Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ رییس شورای شهر کرمان گفت: بیشترین سر و کار مردم با شهرداری است و عملکرد خوب و تعاملی مجموعه شهرداری با شورا و مردم می تواند به بهترین نحو شهرها را اداره کند.

محمد فرشاد در نشست خبری اعضای شورای شهر، شهردار و مدیران شهرداری کرمان اظهار کرد: نقش فعال شهروندان در فرآیند اجتماعی، شفافیت عملکرد حکومت و پاسخگویی حاکمیت از ملزومات جامعه مردم سالار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: رکن چهارم دموکراسی رسانه ها هستند که در تعالی، آگاه کردن و آموزش مردم، به وجود آوردن احساس تعلق در شهروندان و برداشتن دیوار بی اعتمادی بین مردم و مسوولان نقش بسزایی ایفا می کنند.

فرشاد تصریح کرد: مردم نمایندگان خود را در شورا را انتخاب و نمایندگان مردم شهردار را برای اداره امور شهری انتخاب می کنند و در قانون شوراها تبیین شده که همه مصوبات و تصمیمات با حضور خبرنگاران باشد و هر چند قانون شوراها نقایصی دارد، امیدواریم به تدریج شوراها جایگاه شایسته خود را پیدا کند.

رییس شورای شهر کرمان بیان کرد: بیشترین سر و کار مردم با شهرداری است و عملکرد خوب و تعاملی مجموعه شهرداری با شورا و مردم می تواند به بهترین نحو شهرها را اداره کند.

وی در ادامه با اشاره به وظایف شورای شهر افزود: هیچ وظیفه اجرایی به عهده شورا نیست و هر جه باید اجرا شود، به عهده شهرداری است و وظیفه شورا تقنینی، تصویب لوایح و نظارت بر اجرای آن است که شورای شهر کرمان این وظیفه را به خوبی انجام داده است.

فرشاد تصریح کرد: شورای شهر کرمان در این دوره فعالیت خود 80 جلسه با 515 مصوبه برای عملکرد بهتر و تسهیل امور شهرداری داشته است.

وی با اشاره به اینکه بخش زیادی از برنامه ارائه شده شهردار کرمان اجرا شده اما قدری از برنامه عقب هستیم، گفت: رعایت کرامت ارباب رجوع و سرعت پاسخگویی به ارباب رجوع آنطور که انتظار شورای شهر بوده محقق نشده است.

رییس شورای شهر کرمان بیان کرد: تا امروز هیچ پیشنهادی نیست که از سوی شهرداری ارائه و در شورا تصویب نشده باشد و شورا هر چه باید انجام بدهد، انجام داده و بستر را برای کار شهرداری آماده کرده است.

وی افزود: در ادامه نیز روال کار همین است و توقع داریم در پایان این دوره که شورا و شهرداری را تحویل می دهیم، وضعیت مطلوبی داشته باشیم که شاهد اشکالات مانده از گذشته نباشد.

فرشاد درباره عملکرد فرهنگی شورای شهر اظهار کرد: هر کدام از کارهای فرهنگی و زیربنایی در جای خود لازم است و نباید هیچ بخشی بر سایر بخش ها سایه بیندازند.

رییس شورای اسلامی شهر گفت: به عملکرد شهردار کرمان نمره خوب و بالایی می دهم.

وی افزود: در ارزیابی انجام وظایف و عملکرد شهردار، وقتی امکانات و لایحه بودجه، مسایل اقتصادی و نیز موانعی که جلوی کار شهردار وجود دارد را در نظر می‌گیرم، به ایشان نمره خوب و بالایی می‌دهم.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: دموکراسی شورای اسلامی شهر شورای شهر شهرداری قانون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۷۹۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از تاکسی‌ها برقی تا ساخت تقاطع‌های غیر همسطح در نشت شورا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، رئیس کمیته حقوقی شورای اسلامی شهر تهران در دویست و بیست و هشتمین جلسه شورا به شهرداری پایتخت درباره انتخاب خودرو‌ها به عنوان تاکسی برقی تذکر داد.

مهدی اقراریان از کارشناسان خواست اقدامات شهرداری تهران در این حوزه، استاندارد خودرو‌ها و شیوه بهره برداری و خدمات پس از فروش این خودرو‌ها را بررسی کنند.

رئیس کمیته حقوقی شورا همچنین برپاسخگویی شهردار تهران به شورا تاکید کرد و گفت: شهردار باید مطابق قانون پاسخگوی سوالات باشد.

رئیس کمیته عمران شورا هم در نشست امروز بر ضرورت بررسی مجدد ضرورت احداث تقاطع غیرهمسطح درخیابان ۱۹۶ غربی تهرانپارس تاکید کرد.

سید محمد آقامیری افزود: ساکنان این منطقه معتقدند ساخت این تقاطع ضرورتی ندارد و با توجه به این درخواست، تقاضا داریم در این باره امکان سنجی و بررسی مجدد شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران هم درباره احداث این تقاطع به معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران تذکر داد و گفت: در دوره پنجم پلی در خیابان فرجام ایجاد شد که نه تنها از ترافیک نکاست بلکه ترافیک را افزایش داد بنابراین درخواست می‌کنیم، معاونت فنی و عمرانی بررسی‌های لازم را انجام دهد و خطای دوره قبل را تکرار نکند.

رئیس کمیته اجتماعی شورا نیز در نشست امروز شورا به شهرداری تهران درباره تأمین زمین معوض برای ساخت مجموعه‌های ورزشی تذکر داد.

زهرا شمس احسان گفت: شهرداری تهران برای اجرای طرح آزادراه شهید شوشتری و خط هفت متروی تهران ملزم شد هفت مجموعه ورزشی را در ازای ورزشگاه تختی به وزارت ورزش تحویل داد.

عضو شورای شهر تهران افزود:به دستور شهردار تهران، سازمان املاک و مستغلات مکلف شد زمین‌هایی در مناطق ۱۳، ۱۸، ۱۹، ۲۰ و ۲۲ را به وسعت ۳۰ هزار متر مربع به عنوان دهکده‌های ورزشی در اختیار سازمان ورزش قرار دهد، اما با گذشت چهار ماه هنوز املاک معوض شناسایی و واگذار نشده است.

احمد علوی رئیس کمیته گردشگری شورا هم در نشست امروز از هیئت رئیسه خواست زمانی را در نظر بگیرند تا گزارش عملکرد سه ساله مدیریت شهری در بخش‌های مختلف در شورا ارائه شود.

دیگر خبرها

  • برگزاری نخستین نشست شورای سیاست‌گذاری شهرداری | درخواست احیاء جایگاه مرکز مطالعات از سوی شهردار تهران مطرح شد
  • خبر خوب برای دانش‌آموزان؛ با تک ماده ۴ درس را با نمره ۷ قبول شوید
  • اعضای شورای شهر تهران معترض به توهین‌های باند زاکانی
  • راه‌اندازی ۹ پروژه مهم کرمانشاه منوط به مصوبه شورای شهر است
  • واکنش شورا به توهین یک مدیر زاکانی /خط قرمز ما ادب است
  • تقسیم شورای شهر تهران به موافقین و منتقدین زاکانی
  • از تاکسی‌ها برقی تا ساخت تقاطع‌های غیر همسطح در نشت شورا
  • از تاکسی ها برقی تا ساخت تقاطع های غیر همسطح در نشت شورا
  • گزارش دهی معاون شهردار تهران به شورا در جلسه آتی
  • عملکرد بهتر اورژانس تهران نسبت به سال گذشته