Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@17:58:42 GMT

پژوهش های دانشگاهی در راستای حل معضل اعتیاد باشد

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۷۷۲۱۸

پژوهش های دانشگاهی در راستای حل معضل اعتیاد باشد

مراغه - ایرنا - معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مراغه با بیان اینکه پژوهش های دانشگاهی در راستای حل معضل اعتیاد باشد گفت: دانشگاه‌ ها نقش محوری در آگاهی بخشی جامعه در زمینه اعتیاد دارند.

به گزارش ایرنا، حمید شکری روز چهارشنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان اظهار داشت: معضل اعتیاد عامل بروز انواع فسادها در جوامع است و در صورت رفع آن جامعه نیز اصلاح شده و سالـم می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: کمپ های ترک اعتیاد ویژه آقایان و بانوان در شهرستان با استانداردهای روز در حال فعالیت هستند و همکاری دستگاه های اجرایی شهرستان به مطلوب تر شدن خدمات ارایه شده از سوی این کمپ ها می شود.
شکری اضافه کرد: پیگری مصوبات جلسات قبلی و بررسی آنها باید از اولویت های شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر باشد.
وی افزود: افزایش آگاهی مردم از آثار سوء مصرف مواد مخدر و فرهنگ سازی در این خصوص یکی از راه های مقابله با اعتیاد است.
سرپرست دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر آذربایجان‌ شرقی نیز در این جلسه گفت: اعتیاد آسیب جدی و معضلی دردناک در کشور است و پیشگیری را می توان تنها راه حل این معضل عنوان کرد.
رضا استادرحیمی افزود: آموزش و شناخت، مهمترین اصل در آسیب های اجتماعی به ویژه اعتیاد است که در صورت توجه اساسی به این اصل می توان بسیاری از آسیب های مربوط به این حوزه را کاهش داد.
وی افزود: اعتیاد علاوه بر اینکه بر جسم انسان ها آسیب می زند موجب آسیب به جامعه و تاثیرات منفی در بسیاری از حوزه ها می شود.
وی خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش، بهزیستی و سازمان های مردم نهاد با آگاه سازی و ورود به موقع می توانند معضل اعتیاد را در جامعه کاهش و موجب سالم سازی شوند.
وی گفت: نباید اجازه دهیم که حساسیت های جامعه نسبت به اعتیاد و شیوع مصرف مواد مخدر در جامعه، از بین رود چراکه حساسیت و توجه جامعه به این موضوع می تواند مسئولان و مدیران مرتبط را در بحث مبارزه با مواد مخدر یاری کند.
وی افزود: اعتیاد به عنوان یک آسیب اجتماعی، هیچ گاه به طور کامل ریشه‏ کن نخواهد شد اما با تدبیر، اندیشه و تلاش می ‏توان آن را کنترل کرد که این امر مستلزم ارتقای سطح آگاهی قشرهای مختلف جامعه برای پیشگیری از این معضل اجتماعی است.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/9880

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي آسيب ها اعتياد مراغه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۷۷۲۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح آرامش در نیشابور اجرا شد

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، فرمانده انتظامی شهرستان نیشابور گفت: طرح بزرگ و ضربتی «آرامش» با هدف پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز و برخورد با توزیع کنندگان مواد مخدر طی ۲۴ ساعت گذشته در این شهرستان به اجرا درآمد.


سرهنگ حسین احمدی افزود: در این طرح یک روزه که با محوریت پلیس مبارزه با مواد مخدر و همکاری پلیس پیشگیری در نقاط مختلف سطح شهر انجام شد، تعداد ۱۱ خرده فروش مواد مخدر و ۵۶ معتاد متجاهر شناسایی و دستگیر شدند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: در این طرح مقادیری انواع مواد مخدر به همراه ۵ هزار و ۸۷۱ عدد انواع قرص ها و ۶ هزار و ۸۸۰ سی سی شربت غیرمجاز متادون کشف و ضبط و ۲ دستگاه خودرو به همراه یک دستگاه موتورسیکلت نیز توقیف شد.

وی ادامه داد: متهمان با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی و معتادان متجاهر نیز با هدف اصلاح و برگشت به جامعه به کمپ ترک اعتیاد معرفی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان نیشابور تاکید کرد: هدف اصلی از اجرای این طرح ها، افزایش احساس امنیت در جامعه و کسب رضایتمندی مردم عزیز است و این طرح ها همچنان ادامه خواهند داشت.

دیگر خبرها

  • طرح آرامش در نیشابور اجرا شد
  • مرگ ۹۱ نفر بر اثر مصرف مواد مخدر در مازندران
  • مرگ ۹۱ نفر بر اثر مصرف مواد مخدر
  • بیش از ۱۳ کیلو مواد مخدر در رشت کشف شد
  • دستگیری ۱۸ قاچاقچی مواد مخدر در کهگیلویه و بویراحمد
  • فوت ۹۱ نفر بخاطر مواد مخدر در مازندران
  • افزایش شور و نشاط اجتماعی در سطح جامعه اعتیاد را کاهش می‌دهد
  • قرص‌های لاغری غیرمجاز، تهدید جدی برای سلامت جامعه 
  • برنامه پیشگیری و درمان اعتیاد با رویکرد مردمی سازی
  • زرند، پیشروترین شهرستان در زمینه کنترل و مهار معضل اعتیاد