Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@20:46:48 GMT

برپایی متمرکز نماز عید فطر از احکام دینی جوامع اسلامی است

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۷۷۵۰۲

برپایی متمرکز نماز عید فطر از احکام دینی جوامع اسلامی است

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه قزوین گفت: نماز عید فطر باشکوه و متمرکز برگزار شود زیرا این انتظار دین از ما است. ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۳ استانها قزوین نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی ظهر امروز در جلسه هماهنگی برپایی نماز عید فطر، راهپیمایی روز قدس و مراسم شب وداع با ماه مبارک رمضان که در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان برگزار شد اظهار کرد: با عظمت دیده شدن نماز عید فطر به عنوان یکی از شعائر الهی بسیار مهم و ضروری است و در روایات هم داریم که امام علی(ع) برای نماز عید فطر عظمت بسیار زیادی قائل بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: امام علی(ع) در روز عید فطر مردم را برای برپایی نماز عید بیرون شهر جمع می‌کردند و مشخص می‌شود که مراسم این روز بسیار جدی و با عظمت برگزار می‌شده است.

نماز عید سعیدفطر در چهارمحال و بختیاری اقامه شدگزارش ویدئویی تسنیم از عیدفطر؛ سخنگویان دولت افغانستان تبریک گفتنداستقرار 135 آتش‌نشان برای تأمین ایمنی نماز عیدفطر در مصلی تهران

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: برخی از مردم به امام علی(ع) پیشنهاد کردند برای کسانی که نمی‌توانند برای نماز عید فطر به بیرون از شهر بیایند، مسجد و امام جماعتی در نظر بگیرد اما حضرت نپذیرفت و فرمود من کراهت دارم سنتی بگذارم که رسول خدا(ص) آن را نگذاشت.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با تأکید بر اینکه همه باید آنچه دین از ما انتظار دارد را انجام دهیم، عنوان کرد: بیشتر متدیّنان و ائمه جماعات متوجه مسئله هستند اما بعضی‌ها فکر می‌کنند با متمرکز شدن نماز عید فطر لطمه می‌خورند.

وی بیان کرد: برخی‌ها به دلیل نیمه کاره بودن مسجد محلشان می‌خواهند نماز را آنجا برگزار کنند تا کمک مالی برای مسجدشان جمع کنند اما ما نمی‌توانیم هر طور که نیاز داریم با احکام دین برخورد کنیم بلکه باید آنچه که خدا انتظار دارد را دقیق انجام دهیم.

انتهای پیام/ح

R41364/P/S6,63/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۷۷۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گیلان اعلام کرد: فردا، هفتم اردیبهشت ۱۴۰۳ ، نماز جمعه با حضور مردم مومن و انقلابی، در مساجد همه شهر‌های گیلان برگزار می‌شود.

همچنین نمازجمعه رشت، فردا، به امامت آیت الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت در مصلای امام خمینی این شهر اقامه خواهد شد.

دیگر خبرها

  • نقش ماموستا ملااحمد فخری در مبارزه با گروهک‌های معاند کم نظیر بود
  • برگزاری نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان
  • مربیان باید موضوعات را با ارزش‌های دینی تبیین و تشریح کنند
  • برپایی پنج میز خدمت در نماز جمعه تهران
  • رابطه بین دانش و صنعت تقویت شود
  • مراسم نکوداشت امام جمعه فقید بجنورد برگزار می‌شود
  • احکام متناسب با جرم در پرونده‌های مرتبط با حجاب صادر شود
  • امروز مؤسسات بسیاری با فکر اندیشمندان دینی تأسیس شده‌ است
  • برپایی آئین جشن تکلیف دختران سرفاریاب
  • مراسم صبحگاه یگان حفاظت حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار شد