Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-18@23:01:37 GMT

یا ژن زیبایی وجود دارد؟

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۷۷۸۸۰

یا ژن زیبایی وجود دارد؟

داشتن زیبایی در چهره و اندام می‌تواند به عنوان یک موهبت طبیعی تلقی شود. زیبایی می‌تواند در میزان موفقت شغلی، اجتماعی و عاطفی فرد نقش مهمی بازی کرده و در افزایش اعتماد به نفس تاثیر به سزایی بگذارد.

یورونیوز؛ استاندار‌های زیبایی در هر دوران و فرهنگی متفاوت است و حتی در زمان، مکان و فرهنگ یکسان نیز افراد نظرات متفاوتی در مورد زیبایی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به همین علت جمله «زیبایی در نگاه بیننده است» کاملا درست است. اما برخی افراد در اعصار و فرهنگ‌های گوناگون همواره زیبا شمرده می‌شوند.

دانش ما از زیبایی چندان زیاد نیست چرا که عوامل زیادی از قبیل: سابقه خانوادگی، محیط زندگی، تغذیه و امکانات رفاهی بر زیبای افراد اثر می‌گذارند.

با این حال دانشمندان به دنبال آن هستند که بدانند آیا ژن‌های خاص وجود دارند که زیبایی در افراد را تعریف کنند.

گروهی از محققان دانشگاه ویسکانسین-مدیسن ایالات متحده آمریکا با بررسی ژنوم ۴،۳۸۳ فرد تلاش کردند تا ژن‌های احتمالی مرتبط با زیبایی و جذابیت چهره را شناسایی کنند.

نتایج تحقیق آن‌ها در مجله علمی پلاس ژنتیک منتشر شده است.

آن‌ها دو جایگاه کروموزومی (لوکوس) در توالی چند ژن خاص شناسایی کردند که با مسائل تولید مثلی و سنتز هورمونی مرتبط است. این دانشمندان گمان می‌کنند که زیبایی صورت با این ژن‌ها رابطه دارد.

همچنین آنان دریافتند به ژن‌های مرتبط با شاخص توده بدنی در زنان و ژن‌های مرتبط با چربی خون در مردان نیز با زیبایی صورت رابطه دارد.

*آیا می‌توان ژن‌های زیبایی را تغییر داد؟

گرچه به نظر می‌رسد توالی ژنی می‌تواند بر جذابیت چهره و بدن اثر بگذارد، اما ژنتیک تنها عامل موثر بر زیبایی نیست.

عوامل محیطی مانند شرایط زندگی از جمله تغذیه سالم، ورزش، عدم استعمال دخانیات و مراقبت‌های پیوسته پوستی نقش مهمی در میزان جذابیت چهره و بدن ایجاد می‌کنند.

شناسایی ژن‌های زیبایی می‌تواند به شناخت بهتر از جنبه‌های فیزیولوژیکی بدن انسان منجر شود.

گرچه امید آن می‌رود که در آینده انسان به توانایی دستکاری ژنتیکی دست یابد، اما در حال حاضر امکان ایجاد تغییر در ژن‌ها وجود ندارد.

زیبایی و جذابیت ظاهری علاوه بر اثراتی که بر زندگی فردی و جمعی انسان‌ها دارد به عنوان یکی از شاخص‌های مهم در فرگشت مطرح است.

نه تنها در انسان بلکه در سایر جانوران جذابیت ظاهری عامل موثری در بالا رفتن احتمال جفت‌گیری و تداوم نسل است.

از آنجایی که ساز و کار طبیعت در پی آن است که ذخیره ژنی موجودات را بهبود بخشد، انتخاب طبیعی به دنبال غربال کردن موجودات سالم‌تر و قوی‌تر در میان گونه‌های جانوری است تا نسل آن‌ها تداوم یابد.

به این ترتیب به نظر می‌رسد که زیبایی با ژن‌هایی مرتبط با سلامت و قدرت بدن جانوران رابطه دارد. با این حال، محققان درک بسیار کمی از جذابیت فیزیکی مربوط به ژن‌ها دارند و تحقیقات همچنان ادامه دارد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: مد و زیبایی زیبایی چهره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۷۷۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انصارالله: به هدف قرار دادن کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهیم

یک عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن تاکید کرد که این جنبش به هدف قرار دادن کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی و کشتی‌های آمریکایی و انگلیسی ادامه می‌دهد.

به گزارش مشرق، حزام محمد الاسد، عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن در گفت‌وگو با اسپوتنیک تاکید کرد که تا زمان توقف جنگ علیه نوار غزه، این جنبش به هدف قرار دادن کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهد.

وی همچنین گفت که جنبش انصارالله در پاسخ به تجاوزها علیه یمن نیز به هدف قرار دادن کشتی های آمریکایی و انگلیسی ادامه خواهد داد.

نیروهای مسلح یمن در ماه‌های گذشته در حمایت از مردم غزه، چند کشتی رژیم صهیونیستی یا کشتی‌های حامل کالا برای این رژیم را که در دریای سرخ، اقیانوس هند و تنگه باب‌المندب عازم سرزمین‌های اشغالی بودند، هدف قرار داده است.

نیروهای مسلح یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به نوار غزه و کشتار مردم این منطقه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی و کشتی نیروهای ائتلاف حامی رژیم اسرائیل را در دریای سرخ ادامه خواهند داد.

آمریکا و انگلیس چند نوبت به بهانه صیانت از کشتیرانی بین‌المللی علیه مواضع نیروهای یمنی حمله کردند، اما این اقدامات به گواه کارشناسان بین‌المللی نتوانسته تا حملات علیه کشتی‌های وابسته به رژیم صهیونیستی در دریای سرخ را مهار و بازدارندگی ایجاد کند.

اتحادیه اروپا نیز یک ماموریت دریایی در دریای سرخ موسوم به «آسپیدس» تشکیل داده و مدعی شده که هدف از این عملیات، فقط دفاعی خواهد بود.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • استفاده از جایگزین های نمک خطر مرگ های قلبی را کاهش می دهد
  • شهرآورد همیشه شرایط و جذابیت‌های خاص خودش را دارد
  • انصارالله: به هدف قرار دادن کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهیم
  • هوشمندسازی ناوگان ترانزیت برای افزایش جذابیت ترانزیتی کشور
  • چهره احمدی نژاد بعد از عمل زیبایی پلک تغییر کرد؟ /گریه های او در یک مراسم +تصاویر
  • ببینید/ زیبایی باران در جزیره هرمز
  • چند لحظه زیبایی ببینیم (فیلم)
  • رخ نمایی باغ لاله در روز‌های بهاری اراک
  • رقابت طاووس ها در نمایش زیبایی (فیلم)
  • فیلم/ عمل زیبایی یا حیوان آزاری؟