Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی در خصوص خبر ورود موج جدید ملخ‌های صحرایی به‌کشور گفت: پیش‌بینی مبنی بر احتمال ورود این ملخ‌ها به‌این استان نشده و ملخ‌های صحرایی مشکلی برای خراسان رضوی ایجاد نمی‌کند.

به گزارش قدس آنلاین ؛ فاطمه حلاج‌نیا ، در خصوص خبر ورود موج جدید ملخ‌های صحرایی از اواخر اردیبهشت به‌کشور، گفت: ملخ‌های صحرایی یا دریایی بیشتر جنوب کشور را تهدید می‌کنند و در حال حاضر هشت استان کشور درگیر این ملخ‌ها هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی ادامه داد: امیدواریم این ملخ‌ها به‌این استان وارد نشوند، البته سازمان تمامی امکانات را به‌منظور مهار این ملخ‌ها در جنوب کشور بسیج کرده است.

وی بار دیگر با تاکید بر اینکه همکاران ما تمام تلاش خود را می‌کنند آفت ملخ صحرایی در همان عرصه منابع طبیعی جنوب کشور مهار شود، تصریح کرد: البته تاکنون هم خسارتی به‌منابع و باغات جنوب کشور وارد نشده است.

حلاج‌نیا بیان کرد: پیش‌بینی مبنی بر احتمال ورود این ملخ‌ها به‌خراسان رضوی نشده است، البته چنانچه بخواهد اتفاقی رخ دهد به‌طور حتم سازمان جهاد کشاورزی اعلام می‌کند، در حال حاضر در این استان درگیر ملخ‌های بومی خود و البته مبارزه با آنان است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی ضمن بیان این موضوع که این ملخ‌ها نیز همچون ملخ‌های قبلی از سمت عربستان وارد کشور می‌شوند، خاطرنشان کرد: این ملخ‌ها مرحله به‌مرحله ریزش می‌کنند و تاکنون طبق آمارها حدود 200 تا ریزش از این‌ها کرده‌اند، به‌این معنا که پروازهایی که از سمت کشورهای جنوب به‌کشور ما می‌شود مرحله به‌مرحله است، به‌گونه‌ای که تخمگذاری صورت و بعد از آن پروازی انجام می‌شود و بعد به‌ایران ریزش می‌کنند.

وی ضمن اعلام آمادگی سازمان جهاد کشاورزی برای مهار این ملخ‌ها، عملکرد سازمان را در مهار این آفت در جنوب مثبت ارزیابی کرد و گفت: همکاران ما تمام تلاش خود را به‌کار بسته‌اند تا این آفت خسارتی به‌مزارع و باغات جنوب کشور وارد نکند.

حلاج‌نیا در خصوص دلیل این میزان از هجوم ملخ‌ها و پروانه‌ها به‌کشور، اظهار کرد: البته در خراسان رضوی از بابت ملخ صحرایی مشکلی ایجاد نمی‌شود و در استان‌های جنوبی این آفت تحت کنترل است، اما در بحث پروانه‌ها باید گفت، این‌ها آفت نیستند و به‌مزارع، باغات و گیاهان زینتی خسارتی نمی‌‎زنند و تنها از گل گار زبان و پنیرک تغذیه می‌کنند، بنابراین، کشاورزانی که محصولات داروییی کشت می‌کنند می‌توانند با مراجعه به سازمان جهاد کشاورزی توصیه‌های لازم در این خصوص را دریافت کنند.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی عنوان کرد: خوشبختانه بارندگی‌های اخیر سبب شده طبیعت وضعیت خوبی داشته باشد و مراحل زندگی طبیعی تمام حشرات در طبیعت در حال انجام است، در صورت ورود حشره‌ای به‌خراسان رضوی چنانچه آفت باشد، دستورالعمل‌های لازم صادر می‌شود و چنانچه آفت نباشد، طبیعت را همان‌گونه که است، حفظ می‌کنیم.

منبع : فارس

انتهای پیام

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: ملخ های آسیایی ملخ های صحرایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۷۹۴۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت همراه داشتن حیوانات خانگی در مراکز عرضه غذا در کرمانشاه

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی قنادی ظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران، با اشاره به معضل سگ گردانی، اظهار کرد: روی آوردن برخی افراد به سگ گردانی یا به همراه داشتن سگ در معابر عمومی یکی از مشکلات و ناهنجاری‌های اجتماعی است که در چندسال اخیر بروز پیدا کرده و به نوعی تقلید کورکورانه از فرهنگ مبتذل غربی است.

وی با تاکید بر اینکه سگ گردانی هیچ سنخیتی با فرهنگ اصیل اسلامی ایرانی ندارد، افزود: از طرفی بازخوردهای مردمی نشانگر این است که شهروندان خواستار مقابله با عوامل ترویج هرچه بیشتر فرهنگ ناپسند و غرب گرایانه سگ گردانی هستند.

مسئول روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب استان کرمانشاه تصریح کرد: متأسفانه اخیراً گزارش‌هایی از سوی شهروندان دریافت کرده‌ایم مبنی بر اینکه عده قلیلی از مشتریان همراه با حیوانات خانگی خود مانند سگ و گربه وارد واحدهای صنفی عرضه مواد غذایی مانند رستوران‌ها، سوپرمارکت‌ها و مواد پروتئینی و حتی واحدهای صنفی فروش پوشاک می‌شوند.

وی با بیان اینکه این موضوع نارضایتی عمومی شهروندان را به دنبال داشته، عنوان کرد: ورود حیوانات خانگی به واحدهای صنفی عرضه مواد غذایی خلاف موازین بهداشتی و باعث تضییع حقوق عمومی افراد می‌شود.

قنادی با تاکید بر اینکه ورود حیوانات خانگی به مراکز عرضه مواد غذایی ممنوع است، اعلام کرد: در این راستا همه واحدهای صنفی موظف هستند که در درب ورودی واحد خود نسبت به نصب تابلو هشداری ممنوعیت به همراه داشتن حیوانات خانگی را نصب کنند به گونه‌ای که در معرض دید مشتریان قرار گیرد.

وی یادآور شد: بازرسان اتاق اصناف و پلیس نظارت بر اماکن عمومی موظف هستند تا با بازدید از این واحدهای صنفی آنها را ملزم به نصب این تابلوی هشداری کرده و در صورت عدم رعایت موارد فوق و ارسال گزارشی مبنی بر اجازه واحد صنفی مبنی بر ورود حیوانات خانگی به داخل واحد در راستای صیانت از حقوق عمومی پلمب خواهد شد و پیگرد قانونی خواهد داشت.

کد خبر 6081921

دیگر خبرها

  • ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
  • ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور | بارش ها تا کی ادامه دارد؟
  • وزش باد در خراسان رضوی شدت می‌گیرد
  • پیش بینی وزش باد در خراسان رضوی
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور از روز جمعه تا دوشنبه
  • پیش بینی افزایش ۵ تا ۸ درجه‌ای دمای هوا در خراسان رضوی
  • انسداد مرزها در استان خراسان رضوی
  • ممنوعیت همراه داشتن حیوانات خانگی در مراکز عرضه غذا در کرمانشاه
  • رگبار و رعد و برق در ۴ استان/پیش‌بینی وقوع سیلاب
  • افزایش ۷.۶ درصدی تولید تخم مرغ در خراسان رضوی