Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، روسیه از ادامه تنش ها بین ایران و آمریکا با وجود اظهارات روز گذشته «مایک پمپئو» وزیر خارجه ایالات متحده مبنی بر اینکه واشنگتن به دنبال رویارویی نظامی با تهران نیست، خبر داد.

بر این اساس «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین ضمن ابراز نگرانی از تداوم تنش ها بین دو کشور گفت: ما متاسفیم که شاهد تصمیمات اخیر از سوی ایران هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با این حال فشارهای آمریکا را عامل اصلی این تصمیم گیری دانست و گفت مسکو علت اتخاذ این رویکرد از سوی جمهوری اسلامی را درک می کند.

هر چند روز گذشته پمپئو در دیدار با همتای روس خود در سوچی از عدم تمایل کشورش برای تقابل نظامی با ایران خبر داد اما پسکوف می گوید وی هیچ تضمینی در این مورد به مسکو ارائه نداده است.

گفتنی است روز گذشته وزیران خارجه آمریکا و روسیه در سوچی دیدار و در مورد موضوعات مهم بین المللی از جمله توافق هسته ای با ایران گفتگو کردند.

اختلافات بر سر خلع سلاح هسته ای و پیمان منع گسترش موشک های میانبرد نیز از جمله مسائل مطرح شده در این دیدار بود که هر دو طرف در مورد از سرگیری مذاکرات برای یافتن راهی جامع در این خصوص ابراز امیدواری کردند.

با این حال سرگئی ریابکوف معاون وزارت خارجه روسیه بعد از دیدار پمپئو و سرگئی لاوروف، گفت: همتایان آمریکایی فقط به نشان دادن علاقه شفاهی برای بسط همکاری و توسعه حوزه‌هایی که در سوریه درباره آنها منافع مشترک داریم، اکتفا می‌کنند اما رویکردهای ما به لحاظ محتوایی کاملاً متفاوت است.

کد خبر 4617922

منبع: مهر

کلیدواژه: دیمیتری پسکوف روسیه ایالات متحده آمریکا مایک پمپئو ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۷۸۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مذاکرات بانکی ایران و روسیه/ اجرای پروژه‌های مالی سرعت گرفت

به گزارش خبرآنلاین، به نقل از ایسنا «کاظم جلالی»، سفیر ایران در روسیه و «الویرا نابیولینا»، رئیس بانک مرکزی روسیه پیرامون کلیه موضوعات همکاری‌های بانکی و مالی ایران و روسیه با یکدیگر ملاقات و تبادل نظر کردند.

طرفین در این ملاقات ضمن ابراز خرسندی از اتصال و عملیاتی شدن پیام‌رسان.های بانکی دو کشور، از فرآیند پیشرفت و سرعت بخشی اجرای سایر پروژه های بانکی و مالی فی‌مابین ابراز رضایت کردند.

۳۱۱۳۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1889172

دیگر خبرها

  • مذاکرات بانکی ایران و روسیه/ اجرای پروژه‌های مالی سرعت گرفت
  • از مذاکرات بانکی ایران و روسیه چه خبر؟
  • مذاکرات بانکی ایران و روسیه + جزئیات
  • دیدار امیرعبداللهیان با وزیر خارجه ترکمنستان در عشق‌آباد
  • کرملین مقام ارشد اطلاعاتی مسکو را راهی پیونگ‌یانگ کرد!
  • بلینکن هفته آینده به اروپا می‌رود/ دیدار با مکرون درباره اوکراین در دستور کار
  • مجارستان: ارتباط با روسیه را حفظ می‌کنیم
  • آمریکا: از ادامه اجرای خط لوله انتقال گاز پاکستان و ایران حمایت نمی‌کنیم
  • شروط کرملین برای مذاکره با آمریکا
  • آمریکا: از ادامه خط لوله گاز پاکستان و ایران حمایت نمی‌کنیم