Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-23@09:24:53 GMT

تحریم آمریکا بر ضد فلزات ایران تکراری است

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۸۰۵۳۴

عضو هیأت مدیره انجمن سنگ آهن ایران، با تکراری دانستن تحریم جدید اعلامی آمریکا بر ضد صنایع فلزی گفت: تحریم‌ صنایع فلزی ایران موضوع جدیدی نیست و از زمان خروج آمریکا از برجام نیز وجود داشته است.  

قدیر قیافه ، ضمن اشاره به ادعای اعمال تحریم‌های جدید بر روی صنایع معدنی به ویژه فولاد، مس و آلومینیوم از سوی رئیس جمهور آمریکا، اظهار کرد: سال‌هاست که اقتصاد ایران تحت تحریم‌های آمریکا قرار دارد و البته که هر مرحله سخت‌تر نیز شده است اما به موازات آن فعالان اقتصادی راه‌های بسیار زیادی پیدا کرده و توانسته‌اند از این تحریم‌ها گذر کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تحریم صنایع فلزی که چند روز پیش توسط رئیس جمهور آمریکا علیه بخش معدن و صنایع معدنی ایران و برای حوزه‌هایی همچون فولاد، مس و آلومینیوم اعلام شد، موضوع جدیدی نیست؛ چرا که در همان زمان خروج یکجانبه آمریکا از برجام، فلزات ایران از جمله فولاد، مس و آلومینیوم در حوزه تحریم‌های اعلام شده قرار گرفت.

او ادامه داد: در شرایط سختی که اقتصاد ایران در آن قرار گرفته است، دولت نباید گام‌هایی بردارد که به ضرر تولیدکنندگان و صادرکنندگان باشد. به ویژه در شرایطی که دولت و تمامی نهادهای مرتبط باید به حمایت از تولیدکنندگان، صادرکنندگان و صنایع برخیزند و هدف «رونق تولید» را محقق کنند. اکنون نباید جلوی صادرات محصولات با ارزش افزوده بالا گرفته شود. بنا بر آمار اعلام شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت سال گذشته تولید فولاد بالغ بر ۲۵ میلیون تن بوده است؛ این در حالی است که میزان مصرف داخلی فولاد ایران در سال گذشته به ۱۴ میلیون تن رسید بنابراین باید اجازه داد مازاد تولید و نیاز کشور به خارج صادر شود تا صادرکنندگان هم علاوه بر ماندگاری در بازارها، به تعهدات خود به موقع عمل کنند.

عضو هیأت مدیره انجمن سنگ آهن ایران با بیان اینکه بخش عمده‌ای از صادرات صنایع معدنی و فولاد ایران به کشورهای همسایه صورت می‌گیرد که پس از این نیز می‌تواند ادامه یابد، گفت: همچنین نکته حائز اهمیت این است که شرکت‌های کوچک و متوسط بسیاری، صادرکننده محصولات معدنی ایران هستند که متناظر با آنها، شرکت‌های کوچک و متوسط زیادی در دنیا و کشورهای هدف صادراتی، طرف قرارداد و خریدار محصولات ایرانی هستند و کار را پیش می‌برند ضمن اینکه طرف‌های مقابل آنها به دلیل قرار گرفتن در الگوی شرکت‌های کوچک و متوسط، مراودات زیادی با آمریکا ندارند بنابراین از این جهت می‌توان گفت که از این شرایط نیز می‌توانیم عبور کنیم.

اقتصادآنلاین

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000E2L برچسب ها: سنگ آهن ، صنعت ، بازارنیوز

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: سنگ آهن صنعت بازارنیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۸۰۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مذاکرات مستقیم میان ایران و آمریکا در جریان است؟ | پاسخ یک مقام آگاه

به گزارش همشهری آنلاین، یک منبع آگاه در گفت‌وگو با ایرنا ضمن اشاره به برخی ادعاها درخصوص مذاکرات مستقیم نمایندگان ایران و آمریکا گفت: هیچ مذاکره مستقیمی بین ایران و آمریکا برقرار نیست و تبادل پیام‌ها صرفا در چهارچوب تعریف شده در جریان می‌باشد.

وی تاکید کرد: مذاکرات رفع تحریم با کشورهای عضو برجام توسط علی باقری کنی به عنوان مذاکره کننده ارشد هسته ای جمهوری اسلامی ایران دنبال می‌شود.

اخیرا برخی رسانه‌ها با انتشار اخباری نادرست مدعی مذاکره مستقیم مقامات کشورمان با طرف آمریکایی و برخی تغییرات در سازوکارهای مذاکراتی شدند.

کد خبر 846091 برچسب‌ها توافق هسته‌ای ایران ایران و آمریکا خبر ویژه تحریم

دیگر خبرها

  • تهیه فهرستی از تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه صنایع پهپادی و موشکی ایران
  • بلومبرگ: تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران روی کاغذ می‌ماند
  • توافق آمریکا برای خرید نفت ایران / بازار انرژی شگفت زده شد!
  • صادرات نفت ایران به چین چگونه می‌شود؟
  • هیچ مذاکره مستقیمی بین ایران و آمریکا برقرار نیست/باقری مذاکرات رفع تحریم را پیگیری می‌کند
  • خبرگزاری ایرنا: هیچ مذاکره مستقیمی بین ایران و آمریکا برقرار نیست/ باقری‌کنی، مذاکرات رفع تحریم را پیگیری می‌کند
  • مذاکرات مستقیم میان ایران و آمریکا در جریان است؟ | پاسخ یک مقام آگاه
  • هیچ مذاکره مستقیمی بین ایران و آمریکا برقرار نیست | باقری مذاکرات رفع تحریم را پیگیری می‌کند
  • تصویب تحریم‌های نفتی جدید ایران در کنگره آمریکا
  • رکوردشکنی تولید فولاد و پتروشیمی در شرایط تحریم