Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حیدری ظهر امروز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: مطابق با قانون بودجه در سال ۹۸ تأمین اعتبار و تخصیص آن مشروط به ارائه برنامه‌های عملیاتی توسط دستگاه‌های اجرایی است؛ بنابراین بودجه کل کشور یک بودجه عملیاتی است که در قبال کار انجام شده به ارگان‌ها و دستگاه‌ها تعلق می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بدیهی است موفقیت در جذب بودجه کلان بستگی به مدیریت هوشمند شهرستان خواهد داشت که با دوندگی زیاد و ارائه بیشترین برنامه، بتوانیم اعتبار قابل توجهی جذب کنیم.

سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان دزفول با اشاره به دستور العمل دولت در بودجه هر سال مبنی بر تکمیل پروژه‌های با درصد پیشرفت بالا، گفت: یکی از مهمترین پروژه‌های شهرستان که تکمیل آن در اولویت است بیمارستان ۹۶ تخت خوابه تأمین اجتماعی می‌باشد. این بیمارستان در حال حاضر ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد ضمن اینکه تجهیزات آن در حال تکمیل و کادر پزشکی و نیروی انسانی این بیمارستان نیز تأمین شده است.

حیدری، اشتغال مستقیم این بیمارستان مجهز در بخش پزشکی آن را ۱۰۰ نفر برشمرد و گفت: تاکنون ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار صرفاً در زمینه فنی و ساختمان سازی برای این طرح هزینه شده است. محوطه سازی و فضای سبز این مرکز نیز در حال اجرا است و پیش بینی می‌شود در هفته دولت به بهره برداری برسد.

وی اضافه کرد: این بیمارستان با برخورداری از بخش‌های مختلفی همچون سی تی اسکن، اورژانس، بخش زنان، کودکان، دندانپزشکی، آی سی یو، اتاق‌های مخصوص و آزمایشگاه‌های مجهز، از پیشرفته‌ترین بیمارستان‌های استان به شمار می‌رود که در کنار سایر بیمارستان‌های در حال احداث شهرستان، در آینده نزدیک شمال خوزستان را از مراکز درمانی بی نیاز خواهد کرد و دزفول قادر خواهد بود استان‌های همجوار را نیز تحت پوشش درمانی قرار بدهد.

تعریض جاده بن جعفر به دزفول

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول در ادامه از آغاز به کار طرح تعریض و بهسازی جاده محمدبن جعفر به دزفول خبر داد و گفت: بهسازی این جاده که به جاده مرگ معروف است از مهمترین دغدغه‌های مردم و مسئولان بوده که طی سال‌های اخیر با وجود انتخاب پیمانکار و شروع عملیات در چند مرحله، به نتیجه نرسیده که خوشبختانه طی توافقات انجام شده با اداره کل راه و شهرسازی استان ۶۰ میلیارد ریال اعتبار برای بهسازی و تعریض این جاده به طول ۲.۵ کیلومتر پیش بینی و کار آغاز شده است.

حیدری در خصوص پروژه‌های برق رسانی به مناطق محروم شهرستان طی سال جاری، اظهار کرد: احداث ۲۶ کیلومتر خط انتقال برق فشار قوی و متوسط به حدفاصل روستای لیوس تا سرتنگ در بخش کوهستانی و محروم شهیون با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال برای سال جاری در دستور کار است که فاز اول این طرح به طول هفت کیلومتر آغاز شده و در سال جاری به پایان می‌رسد.

وی ادامه داد: برق رسانی از دزفول به بخش محروم و کوهستانی سردشت به طول ۴۵ کیلومتر و اعتبار ۳۵۰ میلیارد ریال از دیگر طرح‌های در دست اجرای شهرستان است که هماهنگی‌های لازم انجام و حریم دکل‌ها نیز خریداری و یا با مالکان آنها توافق شده و دکل‌های فلزی اراضی نیز گذاشته شده است.

سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان دزفول با بیان اینکه پس از اجرای این طرح‌های برق رسانی، پایداری انرژی در این مناطق محروم و صعب العبور تضمین می‌شود، گفت: در این صورت کارخانجات، سیستم‌های مدرن کشاورزی و سرمایه گذاری به این بخش‌ها خواهد رفت؛ ضمن اینکه این امر موجب تثبیت جمعیت منطقه و جلوگیری از مهاجرت و حاشیه نشینی خواهد شد چرا که با تثبیت انرژی یک انقلاب در آن مناطق محروم ایجاد خواهد شد و مردمی که به خاطر کمبود امکانات ناچار به مهاجرت می‌شدند پس از ورود سرمایه گذاران و توسعه منطقه به ویلاسازی و سکونت روی خواهند آورد.

حیدری، اجرای طرح انتقال گاز از سه راهی سردشت تا بخش مرکزی شهیون به طول ۵۲ کیلومتر با اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریال را از دیگر پروژه‌های در دستور کار شهرستان برای سال جاری برشمرد و افزود: در حوزه آب و برق نیز بهسازی یکی از مهمترین کانال‌های آبیاری شهرستان به طول ۱۰ کیلومتر در حد فاصل جاده بن جعفر تا صفی آباد با اعتبار ۳۵۰ میلیارد ریال در دستور کار است. پیمانکار این پروژه که از نظر فنی، حجم آبرسانی به زمین‌های کشاورزی و بهداشت محیط منطقه اهمیت زیادی دارد مشخص و کارگاه نیز تجهیز شده است.

احداث چند راه روستایی

وی، احداث ۳۵ کیلومتر راه روستایی با اعتبار ۹۴ میلیارد ریال برای پنج روستای ماهوربرنجی، چغامیش، زاویه‌ها، شهید بهشتی و حمزه به المهدی را از دیگر طرح‌های در دست اجرای سال ۹۸ عنوان کرد و افزود: طرح احداث ۳۵ کیلومتر راه روستایی برای ۶ روستای بخش شهیون شامل پامنار، بازارگه، شوی، آبیدسره یک و دو، دیونی و لیوس با اعتبار ۱۱۸ میلیارد ریال نیز به زودی آغاز خواهد شد.

جداسازی آب شرب و معمولی بافت قدیم

حیدری با اشاره به ضرورت اجرای طرح جدا سازی آب معمولی و آب شرب در بافت قدیم دزفول، عنوان کرد: بسیاری از ساکنان بافت قدیم دزفول از آب معمولی استفاده می‌کنند که ناسالم است، از سویی فرسودگی و شکستگی لوله‌های آب در بافت قدیم مشکل اساسی ساکنان بافت و از مهمترین دلایل تخریب منازل در این محدوده است که خوشبختانه با سازمان آبفای استان در راستای اجرای این طرح به توافق رسیدیم، ضمن اینکه برآورد اولیه این طرح ۱۸۰ میلیارد ریال بوده و مطالعات آن در حال انجام است.

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول همچنین گفت: طرح تعریض و بهسازی جاده آوج تا صفی آباد و پل صفی آباد مجموعاً با اعتبار ۴۰ میلیارد ریال نیز در دستور کار است.

وی در ادامه طرح جامع آبرسانی دزفول که طی چندسال اخیر آغاز شده را از بزرگترین طرح‌های جامع آبرسانی در خوزستان دانست و گفت: این طرح با یک خط لوله ۶۰۰ اینچی با ۳۰ حلقه چاه عمیق آب شرب شهر دزفول، شمس آباد، سیاه منصور، چغامیش و تمامی شهرهای پایین دست شهرستان را تأمین می‌کند، از سویی با این طرح جامع معضل افت فشار آب در شرق، مرکز و غرب دزفول رفع شده است.

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول با بیان اینکه طرح جامع آبرسانی تا ۵۰ سال آینده آب شرب دزفول را تأمین می‌کند، تصریح کرد: این طرح آب شرب مناطق مسکن مهر و تمامی شهرهای شرقی دزفول را تحت پوشش قرار می‌دهد و ضمن تأمین نیازمندی‌های مشترکان جدید، افت فشار داخل شهر را نیز رفع می‌کند که این طرح همچون روال سابق در حال پیشرفت است.

حیدری در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به معرفی دو روستای پامنار و اسلام آباد دزفول به عنوان روستاهای هدف گردشگری از تصویب ۸۵ میلیارد ریال اعتبار برای توسعه و رفع مشکلات زیرساختی این دو روستا خبر داد و افزود: با اجرای چند طرح توسعه‌ای، این دو روستا لباس جدید به تن خواهند کرد. از این پس باید به سمت تبلیغ و تبیین جایگاه و ظرفیت‌های این روستاها به تمام گردشگران داخلی و خارجی حرکت کنیم تا در آینده نزدیک این دو روستا به یکی از قطب‌های گردشگری کشور تبدیل شوند.

وی اضافه کرد: برای نخستین بار پس از پیگیری‌های مجدانه، موفق به تأمین ۱۵ میلیارد ریال اعتبار برای کاوش‌های باستان شناسی در دزفول شدیم که این اعتبار در اختیار دانشگاه جندی شاپور برای مطالعات باستان شناسی و کاوش در مناطق باستانی قرار گرفته است.

سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان دزفول در ادامه از اضافه شدن دو شهر جدید به این شهرستان خبر داد و گفت: با تصویب هیأت وزیران، شهیون با مرکزیت شهی به شهر تبدیل شد که به دنبال احداث یا راه اندازی شهرداری در این شهر هستیم چرا که مجوز شهر شدن و مجوز تأسیس شهرداری دو امر جداگانه می‌باشند.

وی افزود: همچنین جندی شاپور دزفول نیز با تصویب هیأت وزیران به شهر تبدیل شد که با این اقدام اکنون تعداد شهرهای دزفول به ۱۱ شهر رسیده است ضمن اینکه ایجاد شهرداری این شهر جدید نیز در دستور کار است.

حیدری با بیان اینکه تصویب سه شهر دیگر در دزفول نیز در دستور کار است، افزود: این شهرها قطعاً از این پس از ارزش افزوده و خدمات شهری و سایت اداری شامل ادارات مختلف برخوردار خواهند بود که این امر تأثیر زیادی در توسعه شهرستان خواهد داشت.

وی در پایان اعتبار سال ۹۷ دزفول را یکهزار و ۸۲۰ میلیون ریال عنوان کرد و گفت: ۷۰ درصد این اعتبار شامل یک‌هزار و ۱۳۰ میلیون ریال تخصیص یافت که این اقدام ارزشمند مرهون تلاش‌های مدیران شهرستان از جمله نماینده مجلس، بنده و حمایت‌های استاندار خوزستان بوده که جای تقدیر دارد.

کد خبر 4617893

منبع: مهر

کلیدواژه: محمد حیدری فرمانداری دزفول سازمان تامین اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۷۸۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب و هزینه ۵۷ درصد از اعتبارات کمیته برنامه ریزی در شوط

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،   فرماندار شوط در جلسه کمیته برنامه ریزی این شهرستان گفت:  میزان اعتبار تخصیص یافته شهرستان شوط  برای ۵۴ پروژه مبلغ یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال بوده که نسبت به سال قبل ۳۴ درصد رشد دارد.

 بابازاده با بیان اینکه تا به حال بیش از ۷۵۰ میلیارد ریال ان جذب و هزینه شده است افزود:  تکمیل فضا‌های ورزشی توسعه فضا‌های آموزشی، ایجاد راه‌های ارتباطی آسفالته روستایی، آبرسانی به پنج روستا، توسعه شبکه آب شهری و اجرای طرح هادی در روستا‌ها از جمله طرح‌هایی هستند که با این اعتبار به اجرا در آمدند.

دیگر خبرها

  • بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
  • خبر خوش وزیر بهداشت برای سمنانی‌ها؛ افتتاح مرکز درمان سرطان در هفته دولت امسال
  • پیشرفت ۹۰ درصدی ساخت بیمارستان ۴۰۵ تختخوابی
  • پروژه نهضت ملی مسکن شهرستان نیر ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • پروژه بیمارستانی «نیایش» خرم‌آباد در ایستگاه ۶۰درصد پیشرفت فیزیکی
  • ۹۰ میلیارد ریال اعتبار مرمت پل تاریخی خاتون کرج تامین شد
  • پیشرفت ۷۹ درصدی مجتمع آبرسانی شیخ موسی شهرستان بابل
  • بهره برداری از بیمارستان اسلامشهر ۵۰۰ میلیارد اعتبار نیاز دارد
  • جذب و هزینه ۵۷ درصد از اعتبارات کمیته برنامه ریزی در شوط
  • تکمیل بیمارستان اسلامشهر نیازمند ۵۰۰میلیارد تومان اعتبار است