Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان، مصطفی عباسی مدیر امور منابع آب شهرستان فیروزکوه گفت: پنجاه مورد از ساخت و ساز‌های غیرمجاز در سرشاخه اصلی رودخانه حبله رود شناسایی شده و اخطار‌های لازم به متصرفان جهت تخریب این ساز‌ها صادر شده است.

عباسی افزود: در نیمه دوم سال گذشته هم ۴۵ مورد تصرف در بستر رودخانه حبله رود تخریب و ۱۰ هکتار از اراضی حریم ازاد سازی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی اظهار کرد: علاوه بر برخورد قاطع با هنجارشکنان برای ایجاد بستری ایمن در زمان وقوع سیلاب هم تمهیداتی اندیشه شده است.

مدیر امور منابع آب شهرستان فیروزکوه بیان کرد: لایروبی مسیر رودخانه حبله رود هم در حال انجام است و بیش از شش کیلومتز از این مسیر رسوب زدایی شده است. علاوه بر آزادسازی بستر رودخانه حبله رود عرصه‌های منابع طبیعی این شهرستان هم از دست متصرفان بازپس گیری شده است.

جمشید جویباری رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری فیروزکوه گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون ۱۱ فقره حکم قطعی محاکم قضایی در خصوص ساخت و ساز‌های غیرمجاز اجرا شد.

جویباری افزود: با قلع و قمع این بنا‌ها سطحی بالغ بر ۲۰۰ هزار متر مربع زمین‌های ملی از دست متصرفان قلع ید شد.

وی گفت: اجرای این احکام در راستای جلوگیری از تخریب مراتع؛ حفظ انفال و همچنین کنترل سیلاب و رسوب است.

بیشتر بخوانید: تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در روستاهای لواسانات + فیلم 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی انتهای پیام/   تخریب ویلاهای غیرمجاز در فیروزکوه + فیلم  

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانلود فیلم گزارش تصویری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۷۹۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسناد مالکیت ۲۵ هزار هکتار حریم و بستر رودخانه در خوزستان صادر شد

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسن سرابیان شامگاه دوشنبه در جلسه مشترک سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و ستاد مستندسازی وزارت نیرو، رونمایی از اسناد مالکیت اراضی بستر رودخانه‌ها و املاک وقفی در استان خوزستان اظهار کرد: تیرماه سال گذشته تفاهم نامه‌ای بین وزارت نیرو و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور منعقد شد که در این راستا اسناد مالکیت فراوانی در راستای حفظ حقوق بیت المال صادر شد.

معاون وزیر نیرو بیان کرد: از زمان انعقاد تفاهمنامه تاکنون در استان خوزستان اسناد مالکیت بیش از ۲۵ هزار هکتار بستر رودخانه و حریم داشته‌ایم که کار بسیار بزرگی بوده است.

مدیرکل دفتر حقوقی وزارت نیرو گفت: در راستای انعقاد تفاهمنامه، کارگروه‌های مشترک در ستاد و استان‌ها تشکیل شد، همچنین در این راستا اقدامات خوبی در سراسر کشور انجام شد.

وی افزود: همچنین در خصوص اصلاح سند سد دز اقدامات خوبی صورت گرفت که رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در راستای حفظ حقوق بیت المال دستور ویژه داده‌اند.

کد خبر 6085963

دیگر خبرها

  • صدور سند برای ۵۶ هزار هکتار از بستر و حریم رودخانه‌ها در خوزستان
  • تخریب ساخت و ساز‌های غیرمجاز در ٢٠ هکتار از اراضی کرمان
  • پاکسازی حریم رودخانه زاینده رود
  • اسناد مالکیت ۲۵ هزار هکتار حریم و بستر رودخانه در خوزستان صادر شد
  • ‍ ۱۱ هکتار از اراضی حریم منطقه ۲۰ تهران آزادسازی شد
  • آزادسازی ۱۲۵ هکتار از اراضی کشاورزی ساوجبلاغ/ ۷ استخر تخریب شد
  • ضرورت لایروبی رودخانه‌های شهرستان هشترود
  • ماجرای تخریب ۶۰ ویلای غیرمجاز ۸۰ میلیارد تومانی ؛ گفتم تخریب کافی نیست...
  • ساماندهی حریم رودخانه هروچایی خلخال
  • تخریب ۳ استخر تفریحی در اراضی دولتی البرز