Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک شرکت دانش بنیان با طراحی و تولید دستگاه «میکروسکوپ رامان» توانست ۸۰ درصد نیاز آزمایشگاه‌های شیمی، فیزیک و نانو را برطرف کند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سید حسن توسلی مدیرعامل شرکت تکسان با حمایت معاونت علمی و فناوری دستگاه «میکروسکوپ رامان» برای آنالیزو تشخیص مواد با فناوری‌های بالا را تولید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ضمن اشاره به اینکه اغلب آزمایشگاه‌های شیمی، فیزیک و نانو مصرف کننده این محصول هستند؛ گفت: پس از تولید توانستیم این محصول را به فروش رسانیم و این محصول به دلیل دقت بالایی که دارد در بسیاری از حوزه‌ها از جمله آزمایشگا‌ها کاربردی است.

توسلی در ادامه گفت: این محصول در کشور‌های اروپایی، آمریکا، چین و ژاپن تولید شده، ولی با قیمت‌های بسیار بالا که درمقایسه با نمونه تولیدی ما اختلاف قیمت چشمگیر است. با توجه وجود نمونه‌های خارجی ما قادر به تامین ۸۰ درصد از نیاز‌های مصرف کنندگان این محصول هستیم به طوری که مشتریان داخل کشور استقبال چشمگیری از تولید این محصول را داشتند.

وی با اشاره به این موضوع که این محصول دانش بنیان امکان تشخیص بیماری‌ها را هم دارد تصریح کرد: در کاربرد ثانویه این محصول تشخیص بیماری نیز تعریف شده است. تشخیص سنگ‌های قیمتی، محلول‌های شیمی و مواردی از این دست نیز از جمله کاربرد‌های این محصول هستند.

مسئول پژوهشکده لیزر و پلاسما دانشگاه شهید بهشتی درباره میزان اشتغالزایی حاصل از تولید این محصول بیان کرد: ما به صورت مستقیم با ۱۰ نفرهمکاری داریم و به دلیل اهمیت موضوع بازاریابی در حال تقویت تیم بازاریابی هستیم و هرسال ۶ کارگاه در دانشگاه‌های مختلف برگزار می‌کنیم تا در حوزه‌های برند سازی و شبکه‌های مجازی موفق شویم.

وی با اشاره به اینکه نام این محصول در ژورنال‌های خارجی آمده است تاکید کرد: در سه نمایشگاه کره، ژاپن و چین حضور داشتیم تا و با عراق نیز مذاکراتی داشتیم تا بتوانیم موضوع صادرات این محصول را نیز به طور جدی تری پیگیری کنیم.

وی در پایان به حمایت‌های ستاد توسعه فناوری لیزر، فتونیک معاونت علمی اشاره و خاطر نشان کرد: با حمایت‌های این ستاد امیدواریم بتوانیم برای توسعه فناوری لیزر در کشور گام برداریم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۷۹۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور ایران در کمیته فناوری نانو سازمان بین المللی استانداردسازی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ستاد نانو، نمایندگان ایران به صورت مجازی در جلسات گروه کاری ۳ (سلامت، ایمنی و محیط زیست) و گروه کاری ۴ (ویژگی‌های نانومواد) حضور فعال داشتند. در این نشست ها استانداردهای مصوب می شوند و تصویب موضوعات جدید استاندارد و نظرات تخصصی کشورهای عضو برای استانداردهای در حال تدوین مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرند.

در این اجلاسیه استاندارد ماسک‌های نانویی که با مسئولیت ایران در ایزو در حال تدوین بود ارائه شد و نظرات فنی کارشناسان سایر کشورها از طرف مسئول پروژه پاسخ داده شدند.

این استاندارد در سال ۲۰۲۲ از طرف ایران پیشنهاد شده بود که با تصویب این اجلاس برای رای‌گیری مرحله آخر ارسال شد. استاندارد تعیین خواص و ویژگی‌های نانوامولسیون‌ها که قبلا توسط ایران در حوزه فناوری نانو پیشنهاد شده بود و در دست تدوین می‌باشد نیز در این نشست مورد بحث و بررسی قرار گرفت که پس از تصویب اجلاس برای رای‌گیری ارسال شد.

همچنین در این نشست دو پیشنهاد جدید استاندارد هم به صورت اولیه ارائه شد. پیشنهاد اول در حوزه نانوذرات اکسید روی بود که پروژه برای مرحله PWI در کارگروه چهارم مصوب شد. استاندارد پیشنهادی دوم ارائه شده در نشست در حوزه نانوحباب‌ها بود.

Nanotechnologies – Zinc oxide nanoparticle for cosmetic applications – Specifications of characteristic and measurement method

Nanotechnologies-nanobubbles- specification of core characteristics and measurement method

تاکنون ۱۰۹ استاندارد در بخش‌های مختلف فناوری نانو در ایزو منتشر شده است که کشورمان با تدوین ۱۲ استاندارد، در جایگاه چهارم فعال‌ترین اعضای ایزو قرار دارد.

تدوین استانداردهای بین المللی معمولا ۲ تا ۳ سال زمان می‌برد. اساس تدوین استانداردهای بین‌المللی در سازمان ایزو، اجماع جهانی توسط کشورهای عضو است. کشورهای عضو کمیته‌های فنی در مراحل مختلف تدوین استاندارد نظرات تخصصی مختلفی را برای تکمیل و توسعه استاندارد ارائه می‌کنند. در کمیته فنی استانداردهای فناوری نانو سازمان ایزو، ۴۰ کشور به عنوان عضو اصلی و ۱۶ کشور به عنوان عضو ناظر وجود دارد.

کد خبر 6085330 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • آبلیموی تقلبی را چگونه تشخیص دهیم؟ | باورهای اشتباه مردم درباره آبلیموهای سنتی
  • تولید ۱۷ درصد کلزای خراسان رضوی در مشهد
  • ارایه رایگان یک میلیون و ۴۶۰ هزار خدمت آزمایشگاهی در مرکزی
  • حضور ایران در کمیته فناوری نانو سازمان بین المللی استانداردسازی
  • چگونه ایرپاد های فیک را از اصل تشخیص دهیم؟
  • ارائه رایگان ۳۶ میلیون خدمت آزمایشگاهی به بیمه‌شدگان در مراکز درمانی تأمین‌اجتماعی
  • انجام حدود ۲میلیون و ۸۰۰ هزار آزمایش روتین وتخصصی​ در کرمانشاه
  • ثبت نام بیش از ۵ هزار نفر در مسابقه ملی نانو
  • آخرین مهلت ثبت‌نام در مسابقه ملی نانو
  • آخرین مهلت ثبت نام در مسابقه ملی نانو اعلام شد