Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-25@11:48:47 GMT

برگزاری ۸۸ محفل قرآنی خودجوش مردمی در انزلی

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۷۶۹۰۳

برگزاری ۸۸ محفل قرآنی خودجوش مردمی در انزلی

سیف‌الله مسرور، مدیر عامل مؤسسه خانه قرآن بندر انزلی در گفت‌وگو با ایکنا از گیلان، اظهار کرد: برگزاری جلسات و محافل خودجوش مردمی از جمله اقداماتی است که در گسترش معارف نورانی وحی بین عموم مردم اثرگذار است.

مسرور با اشاره به اینکه در حال حاضر ۸۸ جلسه مردمی تحت عنوان مکتب قرآنی تحت نظر این مؤسسه فعالیت دارند، تصریح کرد: این محافل قرآنی در خانه‌ها، مساجد و حسینیه‌ها برگزار می‌شود که از این تعداد ۵۴ مکتب ویژه بانوان و ۳۴ مکتب نیز برای آقایان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر مؤسسه خانه قرآن بندر انزلی درخصوص برگزاری جلسات خانگی قرآن کریم تأکید کرد: علاقه‌مندانی که دارای شرایط مکانی مناسب برای محافل قرآنی هستند با مراجعه به این مؤسسه درخواست خود را با مسوول مربوطه مطرح کرده و پس از تأیید شرایط، از حمایت‌های موسسه که در حد توان و بضاعت این خانه قرآن در تامین رحل و قرآن، بهره‌مند می‌شوند.

مسرور با اشاره بر نظارت این موسسه بر فعالیت مکاتب قرآنی در بندر انزلی تصریح کرد: استفاده از مربی کارآزموده و دارای صلاحیت دینی، از جمله مؤلفه مهم در به رسمیت شناختن فعالیت مکاتب و محافل خانگی قرآن کریم است.

وی افزود: این مکاتب همانند سالهای گذشته طی ماه مبارک رمضان با اجرای برنامه‌های مختلف از جمله روخوانی، جزخوانی و ختم قرآن کریم فعالیت دارند.

یادآور می‌شود، مؤسسه خانه قرآن کریم شهرستان بندر انزلی از سال ۷۰ فعالیت خود را در مسجد قائمیه بندر انزلی و با عنوان مجمع قاریان و حافظان قرآن کریم آغاز کرد و با توجه به استقبال قرآن‌آموزان و حضور خیرین، این مؤسسه از سال ۸۰ در مجتمعی با ۴ طبقه و با زیربنای ۹۰۰ متر مستقر شد و هم‌اکنون نیز اجرای برنامه‌های قرآنی را با جدیت بیشتری دنبال می‌کند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن فعالیتهای قرآنی بندرانزلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۷۶۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از فعالان و عوامل برگزار کننده محفل قرآنی در ایلام

به گزارش خبرنگار مهر، روز سه شنبه مراسم تجلیل از فعالان و عوامل برگزار کننده محفل قرآنی ماه مبارک رمضان در شهرستان ایلام با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین کریمی تبار، نماینده ولی فقیه در استان، مدیران کل تبلیغات اسلامی و صدا وسیمای مرکز ایلام و فعالان قرآنی برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین کریمی تبار در مراسم تجلیل از فعالان و برنامه سازان قرآنی ماه مبارک رمضان، رویکرد تحولی مدیرکل صدا و سیمای مرکز استان در عدالت رسانه‌ای و ترویج ارزش‌ها و معارف قرآنی را مورد توجه و تمجید قرار داد و تاکید کرد: صدا و سیمای استان ایلام در ماه مبارک رمضان با تولید برنامه‌های معارفی و قرآنی و پوشش زنده ترتیل خوانی و تفسیر قرآن و برنامه شب‌های قدر نقش بسزایی در توسعه و تعمیق فرهنگ قرآنی در جامعه داشت.

در این دیدار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام خواستار برنامه سازی و معرفی فعالان قرآنی در صدا و سیما شد.

کد خبر 6086942

دیگر خبرها

  • کمک ۳ میلیاردی شورای شهر قزوین برای بازسازی مهد قرآن کریم
  • قرآن همه چیز ماست
  • برگزاری محفل انس با قرآن کریم در منزل شهیدان خلیل سلیمی و محمدباقر سلیمی + تصاویر
  • ثبت نام ۱۹۸ کردستانی در آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن
  • دعوت میزبان برنامه محفل برای تماشای مسابقه قرآنی‌ها
  • برگزاری مرحله مقدماتی پانزدهمین و بیست و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم، نهج‌البلاغه و اذان ویژه مجموعه منطقه دو عملیات انتقال گاز ایران
  • تجلیل از فعالان و عوامل برگزار کننده محفل قرآنی در ایلام
  • تربیت میلیونی حافظان قرآن کریم باید به یک مطالبه عمومی و گفتمان تبدیل شود
  • تجلیل از قاریان و عوامل اجرایی جمع خوانی قرآن کریم در بروجرد
  • پیشرفت فیزیکی ۸۶ درصدی تصفیه خانه شرقی بندرانزلی