Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-23@17:01:51 GMT

سد کوچري گلپايگان سرريز شد

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۸۰۳۵۹

سد کوچري گلپايگان سرريز شد

خبرگزاري آريا - اصفهان- ايرنا- معاون حفاظت و بهره برداري شرکت آب منطقه اي اصفهان گفت: به دنبال بارش هاي مناسب در سال آبي جاري مخزن سد کوچري گليايگان پر و براي نخستين بار سرريز شد.

حسن ساساني روز چهارشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود : سد کوچري با ظرفيت 212 ميليون متر مکعب روز گذشته با دبي 15 متر مکعب بر ثانيه سرريز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي اظهارداشت : اين سد در پايين دست گلپايگان احداث شده و براي تامين آب آشاميدني قم و بخشي از استان مرکزي مورد استفاده قرار مي گيرد.
به گفته وي اين سد براي نخستين بار سرريز کرد و حقابه هاي کشاورزي شهرستان گلپايگان از اين سد تامين مي شود.
سد کوچري از نوع سنگريزه اي با هسته رسي با حجم مخزن 212 ميليون متر مکعب است و در سال 1395 به طور رسمي آبگيري شد.
با توجه به خشکسالي هاي اخير از ابتداي احداث سد تاکنون هيچگاه مخزن سد پر نشده بود که در پي بارش هاي مناسب در سال آبي جاري مخزن سد پر و براي نخستين بار آب از مخزن اين سد با دبي 15مترمکعب بر ثانيه سرريز شد.
سيستم سرريز اين سد از نوع آزاد است که در جناح راست مخزن قرار گرفته و ظرفيت تخليه سيلاب تا يک هزار و 752 متر مکعب بر ثانيه را دارد.
سد کوچري بخشي از طرح بزرگ انتقال آب از سرشاخه هاي دز به شهر قم است که در نهايت آب 10 شهر و 100 روستاي مسير تامين مي شود.
سد کوچري در هشت کيلومتري جنوب غرب شهرستان گلپايگان شهريورماه 1395با هدف تامين آب شرب درازمدت شهرهاي دليجان، ساوه ، قم، خوانسار، خمين، گلپايگان، محلات، نيمور، سلفچگان وشهرک پرديسان قم به طور رسمي به بهره برداري رسيد.
م/س6026/
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۸۰۳۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهاسازی بیش از ۴۴۶ میلیون متر مکعب آب به دریاچه ارومیه

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی از رهاسازی بیش از ۴۴۶ میلیون مترمکعب آب از سدهای استان به دریاچه ارومیه طی سال آبی ۱۴۰۲_۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی و به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای، مجید رستگاری در خصوص حجم رهاسازی آب از سدهای در حال بهره‌برداری آذربایجان‌غربی به دریاچه ارومیه اظهار کرد: طی سال آبی ۱۴۰۲_ ۱۴۰۳، از سد بوکان-ساروق ۲۹۶.۵ میلیون‌متر مکعب، ۸۲.۷ میلیون‌متر مکعب از سد مهاباد، ۵۵ میلیون مترمکعب از سد حسنلو و ۱۲ میلیون متر مکعب از سد سیلوه به سمت دریاچه ارومیه رهاسازی شده است.

وی افزود: رهاسازی آب به سمت دریاچه در سال آبی ۱۴۰۱_ ۱۴۰۲، در مجموع ۴۱۲ میلیون مترمکعب بود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی گفت: از سال آبی ۹۳_ ۹۴ تا ۱۴۰۱_ ۱۴۰۲، در مجموع ۷۴۹۳.۷ میلیون مترمکعب آب به دریاچه ارومیه رهاسازی شده است.

کد خبر 746914

دیگر خبرها

  • همایش پویش حامیان آب در گلپایگان
  • اخذ مجوز ماده ۲۳ برای اجرای باند دوم دهق به گلپایگان
  • صرفه جویی ۱۲۰۰ مترمکعبی مصرف آب در دانشگاه بیرجند
  • گلایه‌مندی مردم گلپایگان از افزایش قیمت اجاره مسکن
  • دلایل سرریز کمک‌های غرب به میدان بازی منافعی به نام اوکراین
  • امحای بیش از چهار تن مواد غذایی تاریخ گذشته در گلپایگان
  • رهاسازی بیش از ۴۴۶ میلیون متر مکعب آب به دریاچه ارومیه
  • مدیریت بیش از ۲۷۰ میلیون متر مکعب آب در بارندگی اخیر سیستان و بلوچستان
  • سرریز پساب و فاضلاب از رودخانه به دریای فریدونکنار
  • اجرای پروژه فاضلاب شهرک صنعتی گلپایگان