Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@08:18:38 GMT

ظرفیت صادرات ۷۰۰ میلیون دلاری لوازم خانگی در سال ۹۸

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۷۷۰۸۴

ظرفیت صادرات ۷۰۰ میلیون دلاری لوازم خانگی در سال ۹۸

مدیرکل دفتر صنایع فلزی و لوازم خانگی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) از امکان صادرات ۷۰۰ میلیون دلاری لوازم خانگی در سال ۹۸ خبر داد و گفت: در صورت تأمین ملزومات تولید، علاوه بر تأمین نیاز داخل، توان صادرات مناسبی داریم.

به گزارش ایسنا به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، عباس هاشمی با بیان اینکه رونق تولید لوازم خانگی یکی از محورهای برنامه صنعت لوازم خانگی در سال ۹۸ است، گفت: در صورت تأمین ملزومات تولید، علاوه بر تأمین نیاز داخل، توان حدود ۷۰۰ میلیون دلار صادرات لوازم خانگی را داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: طبق پیش بینی‌ها امسال به نسبت سال گذشته با اولویت حفظ وضع موجود برنامه افزایش تولید نیز لحاظ شده است البته تولید الزاماتی دارد که در صورت تأمین این الزامات مثل تخصیص ارز واحدها توسط بانک مرکزی، همکاری بانک‌ها جهت تأمین نقدینگی مورد نیاز، همکاری سایر دستگاه‌های مرتبط با تولید می‌توانیم رونق تولید را تضمین کنیم.

مدیرکل دفتر صنایع فلزی و لوازم خانگی وزارت صمت ادامه داد: با توجه به زیرساخت‌های فنی و سرمایه‌گذاری هایی که تاکنون انجام شده است، در صورت تأمین الزامات، برای تأمین نیاز داخل هیچگونه مشکلی نداریم و علاوه بر آن می‌توانیم به کشورهای همسایه و سایر بازارهای هدف صادرات قابل ملاحظه‌ای داشته باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: صادرات لوازم خانگي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۷۷۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید برق از عرق بدن در حین ورزش!

به گزارش خبرگزاری مهر، جینگلیانگ لی، آزاده نیلغاز و همکارانش در استرالیا ابزاری ساختند که می‌تواند از روی عرق بدن، برق تولید کند. این ابزار قادر انرژی مورد نیاز ساعت هوشمند را تامین کند. آن‌ها به دنبال راهی هستند که حتی اگر بدن عرق نکرد نیز این دستگاه برق تولید کند. تنفس یکی از گزینه‌های احتمالی آن‌ها برای تولید برق است.

در مقاله‌ای که به تازگی در نشریه Device منتشر شده است، محققان دانشگاه دکین جزئیات مربوط به ساخت نانوژنراتور هیدروالکتریک را ارائه کردند، نانوژنراتوری که به صورت پوشیدنی استفاده می‌شود و می‌تواند نیاز انرژی ادوات پوشیدنی نظیر ساعت‌های هوشمند را تامین کند. این دستگاه با کمک نانومواد رسانا و از روی تبخیر عرق اقدام به تولید برق می‌کند.

تا پیش از این مکانیک نانوژنراتورهای هیدروالکتریک چندان شناخته شده نبود. با این حال، این فناوری جدید نانوورق‌های Mxene را با پشم ترکیب کرده یک مؤلفه الکتروشیمیایی فعال ایجاد کرده است.

جینگلیانگ لی از محققان این پروژه می‌گوید: « وسیله کوچکی را تصور کنید که می‌توانید مانند دستبند یا هدبند بپوشید؛ این ابزار از عرق شما برق تولید می‌کند. این دستگاه فقط به مقدار کمی عرق برای کار کردن نیاز دارد فقط چند قطره برای پوشاندن سطح دستگاه کافی است. هرچند این دستگاه برای تولید جریان به عرق نیاز دارد، اما از آنجا که دستگاه به خازن وصل شده است، جریان تولید شده را می‌تواند ذخیره کند. بنابراین لازم نیست که فرد به صورت دائمی عرق کند! مشابه با تولید برق خورشیدی، جریان تولید شده را می‌توان به تدریج در یک دستگاه دیگر ذخیره کرد.»

آمارها نشان می‌دهند که بیش از نیمی از استرالیایی‌ها تناسب اندام خود را با تلفن هوشمند، ساعت هوشمند یا ادوات دیگر ردیابی می‌کنند.

قبل از اینکه این فناوری برای فروش عمومی تجاری‌سازی شود، توسعه بیشتری لازم دارد. با این حال، به نظر می‌رسد این دستگاه نوید ابزاری آسان و کم‌هزینه برای ساخت باشد. با نگاهی به آینده، این تیم تحقیقاتی امیدوار است راهی پیدا کند که در صورت عرق نکردن هم دستگاه بتواند برق تولید کند. لی می‌گوید که آن‌ها به دنبال توسعه این دستگاه هستند تا بتواند از رطوبت تولید شده توسط تنفس، برق تولید کند.

کد خبر 6086107 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • تاکید صفری بر توسعه صادرات در جهت جهش تولید
  • تولید برق از عرق بدن در حین ورزش!
  • ترسیم نقشه جذب دانش‌بنیان‌ها در صنعت لوازم خانگی
  • دخانیات و لوازم خانگی بیشترین کالای قاچاق در قم بود
  • آتش سوزی در یک بستنی فروشی و فروشگاه لوازم خانگی بندرعباس
  • مهر تأیید نهادهای بین‌المللی بر رشد صنعت نفت ایران
  • ۷.۵میلیارد دلاری که بازار را تنظیم نکرد
  • امسال در تولید گندم مورد نیاز نان خودکفا می‌شویم
  • تامین نیاز سالانه و خودکفایی در تامین گندم
  • تامین نیاز سالانه و خود کفایی در تامین گندم