Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-25@00:55:39 GMT

واکنش عراق به اقدام آمریکایی‌ها: اوضاع کشور امن است

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۸۰۷۱۵

واکنش عراق به اقدام آمریکایی‌ها: اوضاع کشور امن است

وزارت خارجه عراق با صدور بیانیه‌ای به تصمیم آمریکا در خصوص کاهش تعداد کارکنان سفارت این کشور در بغداد واکنش نشان داد و گفت که «اوضاع این کشور امن است».

به گزارش فارس، وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای به کارکنان «غیرضرور» سفارت خود در بغداد و کنسولگری این کشور در اربیل دستور داد تا عراق را ترک کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ساعاتی بعد، سفارت آمریکا در بغداد هم در بیانیه‌ای از تصمیم خروج کارمندان این سفارتخانه در بغداد و اربیل حمایت و دلیل این تصمیم را «شرایط امنیتی» کنونی» عراق عنوان کرد.

«احمد الصحاف» سخنگوی وزارت خارجه عراق هم عصر چهارشنبه به تصمیم آمریکا درباره کاهش تعداد کارکنان سفارت خود در عراق به دلیل ناامنی‌های این کشور واکنش نشان داد و اوضاع عراق را «امن» توصیف کرد.

سخنگوی وزارت خارجه عراق با بیان اینکه «اوضاع امنیتی این کشور باثبات است»، افزود: «با همه طرف‌ها هماهنگی داریم و به گفت‌وگو و ایجاد فرصت‌های توازن قوا با توجه به نیاز منطقه متعهدیم».

الصحاف گفت که «اوضاع عراق بسیار امن است و بر حاکمیت و حمایت از منافع ملت عراق تاکید دارد».

وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای به کارکنان «غیرضرور» سفارت خود در بغداد و کنسولگری این کشور در اربیل دستور داد عراق را ترک کنند.

در بخشی از این بیانیه که در پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت خارجه آمریکا منتشر شده، آمده است: «وزارت خارجه ایالات متحده دستور داده کارمندان غیرضرور حکومت ایالات متحده، چه در سفارت در بغداد و چه در کنسولگری در اربیل، عراق را ترک کنند.»

آمریکا در روزهای گذشته ادعا کرده بود که تهدیدات علیه نیروهای آمریکایی در منطقه افزایش یافته است. اوایل هفته هم سفارت ایالات متحده در بغداد با صدور بیانیه‌ای به اتباع آمریکا توصیه کرد از سفرهای غیرضروری به عراق خودداری کنند.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: عراق آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۸۰۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنتاگون: از طرح حمله اسرائیل به رفح خبر نداریم

آفتاب‌‌نیوز :

وزارت دفاع آمریکا مدعی است که در این مرحله هیچ نشانه‌ای از آغاز هیچ نوع عملیات زمینی بزرگ رژیم صهیونیستی در شهر «رفح» وجود ندارد.

«پاتریک رایدر» سخنگوی پنتاگون شامگاه سه‌شنبه ادعا کرد: «ما در این مرحله از هیچ طرح قابل اجرا در رفح که با طرف آمریکایی در میان گذاشته شده باشد، آگاه نیستیم».

به نوشته وبگاه وزارت دفاع آمریکا، رایدر همچنین گفت که گروه‌های مقاومت عراقی روز گذشته برای اولین بار از تاریخ ۱۳ فوریه، دو حمله را علیه نظامیان این کشور در عراق و سوریه انجام دادند.

وی در این‌باره توضیح داد: «ما از دولت عراق می‌خواهیم که تمام اقدامات لازم را برای تضمین امنیت و دفاع از نیرو‌های آمریکایی در این کشور انجام دهد».

طبق این گزارش، سخنگوی پنتاگون مدعی شد: «اگر حملات شبه نظامیان ادامه یابد، ما در دفاع از نیرو‌های خود مانند گذشته تردید نخواهیم کرد».

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • مدد الهی نظامیان متجاوز آمریکا را در طبس زمین‌گیر کرد
  • بیانیه وزارت امور خارجه به مناسبت فرارسیدن سالروز واقعه طبس
  • بیانیه وزارت خارجه در سالگرد واقعه طبس و شکست آمریکا
  • سخنگوی وزارت خارجه: نقش آمریکا در نسل‌کشی اسرائیل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود
  • پنتاگون: از طرح حمله اسرائیل به رفح خبر نداریم
  • تکذیب بیانیه منسوب به حزب‌الله عراق درمورد ازسرگیری حملات علیه پایگاه‌های نظامی آمریکا
  • سخنگوی وزارت خارجه: مقامات ذی‌ربط احضار سفیر سوئیس به سپاه را تکذیب کردند | تبادل پیام با آمریکا
  • تلاش ۲۰ کشور برای ممانعت از پاسخ ایران به اسرائیل | به اقدام متجاوزانه دیگر پاسخ قوی‌تر می‌دهیم | واکنش به حادثه امنیتی در سفارت ایران در فرانسه
  • آغاز نشست سخنگوی وزارت خارجه
  • تجاوز دیگری صورت بگیرد قاطع‌تر پاسخ می‌دهیم