Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جنوب نیوز»
2024-04-19@21:04:34 GMT

اولین تصادف فوتی ایران چگونه رخ داد؟

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۷۶۹۴۱

در دنیا اولین تصادف منجر به فوت مربوط به یک خانم انگلیسی ۴۴ ساله در سال ۱۸۹۶ میلادی در لندن بوده است. به گزارش جنوب نیوز، در دنیا اولین تصادف منجر به فوت مربوط به یک خانم انگلیسی ۴۴ ساله در سال ۱۸۹۶ میلادی در لندن بوده است.
در کشور ما هم متأسفانه در سال ۱۳۰۵ هجری شمسی تصادفی بین یک اتومبیل و یک دُرشکه رخ می‌دهد که طی این حادثه آقایی به نام (درویش خان) جان خود را از دست می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرگ سالانه یک میلیون و سیصد و پنجاه هزار نفر در حوادث رانندگی در جهان آمار تکان دهنده ای است. طبق آمار سازمان بهداشت جهانی در خصوص تصادفات جاده‌ای در سال ۲۰۱۸ میلادی هر ۲۴ ثانیه یک نفر در دنیا جان خود را از دست می‌دهد.

سازمان بهداشت جهانی با مثال زدن کشورهایی چون سوئد، هلند و آلمان اعلام کرد که این کشورها تقریباً در حال صفر کردن رقم مرگ و میر جاده‌ای هستند. البته در کل قاره اروپا سالانه از هر ۱۰۰ هزار نفر به طور متوسط حدود ۹ نفر در تصادف جان می‌بازند، در حالی که این آمار در کشورهای آفریقایی حدود ۲۷ نفر است.

در همین راستا با توجه به آمار تصادفات و بررسی علل بروز این حوادث و معضلات ترافیکی در تهران، پلیس راهنمایی و رانندگی جدولی تنظیم کرده که در رأس این علل، استفاده از تلفن همراه حین رانندگی، سرعت غیر مجاز، سبقت غیر مجاز، عبور از چراغ قرمز و عدم رعایت مقررات حین گردش به راست و خروج از بزرگراه‌ها در صدر جدول جای دارند لذا با آسیب شناسی و برنامه ریزی های صورت گرفته در زمینه‌های آموزشی و فرهنگی سعی در کاهش آمار سوانح و تصادفات ترافیکی داشته است که البته با همکاری شهروندان محترم و رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی توسط کاربران ترافیک رسیدن به این هدف سریع‌تر رخ خواهد داد.

منبع: مهر


منبع: جنوب نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jonoubnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جنوب نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۷۶۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوت ۹۱ نفر بخاطر مواد مخدر در مازندران

آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی استان مازندران، علی عباسی، اظهار داشت: در سال ۱۴۰۲ از کل تلفات اعتیاد ۷۳ نفر مرد و مابقی زن هستند.

وی تصریح کرد: بر اساس آمار ارسالی از مراکز استان در این مدت شهرستان‌های ساری با ۱۷، قائمشهر با ۱۱ و نور با ۸ فوتی بیشترین و شهرستان بابل با یک فوتی کمترین آمار مرگ بر اثر سوءمصرف مواد را داشتند.

عضو شورای قضایی استان مازندران خاطرنشان کرد: قطعا حساسیت منطقی خانواده به رفتار فرزندان و حتی حساسیت نسبت به تغییر رفتار همسر و همچنین برخورد درست با این افراد در صورت گرایش آنان به مواد مخدر، آگاه شدن از گرایش جوانان به مواد مخدر و آگاهی از علائم و نشانه‌های اولیه و انجام مشاوره‌های درست از طرف خانواده می‌تواند از گرفتار شدن جوانان در دام اعتیاد و به تباهی کشاندن افراد و مرگ جلوگیری کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • تصادف موتورسیکلت ۲ جوان را در سردشت به کام مرگ کشاند
  • تصادفی که بزرگراه ‌شمالی ‌کرمان را مسدود کرد + فیلم و تصاویر
  • افزایش ۲۰ درصدی فوتی‌های ناشی از حوادث کار در سال ۱۴۰۲
  • یک فوتی و ۶ مصدوم در حادثه رانندگی صوفیان
  • فوت ۹۱ نفر بخاطر مواد مخدر در مازندران
  • نداشتن رانندگی قابل پیش‌بینی، زمینه‌ساز تصادفات است
  • ۲ فوتی و ۵ مصدوم در تصادف محور قاینات
  • تجربه‌ای موفق برای حل یک معضل ترافیکی در قم/ دوربین‌هایی که جان مردم را نجات می‌دهند
  • سهم بالای عابران پیاده در تصادفات فوتی سال گذشته تهران
  • ۴۱ درصد تصادفات فوتی سال گذشته تهران مربوط به عابران پیاده بود