Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-16@16:45:32 GMT

بزرگراهی که خودروها را شارژ می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۷۷۱۰۳

به گزارش ایسنا، این روزها که خودروهای برقی، هیبریدی و پلاگین هیبریدی در جهان از استقبال بی نظیری از سوی کاربران مواجه شده‌اند، بسیاری از شرکت‌های فعال در صنعت خودروسازی در تلاشند تا با معرفی و عرضه محصولاتی جدید، گام مثبت و مؤثری در راستای حفاظت از محیط زیست و جلوگیری از آلودگی هوا و انتشار گازهای آلاینده به جو زمین بردارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس گزارشی که در وب سایت بلومبرگ بیزینس آمده است، چندی پیش بود که چین از طرح و پروژه جدیدی به منظور شارژ هم زمان وسایل نقلیه برقی و هیبریدی به هنگام حرکت بر روی لاین کندروی بزرگراه رونمایی کرد و حالا به نظر می‌رسد که آلمان نیز از این طرح استقبال کرده و قصد دارد بزرگراه جدیدی را تحت عنوان اتوبان الکتریکی راه اندازی کند که به کامیون‌های برقی و هیبریدی موجود در بازارهای جهانی نظیر سمی تسلا و کامیون‌های برقی ولوو این امکان را می‌دهد در حین حرکت به سمت جلو، از طریق سیستم پیشرانه و چرخ آنها شارژ شوند.

این اتوبان که در کرانه جنوبی شهر فرانکفورت واقع شده است، مسافتی معادل شش مایل را پوشش می‌دهد و به طور قطع شهروندان و طرفداران محیط زیست بسیاری را در این کشور خرسند و خوشحال خواهد کرد.

مقامات مربوطه در آلمان همچنین اعلام کرده‌اند در صورت استقبال مناسب از این بزرگراه، تا سال ۲۰۲۰ میلادی چهار بزرگراه الکتریکی جدید دیگر نیز رونمایی خواهد شد و به شهروندان و مشتریان خودروهای برقی بخصوص وسایل نقلیه بزرگ و سنگین همچون کامیون و تریلی این امکان داده خواهد شد تا بدون نگرانی از اتمام شارژ وسیله نقلیه برقی مورد استفاده، به مسیر خود ادامه دهند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۷۷۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تردد خودروها در خیابان استانبول؛ عکس زیبای ۷۵ سال قبل را ببینید

 محمود پاکزاد از اولین عکاسانی است که تاریخ خیابان‌های تهران را مصور و مستند کرده است، البته از جمله شهرهایی که پاکزاد برای عکاسی به آن‌ها سفر کرده می‌توان به اصفهان، شیراز، تبریز، گرگان، اهواز،آبادان، خرمشهر، همدان، آذربایجان، قم، شهرهای شمالی ایران اشاره کرد. پاکزاد در سال ۱۳۷۷ خودش را بازنشسته کرد و در سال ۱۳۷۸ عکس‌های خود را به سازمان اسناد ملی اهدا کرد.

تصاویر زیر مربوط به خیابان استانبول در سال ۱۳۲۸ است.

دیگر خبرها

  • بهره برداری از اولین جایگاه شارژ خودروهای برقی کشور در کرج
  • تردد خودروها در خیابان استانبول؛ عکس زیبای ۷۵ سال قبل را ببینید
  • صیانت از جان شهروندان با برقی سازی خودروها
  • بهره برداری از اولین جایگاه شارژ خودروهای برقی کشور و ۴۰ دستگاه اتوبوس
  • حمله اسرائیل به ناو آمریکایی یو‌اس‌اس لیبرتی / سید حسن نصرالله از کجا ظهور کرد؟ / چگونه گوگل همه کاربران را شنود می‌کند؟ / چالش بالا رفتن از ۹۹۹ پله با رنج‌رور هیبریدی ۲۰۱۸
  • صیانت از جان شهروندان با برقی‌سازی خودروها
  • ۱۴۱ هزار فقره توقیف خودرو در پارکینگ 
  • فیلم| ترفندی برای ترمیم آسیب کابل شارژ تلفن همراه
  • اعلام تغییرات جدید در طرح ترافیک تهران
  • آغاز فروش خودروهای برقی از اردیبهشت+ جزئیات