Web Analytics Made Easy - Statcounter

ویدئو | تحلیل خبرنگار ورزشی ایران اینترنشنال در خصوص انتخاب مارک ویلموتس.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: مارک ویلموتس فوتبال ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۷۸۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اینترنشنال پدرخوانده سناریوهای پنج‌گانه / رویایی به نام شکست ناپذیری رژیم صهیونیستی

رژیم صهیونیستی در تلاش بود تا در اذهان جهانیان شکست ناپذیر نمایان شود اما حمله ایران به اسرائیل همه تلاش های این رژیم را با شکست مواجه کرد و موجب شد تا پاسخ آن ها به ایران نیز شکست بخورد.

به گزارش مشرق، برنامه امواج شبهه در گفت‌وگو با دکتر علیرضا داودی (کارشناس ارشد رسانه) و مرتضی سیمیاری (کارشناس منطقه) به بررسی از رسانه‌های مدعی تا رسانه‌ی فلج شده، چرا رسانه‌های بیگانه آن‌چه می‌خواهند نمی‌شود پرداخت.

اینترنشنال؛ کارخانه تولید فیک نیوزها

سیمیاری در پاسخ به این سوال که وضعیت رسانه‌های بیگانه فارسی زبان نسبت به شرایط موجود رژیم صهیونیستی که از آن با نام خرابکاری حقیرانه نیز یاد می‌شود چگونه ارزیابی می‌کنید، گفت: در ابتدا باید به تبیین نوع ارتباط رسانه‌های ضد انقلاب با کشورهای غربی به ویژه رژیم صهیونسیتی پرداخت تا در وهله اول به مدل رفتاری آن‌ها دست یابیم و در گام دوم به این سوال پاسخ دهیم که چرا رسانه‌های بیگانه نتوانستند در نقطه صفر و وضعیتی که نیاز به حمایت لجستیک رسانه‌ای این رسانه‌ها بود، به خوبی ظاهر شوند.

وی در ادامه عنوان کرد: پس از اغتشاشات سال ۱۴۰۱ که اغتشاشاتی هیبریدی، ترکیبی، شبکه‌ای و محله محور بود این رسانه‌ها بر روی جنگ ادراکی تمرکز کردند و به همان اندازه‌ای که برخی کشورهای غربی به ویژه آمریکایی‌ها میزان ناامیدی‌شان نسبت به رسانه‌های فارسی زبان ضد انقلاب افزایش پیدا کرد به همان میزان رژیم صهیونسیتی به ویژه موساد سرمایه‌گذاری بیش‌تری را بر روی رسانه‌های فارسی زبان انجام دادند.

این کارشناس و فعال رسانه با اشاره به این موضوع که اینترنشنال متخصص در تولید فیک نیوزها است، گفت: پس از اغتشاشات سال ۱۴۰۱ و تغییر مدیریت در رسانه اینترنشنال که پیش از این متخصص تولید فیک نیوزها بود، تبدیل به کارخانه افکار فیک شد. برآورد اولیه از این شبکه نشان داد که در طی ۲۵ روز این شبکه بیش از ۱۷ هزار دروغ تولید کرده است و برای این دروغ‌ها، تحلیل نیز تولید می‌کند.

سیمیاری ادامه داد: هدف اصلی رژیم صهیونسیتی در این مرحله، احیای پروژه ایران دیس اینفورمیشن بود، پروژه‌ای که با وجود هزینه حدودی ۱.۵ میلیارد دلار به نتیجه نرسید. رژیم صهیونسیتی در فرآیند احیا از کادر پیشین استفاده کردند و از حضور افرادی که در این پروژه با آمریکایی‌ها شریک بودند و نگاهشان مبتنی بر ایران و نابودی ایران بود، بهره بردند.

وی افزود: در تابستان سال گذشته وزیر اطلاعات رژیم صهیونسیتی با روزنامه‌نگاران، خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای در لندن دیدار می‌کند و سپس آن‌ها را به تل آویو دعوت و آن‌جا نیز با آن‌ها دیدار می‌کند و از این طریق به دنبال این بود که جبهه‌ای از معارضین و عناصر ضد انقلاب جمع آوری کند و در روز رستاخیز از آن‌ها بهره‌مند شوند.

رژیم صهیونیستی به دنبال تغییر چهره خود در اذهان جهانیان

این کارشناس و فعال رسانه عنوان کرد: پس از عملیات بزرگ طوفان الاقصی رهبری فرمودند که طوفان الاقصی ضربه ای ترمیم ناپذیر به رژیم صهیونسیتی زده است. آن زمانی که رژیم سرمایه‌گذاری کرده بود که رسانه‌ ضد انقلاب فارسی زبان استفاده کند با شکست مواجه شد چرا که این رسانه نه تنها نمی‌توانستند جنایت‌ها را سفید نشان دهد بلکه رسانه‌های غربی نیز امکان سانسور جنایت‌های این رژیم را نداشتند، در واقع از آواره‌ترین و بی هویت‌ترین بخش معاندین استفاده می‌کند تا چهره زشت خود در اذهان جهانیان را تغییر دهد با این وجود در این مرحله نیز شکست می‌خورد چرا که رژیم وارد مرحله بدون بازگشت شده و این مرحله در رسانه غیر قابل ترمیم است و با شکست مواجه می‌شود.

سیمیاری با بیان این موضوع که رژیم صهیونسیتی سال‌ها در تلاش بود تا وانمود کند شکست ناپذیر است، گفت: علی رغم اینکه در تلاش بود تا وانمود کند که گنبد آهنین، گنبدی غیر قابل نفوذ است و در برابر گروه‌های مقاومت فلسطینی امکان دفاع از خود را دارد اما در عملیات طوفان الاقصی بی دفاع شده بود. همه این مسائل موجب شد تا در عملیاتی که قرار بود در پاسخ به عملیات درخشان وعده صادق انجام دهند نیز با شکست مواجه شود.

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی سال‌ها به کمک رسانه‌ها به دنبال وانمود کردن قدرت بود، گفت: سال‌ها وانمود کرد گنبد آهنین، گنبدی بدون نفوذ است و در برابر گروه‌های مقاومت فلسطینی امکان دفاع از خود را دارد، این در حالی است که در عملیاتی که قرار بود در پاسخ به عملیات وعده صادق انجام دهند نیز با شکست مواجه شود. پس از عملیات خراب کارانه این رژیم در اصفهان، اولین استهزا این رژیم از درون اکانت‌های شبکه های اجتماعی شروع شد و به تمسخر عملیات پرداختند تا جایی که یک کارشناس رژیم از ریز پرنده‌ها با نام ریز پرنده‌های پیتزا بر یاد کرد.

فرآیند تبدیل یک سوژه در حجم عملیات نظامی چگونه اتفاق می‌افتد؟

داودی در ادامه گفت: فرآیند تبدیل یک سوژه در حجم عملیات نظامی زمانی که قرار است بعد رسانه‌ای پیدا کند باید سه فاز جدی را سپری کند و هر کدام از فازها را اگر سپری نکند نتیجه‌ای که صاحبان مبدأ می‌خواهند در مقصد نمی‌توانند بگیرند. فاز اول مربوط به ذات عملیات است، بی بی سی فارسی زمانی که می‌خواهد عملیات‌های سمت رژیم را تشریح کند از عبارت قدرتی که به ظهور رسید استفاده می‌کند و به این معنا است که اسرائیل قدرت دارد و چیزی که شما شاهد آن هستید نقطه ظهور آن قدرت است و به این ترتیب می‌خواهد رژیم را دارای قدرت فائقه بخواند بنابراین زمانی که می‌خواهد درباره موضوعی صحبت کند از سطح به ظهور رسیدن این حجم از قدرت استفاده می‌کند که نظامی، اطلاعاتی و رسانه‌ای است.

وی افزود: مرحله اول در حقیقت مرحله به ظهور رساندن قدرت ثقل نظامی است و متخصص این بیان ظهوری بی بی سی فارسی است و علت آن هم به این بر می‌گردد که افراد شاغل در بی بی سی پیش از رسانه‌ای بودن، اطلاعاتی و عملیاتی بوده‌اند. این کارشناس ارشد رسانه عنوان کرد: مرحله دوم مرحله تسطیح رفتار واکنشی است که می‌تواند اتفاق بیوفتد، سناریو های پنج‌گانه رسانه‌های بیگانه معروف است و هر اقدامی که انجام می‌دهند تا پنج مرحله بعد می‌گویند اتفاق می‌افتد که کارگران این تفکر را می‌توان اینترنشنال دانست هر چند که این شبکه هویت مستقل رسانه‌ای ندارد و در حقیقت سر ریز همان کادر بی بی سی است اما به لحاظ میدانی راحت تر خود را با این موضوع وفق می‌دهد، به همبن دلیل زمانی که می‌خواهند از رژیم حمایت کنند و یا چیزی را به آن منتصب کنند از پیام‌های پنج لایه‌ای استفاده می‌کنند.

داودی با تاکید بر اینکه این رسانه‌ها به هیچ وجه اذعان به ناتوانی رژیم صهیونسیتی در جنگ نمی‌کنند، گفت: بلکه می‌گویند جنگ در حال آغاز بوده است آمریکایی‌ها نگذاشته اند تا به این ترتیب بتوانند حفظ قدرت کنند، به همین دلیل در مرحله دوم رابطه بین ناتوانی و میدان با یک عامل ثانویه همراه می‌شود تا مخاطب احساس نکند که اسرائیل نمی‌تواند بلکه تصور کند نمی‌گذارند که حمله کند. مرحله سوم که مرحله بسیار مهمی است بر روی گذاره‌هایی که در داخل کشور یعنی در مقصد مد نظر آن‌ها رخ نمی‌دهد متمرکز می‌شوند. ما این بار هم در داخل با این مشکل مواجه بودیم که در ساعات اولیه اقدام به تحلیل وقایع رخ داده کردند در حالی که مردم در لحظات ابتدایی به دنبال خبر هستند و در گام بعدی باید تحلیل کرد.

سیمیاری گفت: در فتنه ۸۸ شبکه توییتر به صورت کامل هنوز ساخته نشده بود در دوره بازسازی بود اما آمریکایی‌ها از آن خواستند که به سرعت اقدام به بازسازی کند، یگان ۸۲۰۰ در این اقدام نقش بسیار مهمی داشت یکی از کارهای اصلی این یگان راه‌اندازی اکانت های فارسی زبان است به عنوان نمونه پیر مردی که به عنوان سخنگو بخش فارسی زبان ارتش رژیم صهیونیستی صحبت می‌کند در واقع نماد یگان ارتش صهیونیستی است.

آشفتگی فکری رژیم صهیونیستی

وی افزود: نوع عملیاتی که ما انجام دادیم موجب شد تا یگان‌های سایبری رژیم دچار آشفتگی فکری شوند، عملیاتی که ما انجام دادیم را شاید بتوان در حد عملیات بیت المقدس بود چرا که از حیثیت و خاک خودمان دفاع کردیم و اولین حمله پهپادی بزرگ دنیا، اولین حمله بالیستیک را ما رقم زدیم که این‌ها اذعان های خود رسانه‌های بیگانه است‌.

این کارشناس و فعال رسانه در ادامه گفت: ما در این عملیات اقدام به فریب اطلاعاتی زدیم و در حالی که مردم ما به زندگی عادی خود ادامه می‌دادند اما به مدت ۱۲ روز آن‌ها در پناهگاه‌ها بودند و از زندکی عادی دور شده بودند. این جنگ روانی که ایران راه انداخت به مراتب از خود عملیات وعده صادق برای آن‌ها سنگین‌تر بود و آن‌ها را در یک استیصال قرار داد. ما توانستیم در شکل گیری عملیات روانی به خوبی عمل بکنیم و حتی توانستیم فریب اطلاعاتی بزنیم که خود برگرفته از توان اطلاعاتی ما است.

سیمیاری با بیان این موضوع که ما بعد از عملیات وعده صادق و پاسخ ساده‌ای که رژیم می‌دهد به این معنا است که ما معادلات را برهم می‌زنیم و دیگر آن صحنه قدیمی که رسانه‌ها از رژیم می‌ساختند که کسی حق نزدیک شدن ندارد را شکستیم، گفت: در حمله ایران به اسرائیل دشمن از همه امکانات پیشرفته خود در برابر حمله ایران استفاده کرد در حالی که ایران در برابر اسرائیل از بدیهی ترین و ابتدایی ترین امکانات استفاده کرد.

وی افزود: پایگاه رامون یکی از مهمترین پایگاه‌های بالگردی رژیم است، ما این پایگاه را که یکی از اصلی ترین کشتارگاه های مردم غزه بودند را مورد هدف قرار دادیم. همچنین پایگاه شلاخین یکی از مهمترین پایگاه‌های اسرائیل را زدیم، پایگاهی که عملیات های ادراکی این رژیم نقشی اساسی داشت. ما در حقیقت معادلات را بر هم زدیم و تصویری که از رژیم صهیونیستی در اذهان بود را تغییر دادیم.

این کارشناس رسانه عنوان کرد: ما در عملیات وعده صادق تنها هشت لایه را از بین بردیم و دشمن همه تپان پدافندی و هوایی خود را برای مقابله به کار برد این در حالی است که ما از بدیهی‌ترین امکانات خود در مواجهه با این رژیم بهره بردیم. ما در رسانه‌های خودمان به اندازه کافی به عملیات وعده صادق نمی‌پردازیم اگر ما تشریح خوبی از این اتفاق داشته باشیم موجب بازسازی مرجعیت رسانه‌ای ما می‌شود.

داودی در پاسخ به سوال کارشناس مجری برنامه در خصوص ناکامی رژیم صهیونسیتی گفت: کاری که رژیم صهیونیستی در پاسخ به ایران انجام داد نیز به نفع ایران شد. رسانه‌های بیگانه در دو هفته اخیر متمرکز بر این هستند که اعتباری نزد رژیم باقی نمانده است و دیگر امکان محتوا سازی ندارند و همین امر موجب شده تا یکسری از شبکه‌های این رژیم رو به زوال باشد.

وی افزود: ما برای اولین بار ایت که شاهد این هستیم که رسانه‌های بیگانه در حوزه هویت سوژه‌ها با مشکل مواجه شده است و تنها راه حل موجود ساخت سوژه‌های موازی است. حالا که رسانه‌های بیگانه نتوانستند قدرت گنبد آهنین را به نمایش بگذارند قطعا در چند روز آینده بر روی اتفاقات داخل متمرکز می‌شوند تا بدین طریق بتوانند یک پروپاگاندای رسانه‌ای را ایجاد کنند.

گفتنی است؛ برنامه «امواج شبهه» گفتگویی تخصصی پیرامون ماهیت‌شناسی و رفتارشناسی رسانه‌های فارسی‌زبان بیگانه است که با هدف روشنگری و افشای تکنیک‌های رسانه‌ای است، روزهای یکشنبه و سه‌شنبه ساعت ۱۶ به مدت ۶۰ دقیقه از آنتن این شبکه به نشانی موج اف‌ام ردیف ۱۰۳,۵ مگاهرتز پخش می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند نظرات خود را از طریق سامانه پیامکی ۳۰۰۰۰۱۰۳۵ و شماره ۰۹۰۳۹۱۳۴۷۴۴ در پیام‌رسان‌های مجازی به اشتراک بگذارند. این برنامه به سردبیری دکتر علیرضا داودی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی سیده فاطمه شعار، اجرا و کارشناسی محمدرضا اشراقی به روی آنتن می‌رود. همچنین در این برنامه فائزه مقدم مسئول دعوت از مهمانان، فائزه سلطانی خبرنگار و مائده حیدری به‌عنوان آیتم ساز برنامه امواج شبهه فعالیت می‌کنند.

دیگر خبرها

  • ابراز همدردی خبرنگار ایران اینترنشنال با غم و اندوه صهیونیست‌ها
  • ادعای جنجالی ایران‌اینترنشنال؛ سردار علیرضا عسگری کیست و کجا زندگی می‌کند؟
  • برگزاری مراسم انتخاب قهرمانان ورزش سال 1402/ کیانی و میرزازاده قهرمانان زن و مرد ایران از نگاه مردم شدند
  • اینترنشنال پدرخوانده سناریوهای پنج‌گانه / رویایی به نام شکست ناپذیری رژیم صهیونیستی
  • (ویدئو) مسعود ده‌نمکی: پدرم می‌گفت بین من و خمینی یکی رو انتخاب کن
  • مطهری سرمربی موقت تراکتور شد
  • باشگاه تراکتور: مشکل یحیی فقط به دست یک نفر حل می شود | پاسخ صریح در خصوص مخالفت با گل محمدی
  • رضاییان: شکایتی از رحمتی دریافت نکردم/ عضو هیات رئیسه هستم، اما قرارداد مالی با فدراسیون ندارم
  • توضیحات سخنگوی دولت در خصوص لایحه افزایش تعطیلات + فیلم
  • نگرانی اینترنشنال از تحویل سامانه اس۴۰۰ روسیه به ایران | این سامانه چه توانایی دارد؟