Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@22:30:29 GMT

معاون وزیرصمت: قیمت خرما باید کاهش یابد

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۸۰۷۹۶

معاون وزیرصمت: قیمت خرما باید کاهش یابد

بوشهر- ایرنا- معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: قیمت کنونی خرما درکشور بالاست و باید کاهش یابد.

به گزارش ایرنا، عباس تابش روز چهارشنبه در نشست با صاحبان واحدهای بسته بندی خرما در دشتستان استان بوشهر افزود: علت گرانی این محصول کوتاهی برخی صاحبان خرما در فروش و عرضه آن به بازار است.
رئیس سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان اظهارداشت: اکنون سردخانه‌هایی وجود دارد که 300 تن خرما درآن ذخیره شده، اما صاحبان کالا حاضر به فروش و عرضه آن در بازار نیستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: در ارتباط با صادرات خرما مشکلی وجود ندارد اما اولویت اصلی در ارتباط با خرما حفظ حقوق شهروندی است که باید مردم از قمیت عرضه شده این محصول راضی باشند.
تابش ادامه داد: کشور ما امروز نیازمند کار جهادی است و باید مانند هشت سال دفاع مقدس که تولید‌کنندگان محصول خود را برای جبهه می‌فرستادند اکنون نیز کار باید جهادی شود.
وی افزود: تولید کنندگان با عرضه محصولات خود به بازار باید مانع از افزایش قیمت کاذب کالاها شوند.
تابش ادامه داد: در این ارتباط شرایط نباید به گونه ای باشد که تولیدکنندگان قیمت را روز به روز افزایش دهند اما مصرف کننده در کشور و استان بوشهر نتواند خرما بر سر سفره افطار خود ببرد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: سالانه 157 هزار تن خرما در این استان تولید که از این میزان 27 هزارتن آن صادر می شود.
سید حسین حسینی محمدی افزود: کشورهای روسیه، عراق، امارات، ترکیه، ترکمنستان، چین و ویتنام مقاصد اصلی صادرات خرمای استان بوشهر را تشکیل می دهند.
وی ادامه داد: در این ارتباط رویکرد و الویت اصلی تامین بازار داخلی و پس از آن دسترسی به بازارهای هدف صادراتی است.
حسینی محمدی اضافه کرد: دشتستان از قطب‎های تولید خرما در کشور و دارای بالاترین مساحت نخلستان در استان بوشهر است.
شهرستان دشتستان با چهار میلیون اصله نخل و تولید سالانه 120 هزار تن خرما قطب تولید این محصول در استان بوشهر و کشور است.
6043/7212

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد خرما كاهش قيمت دشتستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۸۰۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی قیمت طلا و سکه ۸ فروردین ۱۴۰۳ / طلا بخریم یا نه؟

به گزارش صدای ایران، قیمت دلار در معاملات پشت خطی طی هفتمین روز فروردین‌ماه کاهشی بود و در کف کانال نخست کریدور ششم قرار گرفت. با این حال، قیمت طلای جهانی صعودی است و تا لحظه تنظیم این گزارش به 2193 دلار رسیده است!

این روند متضاد، بازار طلا را در سومین روز معاملاتی هفته سردرگم کرد و به این ترتیب، قیمت طلای 18 عیار و سکه‌های سنگین صعودی و قیمت دیگر قطعات سکه نزولی شدند.


کارشناسان بازار طلا معتقدند باید در انتظار شروع رسمی معاملات از نیمه دوم فروردین‌ماه نشست تا روند واقعی بازار قابل شناسایی باشد و فعلا هر گونه ورود با دید سرمایه‌گذاری به این بازار، با ریسک‌های زیادی همراه است.

قیمت سکه امامی با اندکی افزایش نسبت به روز دوشنبه، روی رقم 38 میلیون و 800 هزار تومان ایستاد. قیمت سکه بهار آزادی اما دوباره به کانال 35 میلیونی بازگشت و این قطعه طلایی در قیمت 35 میلیون و 990 هزار تومان دادوستد شد. قیمت نیم‌سکه در تاریخ هفتم فروردین‌ماه به 23 میلیون و 200 هزار تومان رسید و نسبت به روز دوشنبه 100 هزار تومان کاهش داشت.

قیمت ربع سکه هم با 100 هزار تومان کاهش نسبت به روز دوشنبه، به رقم 14 میلیون و 400 هزار تومان رسید. قیمت سکه گرمی نیز با 30 هزار تومان کاهش نسبت به روز دوشنبه، روی رقم هفت میلیون تومان قرار گرفت. گفتنی است در روز سه‌شنبه، حباب سکه‌های سنگین افزایشی بود.

قیمت طلای 18 عیار با کاهش نسبت به روز دوشنبه روی قیمت سه میلیون و 228 هزار تومان ایستاده اما در مقایسه با ابتدای بازار روز سه‌شنبه، صعودی بوده است. قیمت مثقال طلا نیز در معاملات روز سه‌شنبه یک رفت و برگشت به کانال 13 میلیونی را تجربه کرد اما اگرچه در مقایسه با ابتدای روز صعودی بود، در پایان رقم 13 میلیون و 979 هزار تومان را لمس کرد.

دیگر خبرها

  • جهش چشمگیر قیمت گاز در انتظار شهروندان آلمانی
  • آخرین وضعیت نیروگاه بوشهر از زبان معاون سازمان انرژی اتمی
  • برای حل بسیاری از چالش‌های اقتصادی باید تولید در کشور افزایش یابد
  • حکایت معنادار افزایش قیمت کارخانه ای و ناترازی در بازار ۱۴۰۲ خودرو
  • حکایت معنادار افزایش قیمت کارخانه و ناترازی در بازار ۱۴۰۲ خودرو
  • نظارت بر بازار قم امسال افزایش می‌یابد
  • پنج تصویر فراموش‌نشدنی از بازار خودرو در سال ۱۴۰۲
  • پیش بینی قیمت طلا و سکه ۸ فروردین ۱۴۰۳ / طلا بخریم یا نه؟
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار سه‌شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز سه‌شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۳