Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-03-28@12:36:52 GMT

کارگروه خانواده و زنان شورای شهر اصفهان فعال شد

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۷۷۲۵۱

کارگروه خانواده و زنان شورای شهر اصفهان فعال شد

رییس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: کارگروه تخصصی خانواده و زنان با تاکید بر مسائل اجتماعی جامعه وخانواده و توجه به نقش زنان در کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی وارد عمل خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کوروش محمدی صبح امروز (چهارشنبه) در نشست کمیسیون اجتماعی شورای شهر به منظور برنامه‌ریزی در خصوص ایجاد کمیته خانواده، اظهار کرد: کارگروه تخصصی خانواده و زنان با تاکید بر مسائل اجتماعی جامعه وخانواده و توجه به نقش زنان در کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی وارد عمل خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به برگزاری جلسات ویژه با حضور اساتید دانشگاهی در این کار گروه گفت: این کارگروه تخصصی حوزه‌های تخصصی را با استعلام و استخراج مراکز علمی، تخصصی و نیروهای متعلق در سازمان‌های مرتبط با شهرداری و بیرون از شهرداری به صورت وسیع و گسترده‌تری پیگیری خواهد کرد و اطلاعات لازم پیرامون مبحث خانواده و حوزه زنان در بستر اجتماعی جمع‌آوری شود.

رییس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای شهر با بیان اینکه باید ارتباط ویژه‌ای با بخش‌های تخصصی شهرداری صورت بگیرد، تصریح کرد: در نهایت امروز به یک مدل و الگوی اجرایی، عملی برای مواجه با حوزه بانوان در کلانشهر اصفهان دست پیدا کردیم که این الگو را جهت بررسی و مطالعه بیشتر در اختیار اساتید و کارشناسان گذاشتیم تا نقاط ضعف شناسایی و کنترل شود.

وی با اشاره به اینکه بحث خانواده در اصفهان چندین سال است که به طور مهجور به آن نگاه می‌شود، افزود: بحث خانواده چند سالی است که مورد بی مهری حوزه مدیریت شهری قرار گرفته که با پیگیری‌هایی که به عمل آمد مرکز تخصصی خانواده را به فرهنگسرای خانواده تبدیل کردیم و این کارگروه تخصصی خانواده و زنان در اصفهان با رویکرد اجتماعی و رویکرد کاهش آسیب‌های اجتماعی کار خود را آغاز خواهد می‌کند.

محمدی با بیان اینکه مراسم افتتاحیه فرهنگسرای خانواده هفته آینده برگزار می‌شود: در نیمه دوم سال یک همایش بین‌المللی با مشارکت کمیسیون اجتماعی شورای شهر و مدیریت شهری اصفهان با تأکید بر نقش کلیدی و بنیادین خانواده و زنان در ایجاد جامعه‌ای بی‌نقص و سالم و کمک ویژه به توسعه پایدار برگزار می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه این کارگروه در ادامه به سمت محتواسازی می‌رود، افزود: در اجرای برنامه‌های آموزشی شهروندان مناطق ۱۵ گانه شهرداری، واحدهای تخصصی شهرداری در بحث مباحث خانواده درگیر خواهند بود.

رییس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای شهر اصفهان با اشاره به اینکه مراکز سلامت و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به مراکز سلامت اجتماعی تغییر یافته است، افزود: خانه‌های سلامت رویکرد و عملکرد و کارکردشان تغییر کرد و الان تحت عنوان مراکز سلامت اجتماعی و پیشگیری از آسیب‌ها کارشان را در مناطق ادامه می دهند که جزء ارکان اصلی اجرای این برنامه خواهند بود همچنین معاونین فرهنگی اجتماعی، نیروهای مراکز سلامت اجتماعی و پیشگیری، کسانی هستند که عناصر تأثیرگذار در اجرا هستند.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: خانواده زنان شورای شهر اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۷۷۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست بیش از ۲ هزار روانشناس برای اخراج رژیم صهیونیستی از کمیسیون مقام زن

بیش از ۲ هزار روانشناس از سراسر دنیا به دبیرکل سازمان ملل و دبیر کمیسیون حقوق زن سازمان ملل درباره لزوم اخراج رژیم صهیونیستی از کمیسیون مقام زن نامه نوشتند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بیش از ۲ هزار روانشناس و مشاور در نامه‌ای خطاب به گوترش، دبیرکل سازمان ملل و لاگدامئو، رئیس کمیسیون مقام زن سازمان ملل، جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی نسبت به مردم غزه خصوصاً زنان و کودکان بی‌گناه را محکوم کرده و خواستار اخراج فوری رژیم صهیونیستی از کمیسیون مقام زن این سازمان شدند، این نامه به همت روانشناسان ایرانی تنظیم شده است.

روانشناسان در این بیانیه که به صورت نامه برای افراد مذکور ارسال شده است، از بی‌توجهی سازمان‌های جهانی نسبت به سلامت روان زنان و کودکان غزه ابراز نگرانی شدید کردند و بر لزوم اخراج اسرائیل از کمیسیون مقام زن تاکید کردند.

در بخشی از این بیانیه آمده است:

«امروز سوال مهم روانشناسان دنیا این است که آیا کمیسیون مقام زن سازمان ملل تنها برای کشورهای معدودی است و ملت غزه و زنان و کودکان آن، در این سازمان جایگاهی ندارند؟ آیا اعضای محترم کمیسیون مقام زن تاکنون در مورد سلامت روان زنان و کودکانی که روز خود را با صدای بمب و آتش و گلوله شروع می‌کنند فکر کرده‌اند؟

چگونه است که این رژیم با همه این تجاوزهای هولناک، هنوز در این کمیسیون عضویت داشته و با دستان آغشته به خون بیش از ۲۵ هزار زن و کودک بی‌گناه از حقوق زنان و کودکان سخن می‌گوید؟، ادعای حقوق زنان دارد، درحالی‌که حدود ۷۰ درصد کشته‌شدگان جنگ در غزه زنان و کودکان بی‌گناه هستند! آیا چشم‌ها و گوش‌های سازمان ملل که سازمانی بین المللی است، بر این جنایت هولناک بسته شده است؟

این جنایات، عملکرد خارج از چارچوب‌های انسانی رژیم صهیونیستی و اشغالگر، کذب بودن رویاهای اروپایی و آمریکایی برای نظم نوین جهانی و آرمان‌های آنان را نیز معلوم کرده و نشان می‌دهد، آرمان‌های توسعه پایدار و تلاش‌های صندوق‌های وابسته به سازمان ملل، صرفاً برای مدیریت کردن کشورهای ضعیف‌تر نوشته می‌شود. ۶ سال دیگر که در ارزیابی دستیابی به اهداف توسعه پایدار (۲۰۳۰)، به عدم تحقق آن رسیدید و نتایج نشان داد که کشورها در اجرای آن با شما همکاری نکرده و نمی‌کنند، خاطرات این رسوایی‌های بزرگ را به خاطر بیاورید و دلیل عدم اعتماد کشورها به سازمان ملل و صندوق‌های وابسته به آن را به درستی تشخیص دهید.

ما روانشناسان با هشدار نسبت به وضعیت سلامت روان مردم و خصوصاً زنان و کودکان غزه، شما را نسبت به اعتبار سازمان ملل و خطر عدم مقبولیت جهانی این سازمان بیم داده و سریعاً و قویاً خواهان اخراج هرچه سریع‌تر این رژیم منحوس و جعلی از کلیه صندوق‌های وابسته به سازمان ملل و در کمترین واکنش اخراج آن از کمسیون مقام زن و نیز پیمان‌نامه حقوق کودکان هستیم.»

کد خبر 739226

دیگر خبرها

  • «مشهد مهربان»؛ ظرفیتی ارزشمند برای کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • کارگروه پیگیری شعار سال در وزارت کار تشکیل شد
  • سرنوشت لایحه مدیریت تعارض منافع در مجلس چه می‌شود؟
  • تشکیل ستاد و کارگروه‌ تخصصی مدیریت بحران زیر بخش‌های کشاورزی
  • ارائه خدمات رایگان به آسیب دیدگان در مراکز بهزیستی
  • اثرگذاری خدمات شهرداری قم در کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • سرنوشت «لایحه مدیریت تعارض منافع» در مجلس چه می‌شود؟
  • رژیم صهیونیستی را از کمیسیون مقام زن اخراج کنید!
  • درخواست بیش از ۲ هزار روانشناس برای اخراج رژیم صهیونیستی از کمیسیون مقام زن
  • پخت و توزیع نان صلواتی در میدان امام علی (ع) اصفهان