Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-24@13:12:37 GMT

خبر صالحی درباره توزیع کاغذ

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۷۹۴۶۲

وزیر فرهنگ درباره توزیع کاغذ گفت: حدود شش الی ده هزار تن کاغذ در یک تا دو هفته آینده ترخیص و به بازار عرضه می‌شود. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،  سیدعباس صالحی در حاشیه جلسه امروز دولت و در جمع خبرنگاران گفت: مسئله کاغذ که در چند ماه اخیر مطرح شده مسئله مهم برای همه کسانی است که هم در حوزه فرهنگی و هم در حوزه مطبوعات فعالیت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: دلایل مختلفی در این زمینه تاثیرگذار است؛ تولید ما در کاغذ بسیار کم است. سه کارخانه کاغذ در کشور وجود دارد که به طور اسمی ۱۷۰ هزار تن تولید دارند، ولی باید گفت: تولید این کارخانه‌ها در سال ۹۶ حدود حدود ده هزار تن و در سال ۹۷ هم حدود بیست هزار تن بوده و این درحالیست که نیاز کاغذ ما سالانه حدود چهارصد هزار تن است؛ بنابراین نیاز به واردات داریم و باید در بحث خودکفایی، از قبل اقدامات لازم را انجام می‌دادیم.

وزیر فرهنگ با بیان اینکه بخش عمده‌ای از نیاز ما به کاغذ از راه واردات تامین می‌شود، اظهار کرد: از چهارصد هزار تن کاغذ مصرف سالیانه، میزانی که در بخش نشریات و روزنامه‌ها باتوجه به تیراژشان مورد نیاز است، حدود هشتاد الی صد هزار تن است. در اوایل سال مطرح بود که آیا می‌توانیم ارز ۴۲۰۰ تومانی را از کاغذ برداریم و به ارز نیمایی تبدیل کنیم یا خیر که همین امر باعث ایجاد تلاطم در بازار کاغذ شد. مطرح شدن تصمیمات موجب ترخیص نشدن کاغذ‌هایی که به گمرکات وارد شده بودند شد.

صالحی ادامه داد: گفتگو‌های مختلفی در دولت با تاکید مقام معظم رهبری مطرح شد که موجب شد تا کاغذ مطبوعات و نشریات با همان ارز ۴۲۰۰ تومانی باشد. قرار همه آن چه در گمرکات است ترخیص شود که حدود شش الی ده هزار تن در یک تا دو هفته آینده ترخیص و به بازار عرضه می‌شود. همچنین حدود بیست الی سی هزار تن کاغذ هم در مسیر است که به کشور برسد و با این واردات مشکل برطرف خواهد شد. در تعزیرات وزرات ارشاد کمیته‌ای تشکیل شده و به شکل جدی وارد میدان شدند تا مجموعه کسانی که ارز گرفته، ولی کاغذ وارد نکردند یا وارد کرده‌اند، اما توزیع‌شان مشخص نیست را مورد بررسی قرار دهند.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: وزیر فرهنگ سید عباس صالحی دولت کاغذ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۷۹۴۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان غذا و دارو اعلام کرد: رشد ۲۰۰ درصدی صدور و تمدید پروانه ملزومات دارویی

جواد شمسایی، با اشاره به آمار بررسی پرونده جامع محصولات CTD، افزود: میزان بررسی پرونده‌ها از ۹۳ مورد در سال ۱۴۰۱ به ۱۲۸ مورد در سال ۱۴۰۲ رسیده و بیش از ۳۷ درصد رشد داشته و مدت زمان بررسی پرونده‌های حوزه نیز از ۴ ماه به زیر یک ماه کاهش یافته است.

رئیس اداره ملزومات دارویی سازمان غذا و دارو ادامه داد: میزان مصاحبه و ارزیابی صلاحیت مسئول فنی نیز ۳۴ درصد، رسیدگی و پاسخگویی به امور ترخیص بیش از ۱۴۰۰ درصد، صدور مجوز ترخیص با حداقل اسناد بیش از ۳۳۰ درصد در سال ۱۴۰۲ به نسبت سال ۱۴۰۱ رشد داشته است.

وی با تاکید بر لزوم برگزاری کلاس‌های آموزشی مخصوص مسئولان فنی شرکت‌های تولیدکننده و واردکننده ملزومات دارویی، گفت: طی سال گذشته ۷ دوره آموزشی شامل ۴ جلسه ۲ GMP، جلسه CTD و یک دوره آموزش رگولاتوری برگزار شد و در سال جاری نیز نسبت به این موضوع اهتمام ویژه خواهیم داشت.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • ضرورت توزیع عادلانه اعتبارات برای شهرستان‌های بهار و کبودراهنگ
  • ترخیص کالا از گمرک؛ مراحل ترخیص + هزینه ها
  • ترخیص پنج مصدوم حادثه برخورد اتوبوس با تریلر در محور مهریز
  • ترخیص ۵ مصدوم حادثه برخورد اتوبوس با تریلر در یزد
  • سازمان غذا و دارو اعلام کرد: رشد ۲۰۰ درصدی صدور و تمدید پروانه ملزومات دارویی
  • رشد ۲۰۰ درصدی صدور و تمدید پروانه ملزومات دارویی
  • رشد ۲۰۰ درصدی در صدور و تمدید پروانه ملزومات دارویی
  • صد و پنجاه و ششمین کاغذ خبر ایسکانیوز منتشر شد
  • توزیع متوازن خدمات محله‌ای و عمرانی در محلات کم‌برخوردار تبریز
  • صد و پنجاه و چهارمین کاغذ خبر ایسکانیوز منتشر شد