Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل امور ایثارگران شهرداری تهران از بازنگری دستورالعمل حمایت از آسیب دیدگان و جان باختگان حین خدمت شهرداری تهران خبر داد.

به گزارش ایسنا، رضا جلالی در جلسه رسیدگی به وضعیت مصدومین حین خدمت شهرداری تهران که پیش از ظهر امروز با حضور مدیرکل منابع انسانی شهرداری تهران و مدیرعامل شرکت شهرسالم در سالن کنفرانس اداره کل ایثارگران برگزار شد اظهارداشت: این دستورالعمل برای اولین بار و به همت مدیران حوزه توسعه منابع انسانی شهرداری تدوین و پس از بازنگری نهایی ابلاغ خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی هدف از تدوین دستور العمل حمایت از آسیب دیدگان و جان با ختگان حین خدمت شهرداری را تحقق رسالت سازمانی، عدالت محوری و توجه به لزوم ارج نهادن به سرمایه های انسانی عنوان کرد و گفت: این دستور العمل در راستای تکریم کارکنان، توسعه رفاه، معیشت و ایجاد انگیزه و قدردانی از همکارانی که در حین خدمت و در راستای نیل به اهداف سازمانی سلامتی یا جان خود را از دست داده اند تهیه شده است.

مدیرکل امور ایثارگران شهرداری تهران تصریح کرد: برنامه ریزی جامع، منسجم و ساماندهی نحوه حمایت از آسیب دیدگان و جان با ختگان حین خدمت شهرداری تهران در زمینه های مختلف با حفظ کرامت، شان و منزلت آنان از طریق شناسایی نیازهای واقعی و تامین آن در چارچوب امکانات ،منابع و ظرفیت های موجود هدف مهم دیگر تدوین این دستورالعمل است که انشاالله به زودی اجرایی خواهد شد.

جلالی دامنه شمول این دستورالعمل را تمامی کارمندان وکارگران ثابت، رسمی و قراردادی شرکت خدمات اداری شهر و موسسه هادیان شهر فعال در تمامی مناطق 22 گانه و واحدهای ستادی عنوان کرد و گفت: این افراد در صورتی که در حین خدمت دچار سانحه منتهی به آسیب یا فوت شوند از مزایای پیش بینی شده برخوردار خواهند شد.

وی تصریح کرد:کارکنان مامور از سایر دستگاه های اجرایی به شهرداری تهران که حکم ماموریت برای آنان صادر شده نیز مشمول این دستورالعمل هستند.

به گفته مدیرکل امور ایثارگران شهرداری تهران ، حادثه ناشی از کار به استناد ماده 60 قانون کار و تامین اجتماعی به حوادثی عنوان می شود که در حین انجام وظیفه و به سبب آن برای کارکنان اتفاق می افتد و براین اساس هر اتفاقی حادثه تلقی نمی شود مگر آنکه از چهار ویژگی اصلی متاثر از عامل یا عوامل خارجی، عدم قصور و تقصیر، وقوع ناگهانی و همچنین صدمه بر جسم و روان برخوردار باشد.

جلالی با بیان اینکه میزان آسیب دیدگی در این دستورالعمل برای آسیب دیدگان کلی و جزیی تعیین شده است اظهارداشت: تشخیص، احراز و تایید میزان آسیب دیدگی بر اساس گزارش حادثه تایید شده از سوی شورای تحول و ارتقاء سرمایه های انسانی واحد متبوع و تایید در کمیسیون پزشکی شرکت شهرسالم بوده که البته تایید نهایی برعهده هیئت تشخیص حمایت از آسیب دیدگان حین خدمت خواهد بود.

وی با بیان اینکه هفت درجه جهت سطح بندی آسیب حین خدمت تعیین شده است افزود: همچنین اقدامات متعددی جهت تسهیلگری و حمایت از آسیب دیدگان و جان باختگان حین خدمت در حوزه اجتماعی و فرهنگی،اداری و بازنشستگی و معیشتی، درمانی و رفاهی پیش بینی شده که بر اساس سطح بندی صورت گرفته تخصیص خواهد یافت.

براساس گزارش شهرنوشت، مدیرکل امور ایثارگران شهرداری تهران در پایان بازنگری این دستورالعمل و اجرای آن پس از ویرایش نهایی را یادآور شد و اظهارداشت: تمام حادثه دیدگان پیش و پس از ابلاغ این دستورالعمل تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

لازم به ذکر است در این جلسه مستندات پزشکی 17 نفر از مصدومین حین خدمت مورد بررسی قرارگرفت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شهرداري تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۸۰۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی ۳۰ بازارچه نوروزی صنایع‌دستی برای حمایت از هنرمندان بومی در گلستان

ایسنا/گلستان معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گلستان از برپایی بازارچه‌های نوروزی صنایع‌دستی در ۳۰ نقطه استان خبر داد.

مریم حاجی‌ابراهیمی امروز دوشنبه ۶ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ در گفت‌وگو با خبرنگاران بابیان این‌که نوروز فرصتی برای رونق کار هنرمندان صنایع‌دستی است، اظهار کرد: هرساله در ایام نوروز به‌واسطه حضور میهمانان و مسافران نوروزی، هنرمندان صنایع‌دستی هم فرصتی پیدا می‌کنند تا بتوانند با عرضه تولیدات خود، فروش بیشتری داشته باشند. 

وی بیان کرد: نظر به فرارسیدن ایام نوروز و تلاش برای خدمت‌رسانی مطلوب به گردشگران و مسافران در این ایام و همچنین در راستای حمایت از هنرمندان و صنعتگران صنایع‌دستی، اقدام به برپایی نمایشگاه‌ها و بازارچه‌های موقت فروش صنایع‌دستی در سطح این استان شده است. 

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی گلستان تصریح کرد: به این منظور، بازارچه‌های نوروزی در ۳۰ نقطه از استان برپا شد تا با برپایی بازارچه‌های موقت صنایع‌دستی زمینه‌ای فراهم کنیم تا هنرمندان صنایع‌دستی فروش خود را چند برابر کنند. 

حاجی‌ابراهیمی، تعداد کل غرفه‌های این بازارچه‌ها را ۳۹۰ غرفه اعلام کرد و گفت: در کنار بازارچه‌های موقت نوروزی، ۲ بازارچه دائمی نیز در شهرستان‌های آق‌قلا و مینودشت در این ایام به عرضه صنایع‌دستی استان می‌پردازند.

این مقام مسئول یادآور شد: فعالیت بازارچه‌های نوروزی صنایع‌دستی در سطح استان از ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ لغایت ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ متغیر است و به هم‌استانی‌ها و گردشگران نوروزی ارائه خدمت می‌کنند.

حاجی‌ابراهیمی اظهار امیدواری کرد: با برپایی این نمایشگاه‌ها ضمن خدمت‌رسانی به مسافران نوروزی، صنایع‌دستی این استان بیش‌ازپیش معرفی‌شده و درآمدزایی مطلوب برای هنرمندان این استان حاصل شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دستگاه قضا صادقانه به مدیریت شهرداری را کمک می‌کند
  • دستگاه قضا صادقانه مدیریت شهرداری را کمک می‌کند
  • امیدآفرینی و تحقق شعار سال اولویت شهرداری و شورای شهر است
  • ارائه خدمات رایگان به آسیب دیدگان در مراکز بهزیستی
  • اثرگذاری خدمات شهرداری قم در کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • مسئولان با همه توان از سرمایه‌گذاران حمایت کنند
  • جزئیات ثبت نام امریه سربازی | دستورالعمل جدید برای استفاده از مشمولان در سازمان ها اعلام شد
  • نوروزگاه عشایری صالح شهر در حال خدمت رسانی به مسافران نوروزی
  • بازنگری در مقررات ملی ساختمان با رویکرد مدیریت مصرف انرژی
  • برپایی ۳۰ بازارچه نوروزی صنایع‌دستی برای حمایت از هنرمندان بومی در گلستان