Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-20@00:45:38 GMT

سازمان ملل: مسلمانان میانمار در شرف مرگ هستند

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۷۷۴۲۷

سازمان ملل: مسلمانان میانمار در شرف مرگ هستند

 یک مقام سازمان ملل از دولت میانمار خواست که به امدادرسانان اجازه دسترسی به ایالت راخین بدهند تا به این شکل کمک‌ها به این ایالت ارسال شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، اورسولا مولر، دستیار دبیر کل سازمان ملل در امور بشر دوستانه اعلام کرد مقامات میانمار درخواستهای او برای دیدار با مسلمانان روهینجا را رد کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بعد از پایان سفر شش روزه‌اش به میانمار ادامه داد: ما به یک دسترسی مستمر به مردم نیازمند داریم تا کمک‌ها ارسال شود. اگر کمک رسانی‌ها به مردم نرسد مردم می‌میرند.

هنوز سخنگوی دولت میانمار دراین باره اظهار نظر نکرده است.

ایالت راخین از سال ۲۰۱۷ شاهد درگیری‌های خونین و مرگبار بوده است. بر اثر این درگیری‌ها نزدیک به ۷۳۰ هزار مسلمان روهینجا فرار کرده و به بنگلادش رفته اند.

بازرسان سازمان ملل خواستار محاکمه مقامات ارشد نظامی میانمار به اتهام کشتار جمعی، تجاوز و جنایات علیه بشریت هستند اما ارتش میانمار این اتهامات را رد می‌کند.

مولر در سفر خود با مقامات ارشد از جمله آنگ سان سوچی، رهبر معنوی میانمار دیدار و گفت وگو کرد.

وی گفت: من در این دیدارها بر لزوم ادامه دسترسی کمک‌های بشر دوستانه به افراد نیازمند تاکید کردم.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: سازمان ملل میانمار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۷۷۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی تحولات افغانستان محور گفتگوهای مقامات سازمان ملل و هند

نماینده‌ ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد برای افغانستان که به دهلی نو سفر کرده، در دیدار با وزیر امورخارجه هند، در مورد اهمیت همکاری منطقه‌‌ای و بین‌المللی برای رسیدگی به چالش‌های موجود در افغانستان گفت‌وگو‌ کرده است.

یوناما امروز پنج شنبه (31 حمل) با انتشار این خبر در شبکه ایکس نوشته است رزا اوتنبایوا، رئیس یوناما و نماینده‌ی ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد برای افغانستان در دیدار با سوبرامانیام جی‌شنکر، وزیر امورخارجه‌ هند، از حمایت بشردوستانه حیاتی و دوستی دیرینه هند با مردم افغانستان، قدردانی کرده است.

وزیر امورخارجه‌ هند نیز با انتشار پستی در ایکس نوشته است که با رییس یوناما در مورد وضعیت کنونی افغانستان تبادل نظر کرده است.

او افزوده است که در این دیدار تأکید کرده است هند گندم، سموم دفع آفات و لوازم مکتب برای افغانستان فراهم کرده است.

جی‌شنکر همچنین از نقش آژانس‌های سازمان ملل متحد در افغانستان قدردانی کرده است.

این در حالی است که هند در طول نزدیک به سه سال گذشته به کمک رسانی به مردم افغانستان از طریق آژانس های سازمان ملل متحد در کشور ادامه داده است، اما در ماه های گذشته شاهد نوعی تحول و تغییر در سیاست خارجی این کشور در مورد افغانستان و فعال شدن آن به خصوص پس از تداوم تیرگی روابط کشور با پاکستان هستیم.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • ضرورت بیداری امت اسلامی در برابر توطئه های دشمنان
  • مخالفتی با ادامه حضور مهاجران قانونی در این ایالت نداریم
  • به جز جمهوری اسلامی دیگر دولت های اسلامی تنها نظاره گره وضعیت مردم غزه اند
  • محدودیت‌های آمریکا برای حضور مقامات ایرانی در نیویورک
  • «بقیع» میراث هویتی مسلمانان است
  • بررسی تحولات افغانستان محور گفتگوهای مقامات سازمان ملل و هند
  • مسلمانان روهینگیا، قربانی سربازگیری اجباری
  • وعده صادقی که اتحاد کشورهای اسلامی را مستحکم‌تر کرد
  • "وعده صادق" هیبت پوشالی رژیم اسرائیل را نمایان کرد
  • درخواست ۲.۸ میلیارد دلاری سازمان ملل برای کمک به فلسطینیان