Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-20@00:32:41 GMT

اجرای روزانه ۱۳۰۰ مراسم جزءخوانی قرآن در سپاه فجر فارس

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۷۷۳۴۹

اجرای روزانه ۱۳۰۰ مراسم جزءخوانی قرآن در سپاه فجر فارس

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدعلیرضا عارف‌پور، مسئول عقیدتی ـ سیاسی سپاه فجر فارس در گفت‌وگو با ايكنا از فارس، ضمن گرامیداشت فرا رسیدن ماه مبارك رمضان، ایام بهار قرآن گفت: روزانه بیش از 1300 مراسم جزءخوانی و ترتیل‌خوانی قرآن كریم در رده‌ها و نواحی مختلف سپاه فجر برگزار می‌شود.
وی با ذكر این نكته كه این آمار جدا از آمار مجموعه‌های بسیج است، افزود: بسیج نیز به همین ترتیب در تمام پایگاه‌ها و حوزه‌های مقاومت بسیج به‌صورت روزانه اقدام به برپایی مراسم‌های جزءخوانی قرآن كریم می‌‌كند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عارف‌پور با بیان اینكه به‌طور كلی مبنای تمام فعالیت‌های عقیدتی ـ سیاسی و همچنین مجموعه نمایندگی ولی فقیه در سپاه بر اساس قرآن كریم است، گفت:‌ در این راستا برنامه‌های متعددی در طول سال برگزار می‌شود از قبیل محفل انس با قرآن، جلسات تفسیر، آموزش قرآن، قرائت قرآن و یا كلاس‌های اخلاق قرآنی و همچنین دوره‌های تربیت تعالی قرآنی و حتی مباحث سیاسی ما نیز بر مبنای سیاست قرآنی است.

برپایی 112 جلسه تفسیر قرآن
مسئول عقیدتی ـ سیاسی سپاه فجر فارس به تشریح برنامه‌های قرآن سپاه در طول سال پرداخت و گفت: در طول سال و روزهای زوج هفته جلسات تفسیر قرآن با عنوان «ذكر مبارك» كه پیش از آن به آن نور مبین گفته می‌شد، برگزار می‌شود كه قریب 112 كلاس در سطح استان به اجرا در می‌آید.
وی با تصریح اینكه در قالب این طرح هر پاسدار در طول 5 سال حداقل با 500 واژه قرآنی جدید آشنا می‌شود، گفت: جلسات تفسیر قرآن با قوت بیشتری در طول ماه مبارك رمضان ادامه پیدا می‌كند كه قبل از برگزاری آن‌ها نیز جلسات جزءخوانی قرآن برگزار می‌شود.

تشریح برنامه‌های قرآنی در ماه رمضان
عارف‌پور اظهار كرد: در طول ماه مبارك رمضان در روز شنبه جلسات تفسیر قرآن و ذكر مبارك، یكشنبه جلسات اخلاق قرآنی، دوشنبه جلسات تفسیر قرآن و ذكر مبارك، سه‌شنبه اخلاق قرآنی، چهارشنبه جلسات تفسیر و ذكر مبارك و پنج‌شنبه‌ها نیز محافل انس با قرآن با حضور تمام رده‌های سپاه استان برگزار می‌شود.
مسئول عقیدتی ـ سیاسی سپاه فجر فارس با بیان اینكه در طول ماه مبارك رمضان روزانه بیش از 112 كلاس قرآنی نیز برگزار می‌شود،‌ گفت: مركزی در سپاه فجر به نام مركز شهید عقیقی وجود دارد كه برنامه‌های تربیت متعالی پاسداران را اجرا می‌كند و طبق ابلاغی كه انجام شده تمام پاسداران در طول سال به مدت یك هفته در اختیار مجموعه عقیدتی هستند و برای آن‌ها در این مركز برنامه‌های قرآنی برگزار می‌شود كه البته اعزام‌هایی نیز به قم و مشهد و حتی شمال نیز برای آنان انجام می‌شود.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاري قرآن ايكنا استان فارس فعاليت هاي قرآني سپاه فجر فارس ماه مبارك رمضان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۷۷۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس از مجری برنامه «سحرخیزان» تجلیل کرد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام و المسلمین حسن قانع بعد از ظهر چهارشنبه طی آئینی در اداره کل تبلیغات اسلامی فارس از حجت‌الاسلام والمسلمین رضا طبیب‎‌زاده مجری و کارشناس برنامه «سحرخیزان» ویژه ماه مبارک رمضان شبکه فارس، تجلیل کرد.

ویژه برنامه سحرگاهی سیمای فارس در تلاش بود با برنامه‌های جذاب قرآنی، معنویت لحظات سحرگاهی را برای مخاطبان دوچندان کند.

ارتباط زنده با خبرنگاران شهرستان‌ها و مطلع کردن بینندگان از حال و هوای سحرگاهی این مناطق، ادعیه و مناجات‌خوانی، گزارش‌های مردمی و بیان احادیث و روایات در خصوص ماه مبارک رمضان از جمله بخش‌های این برنامه بود که در طول ماه مبارک رمضان به مدت ۶۰ دقیقه زنده از سیمای فارس روی آنتن می‌رفت.

کد خبر 6081362

دیگر خبرها

  • یزد از استان‌های پیشتاز در طرح بزرگ ۴ هزار حافظ قرآن کریم
  • ارتباط خوبی هم بین هیئت‌ها، قاریان و مجامع قرآنی برقرار شده است
  • اجرای سرود سلام فرمانده توسط دانش آموزان در سروستان
  • ماجرای جاذبه صوت قرآنی که امام سجاد (ع) قرائت می‌کردند
  • نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی روایت باران برگزار می‌شود
  • این افراد معلم می‌شوند
  • ماجرای جاذبه صوت قرآنی که امام سجاد(ع) قرائت می کردند
  • مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس از مجری برنامه «سحرخیزان» تجلیل کرد
  • استخدام نخبگان قرآنی به عنوان معلم از مهر امسال
  • تشکیل و راه اندازی انجمن نوجوانان قرآنی در نمایشگاه قرآن سال بعد