Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-03-28@17:41:21 GMT

دانشگاه شریف در جذب هیأت علمی موفق عمل کرده است

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۷۹۵۵۶

دانشگاه شریف در جذب هیأت علمی موفق عمل کرده است

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی شریف؛ عبدالرضا باقری قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس مرکز هیأت‌های امنا و هیأت ممیزه مرکزی در حاشیه‌ جلسه‌ هیأت مرکزی جذب اعضای هیأت علمی وزارت علوم گفت: دانشگاه صنعتی شریف در جذب اعضای هیات علمی بسیار موفق عمل کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: این دانشگاه در 4 سال گذشته در جذب نخبگان ایرانی مقیم خارج بسیار موفق بوده، به طوری که توانسته است به طور متوسط سالی 15 نفر از بهترین فارغ‌التحصیلان ایرانی مقیم خارج که در دانشگاه‌های تراز اول بین‌المللی تحصیل نموده‌اند را جذب کند.

باقری خاطرنشان کرد: این آمار بیانگر وجود جاذبه‌های بالا در دانشگاه صنعتی شریف و اهتمام ارزشمند مسئولین این دانشگاه در جذب نخبگان است.

قائم مقام وزیر علوم یادآور شد: دانشگاه صنعتی شریف به طور متوسط سالی 25 نفر را به عنوان عضو هیات علمی جذب کرده که این موضوع نشان دهنده‌ موفقیت و حرکت رو به جلوی این دانشگاه مطابق با برنامه‌های راهبردی خود و در راستای برنامه‌های مصوب هیات امنا و سیاست و اسناد ملی است.

وی افزود: دانشگاه صنعتی شریف در سال‌های اخیر در حوزه‌هایی چون فناوری و نوآوری بسیار موفق بوده و طبیعتا جذب و حضور دانش آموختگان بهترین دانشگاه‌های بین‌المللی، سبب تحولات علمی خوبی در دانشگاه صنعتی شریف خواهد شد.

محمدعلی کی‌نژاد عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس هیأت عالی جذب اعضای هیأت علمی درخصوص میزان استقلال دانشگاه‌ها در جذب استادان گفت: دانشگاه‌ها در جذب اعضای هیأت علمی استقلال کامل و اختیار تام دارند و هیأت اجرایی جذب دانشگاه‌ها که متشکل از 7 تا 9 نفر هستند می‌توانند با بررسی پرونده‌ها و براساس معیارهایی که در فراخوان مشخص شده است اقدام به جذب عضو هیأت علمی کنند.

وی یادآور شد؛ ما در جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها وارد محتوی و جزئیات نمی‌شویم و تنها به بررسی مدارک پرداخته و در صورت کامل بودن مدارک، جذب عضو هیات علمی را تأیید می‌کنیم.

کی‌نژاد افزود: دانشگاه‌ها اختیارات تام دارند، ما تنها نظارت می‌کنیم و هیچ شخصیت حقیقی و حقوقی حق دخالت در جذب هیأت علمی را ندارد.

رئیس هیأت عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص نحوه‌ تعیین سرانه استاد به دانشجو گفت: این عدد در برنامه‌های پنج ساله کشور توسط مجلس شورای اسلامی تعیین و تصویب می شود و به عنوان مثال برای برنامه‌ ششم توسعه این نسبت 1 به 18 است و دانشگاه‌ها بر مبنای آن می‌توانند برنامه ریزی کرده و اقدام به جذب عضو هیأت علمی کنند.

رضوان طلب دبیر هیأت مرکزی جذب اعضای هیأت علمی وزارت علوم ضمن تقدیر از تعامل مثبت دانشگاه صنعتی شریف با هیات جذب مرکزی گفت: میزان و نحوه‌ی تعامل دانشگاه صنعتی شریف با هیات جذب مرکزی وزارت علوم بسیار مثبت بوده و روند منظمی داشته، این دانشگاه همواره پاسخگو بوده و فرآیندها را به صورت منظم و دقیق اجرا نموده است.

وی افزود: بر اساس اصل اعمال ماده‌ 20 قانون رسیدگی به شکایات، دانشگاه‌ها موظف هستند که به بررسی شکایات پرداخته و پاسخگو باشند، متاسفانه بسیاری از دانشگاه‌ها از این موضوع امتناع می کنند اما دانشگاه صنعتی شریف همواره پاسخگو بوده و با تشکیل جلسات مختلف به بررسی و تجدید نظر پرونده‌ها پرداخته است.

انتهای پیام/

321 / 320 دانشگاه شریف اعضای هیات علمی باقری وزارت علوم

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: دانشگاه شریف اعضای هیات علمی باقری وزارت علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۷۹۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانوی مرگ مغزی، نجات بخش زندگی یک بیمار

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در یکهزار و چهارصد و شصت و هفتمین عمل اهدای عضو از اهدا کننده مرگ مغزی؛ رقیه رجبی ۴۶ ساله ساکن درگز که از بیمارستان قائم (عج) به واحد فراهم آوری اعضای پیوندی در مرکز پیوند اعضای دانشگاه مشهد معرفی شد، پس از دریافت رضایت از خانواده اش، در بیمارستان منتصریه تحت عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

دکتر ابراهیم خالقی افزود: قسمتی از پوست زنده یاد رقیه رجبی برای پیوند به بیماران بخش سوختگی بیمارستان امام رضا (ع) مشهد ارسال شد.

دیگر خبرها

  • بعضی مفسران نظر خود را بر ترجمه تفسیری قرآن تحمیل می‌کنند
  • زندگی دوباره ۳ بیماربا اهدای عضو در مشهد
  • فرم امتیازدهی علمی داوطلبان جذب هیئت علمی دانشگاه‌ها اصلاح شد
  • فرم امتیازدهی علمی داوطلبان جذب هیأت علمی دانشگاه ها اصلاح شد
  • عکس/ اعضای هیأت دولت در جمع خبرنگاران
  • اعضای بانوی مشهدی به ۵ نفر زندگی دوباره بخشید
  • اسکن سه‌بعدی به اکتشافات ایستگاه فضایی بین‌المللی یاری می‌رساند
  • آمار افت و خیز دانشگاه‌ها در پذیرش دانشجو اعلام شد/ روند رشد اعضای هیئت علمی با مرتبه استاد
  • توزیع بسته‌های مهربانی همزمان با میلاد کریم اهل بیت (ع)
  • بانوی مرگ مغزی، نجات بخش زندگی یک بیمار