Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-19@02:11:44 GMT

ورود مجلس به مشکل تیرچه سازان

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۷۶۹۳۰

ورود مجلس به مشکل تیرچه سازان

عضو هیئت رئیسه کمیسیون عمران مجلس از ورود به مشکل تیرچه سازان ساختمانی خبر داد و گفت:برای رسیدگی به چالش های صنف تیرچه کمیته ای از کارشناسان فنی کمیسیون عمران مجلس ملزم به رسیدگی و بررسی ادعاهای مطرح شده خواهند شد. ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰ اقتصادی راه و مسکن نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، علیم یارمحمدی با بیان این که صنف تیرچه چندی پیش مستندات خود را درباره تخلفات اداره استاندارد به کمیسیون عمران مجلس ارسال کرده اند، اظهار کرد: با توجه به اینکه ادعاهای عنوان شده از سوی صنف تیرچه مباحثی کاملا فنی و تکنیکی است ،لذا تیمی از مشاوران فنی کمیسیون عمران مجلس ماموررسیدگی و بررسی این ادعا ها خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر این که رسیدگی به مشکلات و چالش های پیش روی اصناف از وظایف نمایندگان مجلس است، افزود: برای رسیدگی به چالش های صنف تیرچه کمیته ای از کارشناسان فنی کمیسیون عمران مجلس ملزم به رسیدگی و بررسی ادعاهای مطرح شده خواهند شد و پس از آن گروهی از نمایندگان مجلس برای راستی آزمایی موضوع به اداره استاندارد خواهند رفت تا نسبت به بررسی معضلات دستگاه تیرچه صنعتی سازی اقدام کنند.

پیش تر  نیز یکی دیگر از اعضای کمیسیون عمران مجلس به موضوع مشکلات صنف تیرچه واکنش نشان داده بود. سیدکمال الدین شهریاری عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه استاندارد سازی مصالح ساختمانی بر اساس قانون نظام مهندسی ساختمان یک ضرورت الزام آوراست، گفته بود: براساس قانون نظام مهندسی ساختمان مصوب سال 74 و آیین نامه اجرایی آن در سال 75، وزارتخانه های راه، صنعت و کشور موظف هستند طی دو سال نسبت به استانداردسازی مصالح ساختمانی اقدام کنند. 

وی با تاکید بر این‌که مجلس دغدغه های جدی درباره افزایش ارتقای کیفیت ساختمان‌ها که با جان و مال مردم در ارتباط است، دارد، تصریح کرد: چنانچه مشخص شود دستگاه‌های ذی ربط در زمینه استانداردسازی مصالح ساختمانی اهمال‌کاری می‌کند،قطعا مجلس به این موضوع ورود پیدا خواهد کرد.

وی بیان کرد: انجمن تیرچه سازان چنانچه مستنداتی درباره اهمال‌کاری سازمان‌های ذی‌ربط در زمینه تولید استاندارد تیرچه دارند می توانند آنرا به کمیسیون عمران مجلس ارائه دهند. کمیسیون مذکور نیز فورا در این رابطه تشکیل جلسه داده و نسبت به تشکیل کمیته بررسی مشکلات این صنف اقدام خواهد کرد.

از سال گذشته مشکلات مربوط به صنف تیرچه بارها ازسوی نمایندگان صنوف مختلف مطرح شده است در یک مورد نماینده یکی از تشکل ها مدعی شده به نام استاندارد سازی و صنعتی سازی بکارگیری دستگاهی برای تولید تیرچه اجباری شده است که انجام تعدادی از آزمایشات مهم این دستگاه از محصول نهایی آن حذف شده و این امر باعث عدم اطمینان به تیرچه های تولیدی دستگاهای مونتاژ داخل شده اند.

لزوم برگزاری کمیته بازنگری آیین‌نامه تدوین تیرچه

انتهای پیام/

R1012188/P/S7,81/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۷۶۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطلاعیه روابط عمومی مجلس شورای اسلامی درباره لایحه عفاف و حجاب

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ آیت‌الله علم‌الهدی نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه مشهد مقدس در خطبه‌های نمازجمعه این شهر در روز جمعه ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ نکاتی را درباره لایحه عفاف و حجاب مطرح کرده‌اند که متاسفانه به‌دلیل اطلاعات نادرستی که به ایشان داده شده است، منطبق بر واقعیت نیست که در همین رابطه نکات ذیل جهت استحضار ایشان و عموم مردم شریف و متدین تاکید می‌شود:

۱- برخلاف آن‌چه مطرح شده این لایحه در کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس تنظیم شده نه کمیسیون فرهنگی.

۲.  برخلاف آن‌چه در نماز جمعه مشهد مطرح شده در لایحه عفاف و حجاب هیچ‌گونه دستکاری اتفاق نیفتاده و این شایعه، بار‌ها از سوی مجلس به‌خصوص رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی تکذیب شده است. جستجویی در فضای مجازی این واقعیت را روشن می‌کند.

۳.  این لایحه خلاف آن‌چه ذکر شده برای تصویب نهایی به شورای نگهبان ارسال شده و هم‌اکنون درانتظار اعلام‌نظر شورای نگهبان است.

۳- دلیل اصلی تاخیر نهایی‌شدن این لایحه برخلاف آنچه در خطبه‌های نمازجمعه مطرح شده، نه تاخیر مجلس بلکه تاخیر دولت در ارسال نامه مربوط به پذیرش بخش‌های ایجابی این قانون است که شامل اصل ۷۵ قانون اساسی می‌شود و قانونا دولت باید هزینه‌های آن را متقبل شود و رییس جمهور محترم نیز وعده ارسال نامه را داده‌بودند.

۴- این لایحه در جلسات متعدد با حضور صاحب‌نظران و کارشناسان این حوزه و بسیاری از منتقدان و متخصصان حوزه خانواده و عفاف و حجاب در شهر‌های مختلف به خصوص قم و مشهد با حضور رییس مجلس شورای اسلامی مورد بحث و بررسی قرار گرفته و یک لایحه مترقی و جامع و مانع محسوب می‌شود و علی‌رغم تاکید بر بحث‌های ایجابی و بازدارندگی موثر در حوزه‌های سلبی، بسیاری از اقدامات سلیقه‌ای فعلی که باعث کشمکش میان مردم یا اشتباهات ضابطان مانند گشت ارشاد یا تشکیل حجاب بان می‌شود را به حداقل می‌رساند. البته براساس قانون اساسی، مجلس باید در بخش سلبی نظرات خود را متناسب با نظر قوه قضاییه تطبیق دهد؛ همچنین بدیهی است که اجرای درست قانون برای رسیدن به نتایج مدنظر قانون ضروری است.

۵- موارد مذکور گویای این است که همان‌طور که امام جمعه محترم مشهد تاکید دارند، مجلس به وظیفه تاریخی خود در این موضوع مهم عمل کرده و انتظار این است که بزرگان قبل از این‌که در خطبه‌های نماز جمعه آن هم در ماه مبارک رمضان، مسأله‌ای را مطرح کنند، صرفا به اطلاعاتی که به آنها داده می‌شود بسنده نکنند و اطلاعات را از رسانه‌ها و منابع معتبر و طرف‌های مختلف موضوع تکمیل کنند تا دچار خطای خود و  مومنین روزه‌دار نشوند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رئیس کمیسیون اروپا: آتش‌بس فوری در غزه ضروری است
  • منتخبان مردم اصفهان در مجلس برای احیای بهشت‌آباد و گلاب ۲ تلاش کنند
  • منتخبان مردم اصفهان در مجلس برای احیای بهشت‌آباد و گلاب۲ تلاش کنند
  • امیرآبادی در گفت و گو با جماران: بررسی لایحه مدیریت تعارض منافع در اولویت باشد/ اکنون لایحه در دستور صحن مجلس است
  • ترافیک و سد معبر مشکل اصلی محله مجیدیه منطقه ۸/ لزوم اجرای کامل طرح جدید جمع آوری پسماند
  • بانک ملی در اجرای سیاست های نظام و تحقق منویات رهبر معظم انقلاب پیشتاز بوده است
  • رسیدگی به ۱۳۷ پرونده قصور پزشکی در آذربایجان شرقی
  • اطلاعیه روابط عمومی مجلس شورای اسلامی درباره لایحه عفاف و حجاب
  • توامانی رویکرد‌های سلبی و ایجابی برای قانونمند شدن عفاف و حجاب
  • توامانی رویکرد‌های سلبی و ایجابی برای قانونمد شدن عفاف و حجاب