Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- گروهی مشترک از رزمندگان تیپ ۱۰ بسیج مردمی و نیرو‌های فرماندهی صلاح‌الدین با پشتیبانی نیروی هوایی ارتش عراق، عملیات گسترده‌ای را در عمق رشته کوه‌های «حمرین» در محور شرقی استان صلاح‎الدین انجام دادند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان، براساس اطلاعات به دست آمده، نیرو‌های عراقی در جریان عملیات پاکسازی مناطق آلوده در محور شرقی استان صلاح الدین موفق شدند ۱۰ مقر عناصر مخفی گروهک تروریستی داعش را شناسایی و منهدم کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته منابع میدانی، رزمندگان بسیج مردمی و نیرو‌های فرماندهی صلاح‌الدین در ادامه نیز ۳ تن از عناصر انتحاری داعش را در عمق رشته کوه‌های «حمرین» شناسایی کردند و به هلاکت رساندند.

رشته کوه‌های حمرین در محور شرقی استان صلاح الدین به دلیل داشتن بلندی‌ها، صخره‌ها، ارتفاعات و مناطق صعب العبور به محل مناسبی برای رشد هسته‌های خاموش گروهک تروریستی داعش تبدیل شده است.

به گزارش میزان، عناصر تروریستی داعش چندین مرتبه از این محور حملاتی را علیه مواضع نیرو‌های عراقی در مناطق نفتی مهم و راهبردی «عجیل و علاس» در شرق شهر «تکریت» و جنوب شرق شهر «بیجی» انجام دادند.

از سویی دیگر، عملیات نیرو‌های عراقی در محور غربی استان صلاح الدین، محور شرقی دریاچه «الثرثار» و مناطق مرزی مشترک با استان نینوا ادامه دارد؛ این مناطق به دلیل بیابانی بودن نقاط امنی برای آموزش تروریست‌های داعش محسوب می‌شوند.

از استان دیاله خبر می‌رسد، عملیات رزمندگان عراقی در منطقه «حوض الزور» در ۴۰ کیلومتری شمال شرق بعقوبه علیه عناصر تروریستی داعش تشدید شده است؛ منطقه «حوض الزور» از سال ۲۰۰۳ به مکانی امن و مناسب برای رشد گروه‌های تروریستی تبدیل شده است.

یگان‌های موشکی و توپخانه‌ای تیپ ۲۴ بسیج مردمی عراق نیز در ۴۸ ساعت گذشته با رصد‌های دقیق میدانی، مواضع تروریست‌های داعش را در منطقه «حوض الزور» هدف قرار دادند و خسارت‌های سنگینی به آنان وارد کردند.

خبر‌ها از حومه منطقه خانقین (۱۰۰ کیلومتری شمال شرق بعقوبه) در شمال شرق استان دیاله حاکیست، تروریست‌های مخفی داعش یک حمله را در منطقه «علیاوه» انجام دادند و دو تن از ساکنان را به شهادت رساندند.

به گزارش میزان، شمال شرق، شمال و شمال غربی استان دیاله از جمله مناطق جلولاء، السعدیه، بعقوبه، المقدادیه، بخش‌های جنوب شرقی رشته کوه‌های حمرین و... همچنان به هسته‌های خاموش داعش آلوده هستند.

 

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: نیروهای عراقی ارتش عراق تحولات عراق داعش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۷۶۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار فرماندهان یگان‌های قرارگاه منطقه‌ای جنوب شرق ارتش با نماینده ولی فقیه در کرمان

حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی امروز، ۲۷ فروردین‌ماه در دیدار با فرماندهان یگان‌های قرارگاه منطقه‌ای جنوب شرق ارتش، شجاعت، توانمندی، تکلیف‌محوری و با برنامه بودن را از ویژگی‌های ارتش جمهوری اسلامی برشمرد.

وی با تبریک پاسخ قاطع و تاریخی جمهوری اسلامی ایران به جنایت‌های رژیم صهیونیستی به دست نیرو‌های مسلح و سپاه پاسداران، گفت: رژیم غاصب اسرائیل هیچ‌گاه چنین ضربه‌ای را در طول عمر خود ندیده بود و در دنیا تاکنون شاهد چنین عملیات بازدارندگی نبودیم و جمهوری اسلامی این کار را با موفقیت انجام داد. مهم‌تر از آن عملیات، پشتیبانی از عملیات و حفظ این پیروزی است که ارزش بالایی دارد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان با بیان اینکه ۴ رکن مهم جزو دارایی‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران است که آن را از سایر ارتش‌ها متمایز کرده و فاصله قابل توجهی برای آن ایجاد می‌کند، بیان کرد: نخستین رکن، مردمی بودن بدنه ارتش است و آحاد مردم بدنه ارتش را تشکیل می‌دهند و از لحاظ روحیه و رویه نیز ارتش مردمی است و شاهد آن حضور ارتش در خط مقدم کمک به مردم در همه صحنه‌ها است و ارتش مردم را از صمیم قلب دوست دارد و مردم نیز از دل و جان ارتش را دوست دارند و این ارتباط از محور‌های مهم است.

وی محور دوم را مجهز بودن ارتش دانست و با بیان اینکه در مراسم رژه روز ارتش، تنها گوشه کوچکی از توانمندی‌ها ارائه می‌شود که جای افتخار دارد، تصریح کرد: محور سوم مهیا و آماده بودن ارتش جمهوری اسلامی است و در این محور ارتش جمهوری اسلامی ایران فاصله بسیاری با سایر ارتش‌ها دارد و  آمادگی ارتش ما درونی و بیرونی است و فرد فرد نیرو‌های ارتش از صمیم قلب و در سخت‌ترین شرایط مأموریت خود را به بهترین وجه انجام می‌دهند.

حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی ادامه داد: رکن چهارم اعتقاد ارتش است که کارآمدی نیرو را چند برابر می‌کند و هر اندازه اعتقاد و ارتباط با خداوند بیشتر باشد قدرت گسترش پیدا می‌کند و به همین دلیل خداوند نیز در سخت‌ترین شرایط از دین خود دفاع می‌کند و در شرایط سخت کسانی پیروز هستند که اعتقادشان به خداوند قوی‌تر است و تمام افتخار ارتش جمهوری اسلامی ایران به اعتقاد آن است و این اعتقاد است که سبب می‌شود نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی بزرگ‌ترین فرمانده جهان را داشته باشند که عالمی برجسته، دشمن‌شناس و حکیم است.

امام جمعه کرمان با اشاره به شوق مردم نسبت به عملیات «وعده صادق» و شعار‌هایی که برای عرض ارادت به فرمانده معظم کل قوا و نسبت به این مأموریت نشان دادند، گفت: این همان بحث اعتقاد است و ارتش با این ۴ رکن همان ارتشی است که باید در رکاب امام زمان (عج) باشد و لیاقت سربازی حضرت ولی عصر (عج) را دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • برگزاری مراسم شهدای امنیت در یزد
  • طراحی عملیات نیرو‌های مسلح ما صهیونیست‌ها را از نظر نظامی و دیپلماسی خلع صلاح کرد
  • آبرسانی به روستای کهریز صلاح‌الدین نهاوند
  • رفع مشکل آب روستای کهریز صلاح‌الدین نهاوند
  • دیدار فرماندهان یگان‌های قرارگاه منطقه‌ای جنوب شرق ارتش با نماینده ولی فقیه در کرمان
  • نقشه آمریکا برای ایجاد یک تشکیلات تروریستی جدید در عراق و سوریه
  • عملیات «وعده صادق» هیمنه استکبار را به هم ریخت
  • روسیه: غرب در شناسایی طراحان اصلی حادثه مسکو همکاری کند
  • ماجرای اخراج شهید مهدی زین الدین از مدرسه
  • تروریستی خواندن لشکر زینبیون به امنیت پاکستان آسیب می‌زند/ از لشکر زینبیون باید تقدیر کرد