‌های مختلف رقم بخورد و شهر قم نیز به عنوان یک شهر الگو در تمامی زمینه‌ها خود را نشان دهد.

استان قم صدر نشین نرخ رشد مشارکت در انتخابات

در ابتدای این دیدار، دکتر سیدمحمد آقامیری، استاندار قم، گزارش مختصری از اقدامات و رویدادهای شهر مقدس قم در سال گذشته ارائه کرد.

وی با اشاره به میزان مشارکت مردم در انتخابات سال گذشته گفت: استان قم از لحاظ نرخ رشد مشارکت در انتخابات، با ۶.۶۳ درصد در جایگاه اول کشور ایستاد. در میزان مشارکت نیز هفتمین استان کشور بود و مردم قم حدود ۹ درصد بیشتر از متوسط کشوری در انتخابات مشارکت کردند.

استاندار قم ملاقات‌های مردمی مسئولین در کل استان را از مهم‌ترین برنامه‌های استانداری در سال آینده عنوان کرد و ابراز امیدواری کرد: امیدواریم با همت و تلاش مضاعف بتوانیم گره از مشکلات مردم باز کنیم.

کد خبر 6063717

دیگر خبرها

  • ایران اسلامی مرکزیت جبهه مقاومت است
  • کاهش چشمگیر تورم قم در سال گذشته
  • استاندار قم: تورم سالانه استان قم ۶ درصد کاهش یافت
  • خسروپناه: حکمرانی را به مشارکت حداکثری مردمی تبدیل کنیم
  • پاسخ معاونت پارلمانی ریاست جمهوری به یک نماینده
  • اطلاعیه معاونت پارلمانی ریاست جمهوری علیه انتقادهای یک نماینده مجلس یازدهم
  • واکنش استاندار به منتقدانش/ ما مسئولین بدهکار مردم هستیم
  • مدیران قانون را برای حل مشکلات مردم منعطف کنند
  • پاسخ معاونت پارلمانی ریاست جمهوری به اظهارات یک نماینده
  • مدیران قم در سال جدید با تلاش مضاعف به دنبال حل مشکلات مردم خواهند بود