Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-24@18:00:41 GMT

افزایش ضریب دقت در تشخیص مواد با فناوری‌های جدید

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۷۷۲۴۸

افزایش ضریب دقت در تشخیص مواد با فناوری‌های جدید

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، سیدحسن توسلی مدیرعامل شرکت تکسان با حمایت معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری دستگاه «میکروسکوپ رامان » برای آنالیزو تشخیص مواد با فناوری های بالا تولید شد .

وی ضمن اشاره به اینکه اغلب آزمایشگاه های شیمی ، فیزیک و نانو مصرف کننده این محصول هستند گفت : پس از تولید توانستیم این محصول را به فروش رسانیم و این محصول به دلیل دقت بالایی که دارد در بسیاری از حوزه ها از جمله آزمایشگاه ها کاربردی است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توسلی در ادامه گفت : این محصول در کشورهای اروپایی ،آمریکا،چین و ژاپن تولید شده ولی با قیمت های بسیار بالا که درمقایسه با نمونه تولیدی ما اختلاف قیمت چشمگیر است .

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان خاطر نشان کرد : با توجه وجود نمونه های خارجی ما قادر به تامین 80 درصد از نیازهای مصرف کنندگان این محصول هستیم به طوری که مشتریان داخل کشور استقبال چشمگیری از تولید این محصول را داشتند .

وی با اشاره به این موضوع که این محصول دانش بنیان امکان تشخیص بیماری ها را هم دارد گفت : در کاربرد ثانویه این محصول تشخیص بیماری نیز تعریف شده است . تشخیص سنگ های قیمتی ، محلول های شیمی و مواردی از این دست نیز از جمله کاربردهای این محصول هستند .

مسوول پژوهشکده لیزر و پلاسما دانشگاه شهید بهشتی درباره میزان اشتغالزایی حاصل از تولید این محصول گفت : ما به صورت مستقیم با 10 نفرهمکاری داریم و به دلیل اهمیت موضوع بازاریابی در حال تقویت تیم بازاریابی هستیم و هرسال 6 کارگاه در دانشگاه های مختلف برگزار می کنیم تا در حوزه های برندسازی و شبکه های مجازی موفق شویم .

وی با اشاره به اینکه نام این محصول در ژورنال های خارجی آمده است گفت : در سه نمایشگاه کره ، ژاپن و چین حضور داشتیم تا و با عراق نیز مذاکراتی داشتیم تا بتوانیم موضوع صادرات این محصول را نیز به طور جدی تری پیگیری کنیم .

وی همچنین به حمایت های ستاد توسعه فناوری لیزر ، فتونیک معاونت علمی اشاره کرد و گفت : با حمایت های این ستاد امیدواریم بتوانیم برای توسعه فناوری لیزر در کشور گام برداریم.

انتهای پیام/

291 / 156 لیزر فناوری میکروسکوپ نانو معاونت علمی و فناوری شرکت تکسان

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: لیزر فناوری میکروسکوپ نانو معاونت علمی و فناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۷۷۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضریب اشغال تخت در بیمارستان تامین اجتماعی دزفول افزایش یافت

هدایت‌الله عبدی‌زاده مدیر درمان تامین اجتماعی خوزستان گفت: بیمارستان تامین اجتماعی دزفول سه سال پیش افتتاح شد که شامل سی سی یو، رادیولوژی، برخی تخصص‌ها و اتاق عمل است.

وی گفت: ضریب اشغال تخت بیمارستان تامین اجتماعی دزفول حدود چهار درصد بود که با برنامه ریزی‌های انجام شده اکنون ضریب اشغال تخت به ۷۰ درصد رسیده است.

مدیر درمان تامین اجتماعی خوزستان با بیان اینکه دستگاه‌های تخصصی و کلیدی اتاق عمل این بیمارستان خریداری شده و به زودی نصب خواهند شد ادامه داد: سیستم خنک‌کننده یا چیلر‌های بیمارستان تامین اجتماعی دزفول نیازمند نگهداری است که از مدار خارج شده بودند؛ اکنون با حضور هفت کارشناس مشکل در دست بررسی است.

عبدی‌زاده تصریح کرد: ۲ سیستم خنک کننده این بیمارستان راه‌اندازی و مشکل ۲ سیستم دیگر در حال حل شدن است.

وی بیان کرد: سیستم جایگزین برای خنک‌کننده این بیمارستان نیز تعریف و اعلام هزینه شده تا چنانچه سیستم‌ها به هر دلیلی دچار مشکل شدند کولر‌های اسپیلت جایگزین شوند.

مدیر درمان تامین اجتماعی خوزستان گفت: استان خوزستان یک استان پهناور است و حوزه فعالیت گسترده‌ای دارد به گونه‌ای که بعد از تهران دومین استان کشور از نظر پوشش جمعیتی و تعداد واحد‌ها است.

بیمارستان ۹۶ تختخوابی تامین اجتماعی دزفول در پنج طبقه در زمینی به مساحت پنج هکتار و زیربنای ۱۷ هزار و ۷۰۰ مترمربع دارای بخش‌های درمان و بستری است.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • تولید آرد بدون گلوتن توسط پژوهشکده علوم و فناوری مواد غذایی جهاددانشگاهی
  • فناوری پایدار: دروغی بزرگ!
  • دستگاه بلوک زنی
  • توسعه فناوری همگام با تحولات آموزشی/ تولید نرم‌افزار داخلی با قابلیت آزمایشگاه فیزیکی شخصی
  • آبلیموی تقلبی را چگونه تشخیص دهیم؟ | باورهای اشتباه مردم درباره آبلیموهای سنتی
  • افزایش ضریب امنیت غذایی ایرانیان با خودکفایی در تولید لاین مرغ آمین
  • افزایش تولید در مناطق کمتر برخوردار با کودهای نانویی «ایران ساخت»
  • کیسه تخلیه مورد استفاده در جراحی لاپاراسکوپی تولید شد
  • چگونه ایرپاد های فیک را از اصل تشخیص دهیم؟
  • ضریب اشغال تخت در بیمارستان تامین اجتماعی دزفول افزایش یافت