Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - ياسوج- ايرنا- استاندار کهگيلويه وبويراحمد در ادامه نشست ها و رايزني هاي ملي در پايتخت در ديدار امروز چهارشنبه خود با مديرعامل صندوق توسعه ملي ابراز اميدواري کرد که تسهيلات ارزي و ريالي مورد نياز 2طرح مهم اقتصادي و صنعتي کهگيلويه از طريق اين صندوق تامين خواهد شد.

به گزارش ايرنا، علي محمد احمدي در اين زمينه به خبرنگار ايرنا گفت: در نشست امروز چهارشنبه با مديرعامل صندوق توسعه ملي قرار شد منابع مالي و تسهيلات ارزي لازم به 2 طرح مهم صنعتي کهگيلويه شامل نيروگاه سيکل ترکيبي 500 مگاواتي و پتروشيمي دهدشت در اسرع وقت تامين شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي تصريح کرد: در اين نشست همچنين بانک هاي صنعت و معدن و ملت 2 بانک عامل و مشخص براي پرداخت تسهيلات مورد نياز اين طرح ها معرفي شدند.
استاندار کهگيلويه وبويراحمد تاکيد کرد: همچنين با توجه به برخي سخت گيري ها و ضرورت تامين وثايق و ضمانت هاي بانکي از سوي سرمايه گذاران اين طرح ها نيز مقرر شد که با توجه به رکود چندين ساله اين طرح ها بانک هاي عامل با نگاه مثبت اقدام کنند.
عمليات اجرايي نيروگاه سيکل ترکيبي 500 مگاواتي در منطقه پادوک کهگيلويه در دهه فجر سال 1396 با حضور جمعي از مسئولان اجرايي آغاز شد.
ميزان اعتبار پيش بيني شده براي اجراي اين طرح مهم صنعتي افزون بر 325 ميليون يورو معادل 15 هزار ميليارد ريال است.
استاندار کهگيلويه و بويراحمد ميزان پيشرفت فيزيکي نيروگاه 500 مگاواتي سيکل ترکيبي دهدشت را حدود 40 درصد ذکر کرد و گفت: با ساخت اين نيروگاه گام مهمي در راستاي تامين برق پايدار مورد نياز شهرستان کهگيلويه است.
وي يادآور شد: با بهره برداري از اين طرح نه تنها زمينه پايداري ولتاژ برق منطقه بلکه برق طرح‌هاي صنعتي کهگيلويه از جمله پتروشيمي، سيمان سپو و کارخانه آجر به‌صورت پايدار تأمين مي شود.
هم اکنون برق شهرستان 131 هزار نفري کهگيلويه از يک ايستگاه 142 ولتي به طول 350 کيلومتر تأمين مي‌شود.
احمدي همچنين طرح پتروشيمي دهدشت را نيز از ديگر طرح هاي مورد بحث و مطرح در نشست امروز با رئيس صندوق توسعه ملي عنوان کرد و گفت: با توجه به منابع مالي سنگين مورد نياز اين طرح بزرگ صنعتي و رکود بيش از يک دهه ان راهي جز استفاده از ظرفيت صندوق توسعه ملي براي شتاب بخشي رونق آن نيست.
وي با بيان اينکه عمليات اجرايي خاکبرداري پتروشيمي دهدشت پايان يافته و فاز دوم يعني احداث ساختمان‌هاي غيرصنعتي آن آغاز شده، گفت: اين طرح در صورت راه اندازي ظرفيت توليد سالانه 300 هزار تن پلي اتيلن سنگين را دارد.
احمدي يادآور شد: با بهره برداري از طرح پتروشيمي دهدشت بيش از 300 نفر به صورت مستقيم مشغول به کار خواهند شد.
پتروشيمي دهدشت در آبان سال 1385 جواز تاسيس گرفت و در 21 فروردين 1386 با حضور نايب رئيس وقت مجلس شوراي اسلامي، معاون وزير نفت آن زمان در امور پتروشيمي و جمعي از مسئولان و مقامات اجرايي کهگيلويه و بويراحمد کلنگ زني شد.
شرکت صنايع پتروشيمي دهدشت مجري احداث يک واحد توليد پلي اتيلن سنگين در شهرستان کهگيلويه شد و هدف از اجراي آن در مرحله اول توليد مواد اوليه پلي اتيلن سنگين براي تامين نياز بازارهاي داخلي و تغذيه صنايع پايين دستي و در مرحله بعد صادرات محصول به بازارهاي جهاني است.
تلاش هاي جديد از پاييز 1395 آغاز شد که در اين مرحله عمليات خاکبرداري پتروشيمي بعد از 9 سال وقفه با انتخاب پيمانکار، چهره تازه اي به صحراي کلاچوي دهدشت داد .
به گفته مسئولان 140 ميليارد ريال اعتبار امسال براي احداث ساختمان هاي غيرصنعتي کارخانه پتروشيمي دهدشت اختصاص يافت.
عدل هاشمي پور نماينده مردم کهگيلويه بزرگ در مجلس، مديران عامل پتروشيمي و نيروگاه سيکل ترکيبي دهدشت نيز در اين ديدار استاندار کهگيلويه وبويراحمد را همراهي کردند.
مرتضي شهيد زاده مديرعامل صندوق توسعه ملي نيز در اين ديدار از پيگيري هاي مستمر استاندار و نماينده شهرستان کهگيلويه قدرداني کرد و گفت: از هيچ تلاشي براي تخصيص اعتبار ويژه و تامين منابع مالي لازم به دو پروژه مهم و حياتي در شهرستان کهگيلويه دريغ نخواهيم کرد.
وي بيان کرد: هدايت منابع صندوق توسعه ملي براي رونق بخشي به توليد راهبرد جدي اين صندوق است.
شهيدزاده يادآور شد: يکي از راهبردها و سياست هاي اصلي اين صندوق تکيه بر ظرفيت هاي مهم صنعتي و معدني در مناطق مختلف کشور است.
وي ابراز داشت: با توجه به سياست هاي اصولي و راهبردي دولت و تفويض اختيارات بيشتر به استانداران به ويژه در امر سرمايه گذاري و رونق توليد بانک هاي عامل موظف به نهايت همکاري با سرمايه گذاران در پرداخت تسهيلات صندوق هستند.
کهگيلويه وبويراحمد با جمعيتي حدود 723 هزار نفر داراي هشت شهرستان ، 17 شهر و افزون بر 2700 روستا است.
شهرستان هاي چهارگانه کهگيلويه،بهمئي، چرام و لنده از مناطق محروم و کمتر توسعه يافته کهگيلويه و بويراحمد هستند که سرمايه گذاري بر روي معادن مي تواند يکي از ظرفيت هاي مهم براي خروج آنها از محروميت باشد.
اين چهار شهرستان گرمسيري در تقسيمات کشوري به عنوان يکي از سه حوزه انتخابيه کهگيلويه و بويراحمد به شمار مي روند.
معادن فسفات چرام، هيدرات(آهک) کهگيلويه و نيترات ديشموک سه معدن مهم احيا شده در اين منطقه هستند که ظرف سال هاي گذشته و با حمايت دولت و پيگيري مسئولان با عبور از فازهاي مطالعاتي و مراحل سخت اداري ، وارد فاز عملياتي و اجرايي شده اند.
3016/3239
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۷۹۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تازه‌ترین اوضاع شرکت‌های تولیدی صندوق‌ بازنشستگی صنعت نفت بررسی شد

شورای برنامه‌ریزی و تولید گروه اقتصادی صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت در نخستین نشست سال ۱۴۰۳ تازه‌ترین وضع تولید در شرکت‌های اصلی این گروه را بررسی کرد.

به گزارش شانا به نقل از صندوق بازنشستگی صنعت نفت، عبدالحسین بیات، رئیس هیئت‌رئیسه این صندوق‌ در نخستین نشست شورای عالی تولید در سال ۱۴۰۳ با اشاره به شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم»، گفت: اولویت در بخش تولید، استفاده بهینه از سرمایه‌گذاری‌های انجام شده، با مدنظر قرار دادن شرایط خوراک و مواد اولیه است.

وی با یادآوری ماهیت غیردولتی مجموعه گروه اقتصادی صندوق‌ها، افزود: شرکت‌های تولیدی گروه اقتصادی صندوق‌های بازنشستگی وابستگی بودجه‌ای و مالکیتی به دولت ندارند، از این‌ رو این مجموعه‌ پویا برای حرکت در مسیر جهش تولید با شعار سال همخوانی زیادی دارد.

رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت اظهار کرد: تولید به‌دلیل ماهیت ضد تورمی، اثر قابل توجهی بر سیستم‌های اقتصادی می‌گذارد و بسیار ارزشمند است، از این‌ رو فرآیند تولید اقتصادی در شرکت‌های گروه اقتصادی صندوق‌ها با ساختاری بهینه هدف‌گذاری شده است.

بیات تصریح کرد: حداکثر ظرفیت بهینه به معنای مقدار تولیدی است که با ظرفیت‌های نصب‌شده و فروش متناسب باشد، چون هدف نهایی از تولید در بنگاه‌های اقتصادی ازجمله صندوق‌ها، کسب سود اقتصادی است.

وی پیگیری و تمرکز بر طرح‌های در حال اجرا در غرب و جنوب کشور ازجمله الفین کنگان و واحدهای پایین‌دستی آن و پتروپالایش دهلران را در چارچوب جهش تولید دانست و افزود: انشاء‌الله با بهره‌برداری از این طرح‌های توسعه‌ای، در بخش مرتبط با صندوق‌ها، عملاً شعار سال محقق می‌شود.

 رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت بر ضرورت بررسی میزان تولید در شرکت‌هایی که صندوق‌ در آن‌ سهامدار است، تأکید کرد و گفت: منطقی است در هر کجا که صندوق سهامی دارد میزان تولید و سود آن را ارزیابی کنیم.

بیات در این نشست، از مدیران عامل نفت‌ جی و نفت سپاهان خواست گزارشی از اقدام‌های انجام‌شده در حوزه بازاریابی منطقه‌ای را تدوین و ارائه کنند و افزود: دیپلماسی اقتصادی کسب‌وکار رکن جهش تولید است، بنابراین برنامه‌های بازاریابی و فروش باید متناسب با ویژگی‌های بازارهای هدف باشد.

وی بودجه‌ریزی واقع‌بینانه را با اهمیت دانست و اظهار کرد: شاخص ارزیابی عملکرد و بودجه، پیش‌بینی‌شده است، از این‌ رو بنگاه‌های اقتصادی باید از تغییر بودجه سالانه پرهیز کرده و به‌جای تغییر صورت‌مسئله، دلایل احتمالی تحقق نیافتن برنامه و بودجه را آسیب‌شناسی کنند.

افزایش تولید پتروپالایش کنگان

در ادامه این نشست، حمید قادری، مدیرعامل شرکت پتروپالایشگاه کنگان با تشریح آمار و ارقام عملکرد ماه گذشته و ارزیابی وضع تولید در سال 1402 در این مجموعه افزود: اهتمام این مجموعه صنعتی در سال پیش تولید حداکثری با در نظر گرفتن شرایط خوراک و توان و کشش بازار بود که افزایش هشت درصدی تولید نسبت به سال پیش از آن (1401)، مؤید تحقق این رویکردها در پتروپالایش کنگان است.

محصول تازه نفت جی

محمود نیکوسخن، مدیرعامل شرکت نفت جی نیز در بخش ارزیابی وضع تولید این شرکت در سال ۱۴۰۲ و ماه گذشته، گفت: تا پایان خردادماه قیر گوگردی به سبد محصولات این شرکت افزوده و سبب کاهش قیمت تمام شده می‌شود.

رکوردهای تازه در نفت سپاهان

در ادامه این نشست، فرهاد امین‌دهقان، مدیرعامل شرکت نفت سپاهان گفت: این شرکت پارسال با تغییر در حجم تولید و فروش به رکوردهایی تازه دست یافت.

وی افزود: فروش ۸۹ هزار و ۶۳۶ تن انواع محصول در بهمن‌ماه سال ۱۴۰۲ رکورد تازه‌ای برای نفت سپاهان در ۱۰ سال گذشته بوده است، همچنین پارسال رکورد سالانه فروش به مقدار ۷۴۱ هزار تن جابه‌جا شد.

مدیرعامل شرکت نفت سپاهان با بیان اینکه در تولید روغن صنعتی، مقدار تولید، چهار برابر ماه‌های گذشته است، اظهار کرد: در مجموعه محصول‌های صادراتی، رتبه یک بازار برای نفت سپاهان ثبت شده است، همچنین در سال ۱۴۰۲ در بعضی از محصولات، این مجموع به رتبه نخست فروش داخلی دست یافت.

بر پایه این گزارش، حمیدرضا توسلی، مدیرعامل شرکت سروک آذر نیز به‌عنوان یکی از شرکت‌های تولیدی گروه صندوق‌ها، تازه‌ترین وضع تولید و درآمد این شرکت و اقدام‌های انجام‌شده در تحقق مطالبات را  تشریح کرد.

دیگر خبرها

  • رونق اقتصادی در روز بازارها با مشارکت مردمی
  • تازه‌ترین اوضاع شرکت‌های تولیدی صندوق‌ بازنشستگی صنعت نفت بررسی شد
  • فجر انرژی خلیج‌فارس، ضامن تولید پایدار شرکت‌های پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی
  • فعالیت‌های انبارداری منطقه ویژه اقتصادی بوشهر افزایش خواهد یافت
  • لزوم شفافیت در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی
  • مصوبات مجلس در «لایحه تجارت» منجر به رونق اقتصادی می‌شود
  • اولین سرمایه‌گذاری مستقیم صندوق توسعه ملی در صنعت نفت
  • سهم ۸۲ درصدی پتروشیمی در جذب سرمایه‌گذاری منطقه اقتصادی پارسیان
  • آبشار زیبای آبریز دشمن‌زیاری پذیرای گردشگران
  • مادران عشایری دارای سه فرزند بخوانند