Web Analytics Made Easy - Statcounter

شاخص کل بورس که روز کاری خود را با ریزش ۲۲۵.۵۱ واحدی آغاز کرده بود در پایان معاملات با کاهش ۷۲۸ واحدی به جایگاه ۲۱۱ هزار و ۱۷ واحد رسید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، شاخص کل بورس روز کاری خود را با ریزش ۲۲۵.۵۱ واحدی آغاز کرد و این روند نزولی تا پایان معاملات ادامه داشت و شاخص کل با کاهش ۷۲۸ واحدی به جایگاه ۲۱۱ هزار و ۱۷ واحد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جزییات داد و ستدهای بازار سهام بر اساس آمارهای ثبت شده نشان می دهد که اکثر شاخص های معاملاتی در بازار سهام امروز با کاهش مواجه شدند.

 

بر اساس آمارهای معاملاتی شاخص قیمت «وزنی - ارزشی»  با (۲۰۸) واحد افت معادل (۰.۳۴) درصد به ۶۰ هزار ۵۱۱ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۵۰۶ واحد رشد معادل ۱.۱۲ درصد به ۴۳ هزار و ۳۶ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۳۵۱ واحد افزایش، معادل ۱.۱۲ درصد به ۳۱ هزار و ۷۷۹ واحد، شاخص آزاد شناور با (۱۹۴) واحد کاهش، معادل (۰.۰۸) درصد به ۲۳۷ هزار و ۱۰۶ واحد، شاخص بازار اول با (۵۷۶) واحد افت معادل (۰.۳۶)  درصد به ۱۵۸ هزار ۳۷۲ واحد و شاخص بازار دوم با (۱۲۶۱) واحد ریزش معادل (۰.۳۱) درصد، به ۴۰۶ هزار و ۴۵۵ واحد رسید.

 

نمادهای پربیینده امروز (25 اردیبهشت) وبملت - بانك ملت، خساپا – سايپا، وتجارت - بانك تجارت، خودرو - ايران‌ خودرو، فولاد - فولاد مباركه اصفهان، رمپنا - گروه مپنا (سهامي عام) و خپارس - پارس‌ خودرو بودند که در میان انها تنها 2 نماد وبملت - بانك ملت و خودرو - ايران‌ خودرو روند صعودی داشتند بر این اساس ۴ نماد « فارس با (۱۹۳) واحد، فولاد با (۱۵۹)، کگل با (۱۵۰) و رمپنا با (۹۷) افت، بیشترین تاثیر منفی را در کاهش شاخص کل بورس داشتند.

 

این گزارش می افزاید: قیمت سهام نمادهای «شبهرن، دتماد، شسپا، ختراک، شدوص، چکارن و غشاذر»  بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «واعتبار، نمرینو، غسالم، کسرام، غمارگ، ونفت و پکویر» بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند به این ترتیب، در پایان آخرین روز معاملاتی بورس در هفته جاری، در ۲۸۶ هزار و ۷۸۳ نوبت معاملاتی، ۳ میلیارد و ۸۷۸ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۱۲ هزار و ۷۸۸ میلیارد تومان در بورس معامله شد و ارزش بازار به ۸۰۸ هزار و ۵۵۶ میلیارد تومان رسید.

این در حالی است که روز گذشته (سه شنبه 24 اردیبهشت) بورس آغاز صعودی داشت و شاخص کل در همان ابتدای ساعات کاری رشد داشت که این رشد حاصل روند صعودی تمامی نمادهای پربیینده بورس یعنی وبملت - بانك ملت، خساپا – سايپا، وتجارت - بانك تجارت، خودرو - ايران‌ خودرو، فولاد - فولاد مباركه اصفهان، رمپنا - گروه مپنا (سهامي عام) و وبصادر - بانك صادرات ايران بودند.

 

بنابراین گزارش، آمار معاملات بورس نشان می دهد که همه شاخص های بورس در پایان داد و ستدها با رشد دسته مواجه شدند به طوری که شاخص کل با ۳۹۹۴ واحد رشد معادل ۱.۹۲ درصد به ۲۱۱ هزار و ۷۴۶ واحد، شاخص قیمت «وزنی - ارزشی» با ۱۱۴۶ واحد افزایش معادل ۱.۹۲ درصد به ۶۰ هزار ۷۸۳ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۱۳۴۸ واحد رشد معادل ۳.۰۷ درصد به ۴۵ هزار و ۲۳۱ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۱۳۴۸ واحد افزایش، معادل ۳.۰۷ درصد به ۳۱ هزار و ۴۳۷ واحد، شاخص آزاد شناور با ۴۸۷۲ واحد صعود، معادل ۲.۱۰ درصد به ۲۳۷ هزار و ۳۰۰ واحد، شاخص بازار اول با ۲۸۸۱ واحد افزایش معادل ۱.۸۵ درصد به ۱۵۸ هزار ۹۴۹ واحد و شاخص بازار دوم با ۸۲۳۸ واحد صعود معادل ۲.۰۶ درصد، به ۴۰۷ هزار و ۷۱۷ واحد رسیده بودند.

 

در روز گذشته (24 اردیبهشت) نمادهای شپنا با ۲۴۳ واحد، شبندر با ۲۱۷ واحد، فارس با ۲۱۲ واحد، وبملت با ۲۰۲ واحد، فولاد با ۱۹۹ واحد، شتران با ۱۵۸ واحد و فخاس با ۱۳۵ واحد رشد، بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند و قیمت سهام نمادهای «حتوکا، چکاوه، دیران، قنیشا، سخاش، پدرخش و تکشا» بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «واعتبار، سقاین، سپاها، شپدیس، سفارس، غسالم و سیلام» بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام داشتند و به این ترتیب، در پایان داد و ستدها در ۲۸۴ هزار نوبت معاملاتی، ۵ میلیارد و ۲۱۹ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۱۴ هزار و ۷۵ میلیارد تومان در بورس معامله شد و ارزش بازار به ۸۱۲ هزار و ۲۳۸ میلیارد تومان رسیده بود./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان ماه مبارک رمضان قرآن خبرگزاری شبستان اردبیل سبک زندگی اسلامی بیانیه گام دوم انقلاب مصلی قرآن کریم شیراز فرابورس معاملات بورس بورس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۷۷۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورس امروز ۴ اردیبهشت۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار

شاخص کل بورس در شروع معاملات امروز با افت ۱۴۳۴ واحدی به ۲,۳۱۵,۳۷۰ واحد رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، شاخص کل بورس در شروع معاملات امروز _سه‌شنبه چهارم اردیبهشت_ با افت ۱۴۳۴ واحدی به ۲,۳۱۵,۳۷۰ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به رشد ۱۰۷۷.۴۵ و احدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

همچنین حجم معاملات تاکنون ۶۴۴.۶۳۱ میلیارد سهم بود که طی ۳۱,۳۱۲ معامله دادوستد شده و ارزش کل این معاملات نیز به ۴,۷۴۳.۹۲۵ میلیارد ریال رسیده است.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۹,۹۷۸,۵۵۰.۴۸۸ میلیارد ریال شد.

کد خبر 746290

دیگر خبرها

  • رشد یک‌هزار واحدی شاخص بورس | افزایش ۷۶۳ هزار و ۶۵۶ واحدی شاخص کل
  • رشد یک‌هزار واحدی شاخص بورس
  • رشد ۱۰۶۹ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • شاخص بورس امروز ۴ اردیبهشت/ رشد ۱۳۴۲۱ واحدی
  • کاهش بیش از ۱۳ هزار واحدی شاخص کل بورس/ فاز اصلاحی شاخص شروع شد؟
  • گزارش بورس امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • ریزش بیش‌از سه هزار واحدی شاخص در شروع معاملات صبحگاهی بورس
  • ریزش بیش‌از سه هزار واحدی بورس در شروع معاملات صبحگاهی بورس
  • بورس امروز ۴ اردیبهشت۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • کاهش ۴۴۶ واحدی شاخص کل بورس