Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-19@11:30:11 GMT

ثبت‌نام کودکان ۶ سال تمام در پایه اول مجاز است

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۷۹۳۷۱

معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد که بر اساس مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش شرط اصلی ثبت نام کودکان در سال تحصیلی جدید، سن ۶ سال تمام است.

به گزارش میزان، در اطلاعیه معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش درباره ثبت‌نام کودکان در پایه اول ابتدایی آمده است: «از آنجا که بر اساس مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش، حداقل سن ثبت‌نام در پایۀ اول دبستان ۶ سال تمام تعیین شده است و آموزش و پرورش وظیفه تحت پوشش قرار دادن همه کودکان لازم‌التعلیم را بر عهده دارد و موظف است شرایط را برای بهره‌مندی از این فرصت برای کودکان فراهم نماید و با عنایت به لزوم اجرای نظرات شورای عالی آموزش و پرورش که طی نامه شماره ۱۰۰۴۳۱/۱۲۰ مورخ ۱۵/‏۰۲/‏۹۸‬ در پاسخ به استعلام این معاونت با موضوع فوق‌الذکر تنظیم و ارسال شده است، موارد ذیل جهت ثبت نام کودکان با سن ۶ سال تمام مورد تاکید قرار می‌گیرد و انتظار دارد با اطلاع رسانی به موقع و گسترده، از بروز هرگونه تخلف در مدارس در سال تحصیلی آتی جلوگیری شود:

۱_ حداقل سن ثبت‌نام در پایۀ اول دبستان ۶ سال تمام خواهد بود و مطابق اساس‌نامه دوره پیش‌دبستانی، کودکان گروه سنی ۴ تا ۶ سال تحت پوشش برنامه‌های این دوره قرار می‌گیرند، لذا ثبت‌نام کودکان ۶ سال تمام فقط در مدارس ابتدایی به عنوان دانش‌آموز پایۀ اول مجاز است و ثبت‌نام آنان در سایر مراکز از جمله مراکز پیش‌دبستانی ممنوع است لذا مدیران محترم مدارس و مراکز پیش‌دبستانی موظف‌اند در ثبت‌نام شرایط سنی را رعایت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲_ در مواردی که کودک ۶ ساله‌ای با توجه به استاندارد‌های تعیین شده (سنجش بدو ورود به دبستان)، آمادگی لازم برای ثبت‌نام در پایۀ اول را نداشته باشد، سازمان آموزش و پرورش کودکان استثنایی تصمیم‌گیری می‌کند و مرجع تعیین عدم امکان ثبت‌نام و حضور کودک با ۶ سال تمام در پایۀ اول و صدور مجوز ثبت‌نام در این پایه با سنین بالاتر (در چهارچوب سن متعارف)، کمیسیون خاص منطقه، با ذکر دلایل (عدم دسترسی به مدرسه، بیماری و …) است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ثبت نام کودکان 6سال تمام پایه اول مارک ویلموتس پایگاه نظامی آمریکا شاخص فلاکت رمز یکبار مصرف توقف تعهدات برجامی توزیع کاغذ بزرگداشت فردوسی بهنام صفوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۷۹۳۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وجود ۳۷۰ هزار دانش‌آموز در استان کرمانشاه

محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه در نشست شورای اجتماعی استان کرمانشاه با حضور معاون کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور و مدیران استان؛ مجموعه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را یکی از مهم‌ترین نهاد‌های فرهنگی و اجتماعی توصیف کرد و گفت : کودکان و نوجوانان بخش بسیار مهم و آینده ساز جامعه محسوب می‌شوند و در این حوزه، کانون پرورش فکری باید بسیار فعال و اثرگذار ظاهر شود.

وی خاطرنشان کرد: هر استانی نیاز‌ها و اقتضائات خاص خود را دارد که در برنامه‌ریزی‌های ملی باید در نظر گرفته شود و کرمانشاه هم باید با توجه به اقلیم جغرافیایی و فرهنگی و عوامل داخلی و خارجی اثرگذار، برای آن برنامه ریزی شود.

استاندار کرمانشاه تاکید کرد: پرداختن به کار‌های عمیق فرهنگی و پرهیز از مناسبت زدگی یک ویژگی مثبت می‌تواند باشد ولی این توقع وجود دارد که کانون پرورش فکری در مناسبت‌های عظیمی مانند اربعین و بازی دراز که هرساله هزاران کودک و نوجوان را در استان کرمانشاه گرد هم می‌آورد، با برنامه‌های ویژه و بزرگ خود حضوری فعال و اثرگذار داشته باشد.

صحرایی افزود: باید بستر‌های فرهنگی را فراهم کرد تا کودکان و نوجوانان کرمانشاهی با جریان‌های عظیم تمدنی و هویت ساز اربعین و بازی دراز پیوندی همیشگی و ناگسستنی پیدا کنند.

وی اضافه کرد: آمار‌هایی که در نشست امروز در حوزه‌های مختلف آسیب‌های اجتماعی ارائه شد باید مبنای تصمیم گیری‌ها و تصمیم سازی‌های دستگاه‌های مختلف قرار گیرد و با برنامه‌ریزی‌های مناسب به دنبال تغییرات مثبت و ملموسی در این حوزه‌ها باشیم.

استاندار کرمانشاه یادآور شد: دستگاه‌های عضو باید با هماهنگی با دبیر خانه شورای اجتماعی استان، متناسب با وظایف و تکالیف قانونی خود به این حوزه بپردازند.

وی بیکاری را یکی از معضلات شهرستان‌های استان کرمانشاه دانست و گفت: مجموعه‌های بزرگی در شهرستان‌هایی مانند هرسین در مراحل نهایی بهره برداری قرار دارند.

صحرایی تاکید کرد: مسئولان شهرستان‌ها باید با برگزاری دوره‌های مهارت آموزی امکان به کارگیری جوانان جویای کار در این مجموعه‌ها را فراهم آورند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • حمایت تمام قد علم الهدی از بازگشت گشت ارشاد و طرح «نور» /آموزش و پرورش موافقت کند اساتید حوزه عفاف و حجاب دختران را اقناع کنند
  • وجود ۳۷۰ هزار دانش‌آموز در استان کرمانشاه
  • استحکام پایه‌های جامعه از نور و انرژی شهدا است
  • برگزاری آزمون‌های تمام الکترونیک در آموزش و پرورش تا سال ۱۴۰۷
  • نقش مهم کانون پرورش فکری در مناسبت‌های فرهنگی
  • اصلاح حکمرانی آموزشی بر پایه دانش و اخلاق
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی از چند روز آینده
  • نمایش های برتر کرمان راهی مرحله کشوری شدند
  • آموزش سواد میراثی برای کودکان
  • اعزام مشمولان دانشگاهی و غیر دانشگاهی پایه خدمتی اردیبهشت ماه