Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-19@21:14:26 GMT

احتمال سیل در سوادکوه مازندران

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۷۷۶۱۰

معاون عمرانی فرماندار سوادکوه مازندران گفت که به منظور مقابله با وقوع سیلاب احتمالی در بالادست این شهرستان ، تمام دستگاههای اجرایی در حالت آماده باش کامل قرار دارند .

کیان الهی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اخطار هواشناسی مبنی بر وقوع احتمالی سیلاب در بالادست ، گفت : تمام دستگاههای اجرایی و امدادی در حالت آماه باش کامل قرار دارند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: به منظور جلوگیری از طغیان رودخانه لایروبی رودخانه تلار در بالادست شهرهای زیراب و پلسفید انجام شد و 6 پیمانکار هم در حال احداث دیوار سیل بند در شهر زیراب هستند.

معاون فرماندار با اعلام این که شهرستان سوادکوه به دلیل قرار گرفتن در ارتفاعات با خطر احتمالی سیل مواجه است ، گفت که امسال هم در 12 فروردین ماه به دلیل طغیان رودخانه تلار در بالادست سیلابی در چند نقطه از شهر زیراب را شاهد بودیم .

الهی در خصوص وضعیت راههای فرعی شهرستان سوادکوه هم اظهار داشت : راهها موقتا باز هستند چرا که به علت رانش کوه ، تردد به صورت غیرایمن در حال انجام است .

مدیر آب منطقه ای شهرستان های قائمشهر ، سوادکوه ، سوادکوه شمالی ، جویبار و سیمرغ هم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت : به منظور جلوگیری از وقوع سیلاب در رودخانه تلار ، 19 کیلومتر از این رودخانه در پایین دست در شهرهای زیراب و پلسفید بازگشائی و اصلاح مسیر شده است .

هادی نیک اختر افزود : 14 کیلومتر در شهر زیراب و پنج کیلومتر در شهر پلسفید بازگشائی و اصلاح مسیر انجام و این مناطق تا 80 درصد در برابر سیلاب های مخرب ایمن شدند.

وی با بیان اینکه رودخانه تلار در شهرستان قائمشهر برای گذر آب مشکل ندارد ، گفت : در شهرستان سیمرغ 6 منطقه آسیب پذیر شناسایی شده که در حال بازگشائی مسیر هستیم.

نیک اختر افزود : هشت کیلومتر از رودخانه تلار شهرستان سیمرغ در محدوده شهری و 14 کیلومتر هم در محدوده روستائی در حال بازگشائی و اصلاح مسیر است.

وی یکی از مهم ترین نقاط حادثه خیز در شهرستان سمیرغ را پل برج خیل معرفی کرد و گفت که به دلیل نزدیک بودن سطح پل با آب ، امکان آب گرفتگی با هر بارندگی در این مسیر وجود دارد .

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: سیل مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۷۷۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور هشدار هواشناسی در خصوص وزش باد شدید در چهارمحال و بختیاری

در اطلاعیه اداره کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری آمده است؛ فعالیت این ناپایداری‌های همرفتی امروز جمعه ۳۱ فروردین ماه، به صورت رگبار و رعد و برق، وزش باد به نسبت شدید و احتمال تگرگ ظاهر می‌شود و تا روز سه شنبه چهارم اردیبهشت ماه در سطح استان تداوم خواهد داشت.

منطقه اثر این سامانه در سراسر استان به خصوص شهرستان‌های کوهرنگ، شهرکرد، فرخشهر، بروجن، بن سامان، کیار، فارسان اردل، لردگان، خانمیرزا و فلارد می‌باشد.

احتمال آبگرفتگی معابر، احتمال بالا آمدن آب رودخانه‌های فصلی و سیلابی شدن مسیل ها، لغزندگی سطح جاده ها، صاعقه، احتمال آسیب به سازه‌های موقت و سبک در اثر وزش باد به نسبت شدید پیش بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید

پیش‌بینی رگبار باران در چهارمحال و بختیاری

عدم توقف و اسکان در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، اجتناب از چرای دام‌ها در مناطق مرتفع و حاشیه رودخانه ها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی، احتیاط در رانندگی و تنظیم آب ورودی استخر‌های پرورش ماهی و سایر اقدامات پیشگیرانه توصیه می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • صدور هشدار هواشناسی در خصوص وزش باد شدید در چهارمحال و بختیاری
  • احداث کانال انتقال آب کشاورزی در سوادکوه‌شمالی
  • پل کیلومتر ۵۶ مسیر ایلام - مهران تا خرداد ماه تکمیل می شود
  • بهره‌ برداری از ۶۰ کیلومتر بزرگراه محور پارس‌آباد مشگین‌ شهر
  • بارش‌های سیل‌آسا در ‌هرمزگان/ از انسداد تا طغیان رودخانه
  • شهرداری زیراب خسارت سیل سال ۹۴ را پرداخت کند
  • ساخت وساز در حریم رودخانه سوادکوه نگران کننده است
  • طغیان کم سابقه رودخانه سرباز در پی بارش‌های شب گذشته
  • گام‌های پایانی عملیات تعریض و بهسازی جاده یزد - خضرآباد
  • هشدار بارش‌های شدید در چند استان