Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-18@16:35:23 GMT

کشفیات مواد مخدر در کردستان ۱۲۰ درصد افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۸۰۹۲۱

کشفیات مواد مخدر در کردستان ۱۲۰ درصد افزایش یافت

در دیدار فرمانده انتظامی استان با استاندار کردستان مطرح شد که از ابتدای سال‌جاری تاکنون کشفیات مواد مخدر نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲۰ درصد رشد داشته است. ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۲ استانها کردستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، بهمن مرادنیا ظهر امروز در دیدار با فرمانده انتظامی استان با قدردانی از تلاش‌های پلیس در راستای مقابله با عوامل تهیه و توزیع مواد مخدر اظهار داشت: برنامه‌ریزی در زمینه پیشگیری از اعتیاد، آگاه‌سازی شهروندان و توانمندسازی آنان سبب کاهش آمار اعتیاد به مواد مخدر در جامعه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برخورد و اقدامات سلبی جهت مبارزه با موادمخدر به‌تنهایی نتیجه‌بخش نیست بلکه باید با اقدامات فرهنگی، پیشگیرانه، عزم راسخ و همکاری خانواده‌ها و همه اقشار مختلف جامعه با این پدیده شوم مقابله کرد.

استاندار کردستان با اشاره به گسترش اعتیاد در بین جوانان جامعه، بر ضرورت مقابله با مواد مخدر و توجه هر بیشتر مسئولان نسبت به پیشگیری از این معضل تاکید و تصریح کرد: باید رویکرد جدی برای مبارزه با این پدیده شوم در جامعه ایجاد شود.

وی تاکید کرد: احساس مسئولیت اجتماعی نسبت به پدیده اعتیاد و مواد مخدر باید تقویت شود تا مبارزه با این آسیب مهم نتیجه‌بخش باشد.

کاهش نرخ‌ شیوع اعتیاد در استان ایلام،کمتر از میانگین کشوری استبرنامه‌های معاونت اجتماعی سپاه قدس گیلان در حوزه اعتیاد تشریح شدهمدان| افراد سودجو همسو با اهداف دشمن در حوزه اعتیاد اقدام می‌کنند

مرادنیا با تاکید بر اینکه آموزش‌های پیشگیری از اعتیاد در استان کردستان نهادینه شود، یادآور شد: باید همه اقشار جامعه در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی تلاش و احساس مسئولیت کنند تا به اهداف مورد نظر برسیم.

755 معتاد متجاهر در کردستان جمع‌آوری شد

فرمانده انتظامی استان کردستان نیز در این نشست با بیان اینکه مبارزه با باند و عناصر تهیه و توزیع مواد مخدر یکی از مطالبات به‌حق مردم از پلیس است، اظهار داشت: نیروی انتظامی در راستای تحقق خواسته مردم از هیچ تلاشی دریغ نکرده و با تمام توان محیط را برای فعالیت مجرمانه این افراد ناامن خواهند کرد.

سردار علی آزادی مقابله با مواد مخدر و اعتیاد را ماموریت بزرگ و خطیر عنوان کرد و افزود: اعتیاد بستر بسیاری از آسیب‌های اجتماعی است و به‌ همین دلیل فعالیت در این حوزه نیاز به همت، کار جهادی و همدلی دارد.

وی با بیان اینکه مقابله تنها راه ریشه‌کن کردن اعتیاد نیست، گفت: مبارزه با مواد مخدر نیازمند عزم جدی و همگانی است و در این راستا «راهبرد اجتماعی‌شدن مبارزه با اعتیاد» بهترین راهکار برای پیشگیری از گسترش این معضل در جامعه است.

آزادی در پایان سخنان خود با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای مقابله با مواد مخدر در استان خاطرنشان کرد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون، با تلاش ماموران انتظامی کشفیات مواد مخدر نسبت به مدت مشابه سال گذشته 120 درصد رشد داشته و در طول همین مدت 755 نفر از معتادان متجاهر جمع‌آوری و بخشی از آنان برای درمان به مراکز ترک اعتیاد معرفی شدند.

انتهای پیام/ح

R7848/P/S6,66/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۸۰۹۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه پیشگیری و درمان اعتیاد با رویکرد مردمی سازی

به گزارش خبرنگار مهر، نمایشگاه «ارائه توانمندی‌های شرکت‌های دانش بنیان در حوزه نیازهای فناورانه ستاد مبارزه با مواد مخدر» با حضور علیرضا کاظمی قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر و دیگر مسؤولان و نیز شماری از شرکت‌های دانش بنیان امروز در مجموعه فرهنگی شقایق برگزار شد.

کاظمی در این برنامه بیان داشت: ستاد مبارزه با مواد مخدر رویکرد مردمی سازی را در پیش دارد که این رویکرد در کانون توجه برنامه‌های ستاد است.

وی افزود: حوزه فرهنگی و پیشگیری، درمان و مبارزه را با رویکرد مردمی سازی پیش می‌بریم و این مهم‌ترین رویکرد ما است.

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: بحث توسعه مشارکت‌های مردمی حائز اهمیت است که این برنامه در قالب مجمع خیرین و یاری گران در سطح استان‌ها شکل گرفته است.

وی ادامه داد: توسعه برنامه یاری گران زندگی با کمک بخش‌های مردمی مثل یاری گران زندگی در محلات، روستاها، مدارس و دانشگاه‌ها که همه اینها با رویکرد مردمی اداره می‌شود مد نظر است و به عبارتی این کانون‌ها مردم پایه هستند و با مردم اداره می‌شوند.

کاظمی گفت: اولویت دیگر که در نمایشگاه قابل مشاهده است، به روز رسانی برنامه‌های ستاد مواد مخدر با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان است که این نیز به نوع خود یک رویکرد مردمی سازی به حساب می‌آید.

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: در واقع شرکت‌های دانش بنیان نمونه‌هایی از گروه‌های مردمی هستند که می‌توانند شتاب دهنده باشند و با تولیدات و محصولات خود می‌توانند در به روز آوری روش‌های پیشگیری و درمان اعتیاد کمک کنند.

وی افزود: این موارد به موازات فعالیت‌هایی همچون ساماندهی معتادین متجاهر و درمان آسیب دیدگان این حوزه که در سال گذشته در کشور دنبال شد، است و همچنین ضربه به بنیان‌های مالی قاچاقچیان و سوداگران مرگ در کشور از اولویت‌های ما است البته تاکید بر پیشگیری و درمان اعتیاد با رویکرد مردمی سازی داریم.

کد خبر 6080521

دیگر خبرها

  • بیش از ۱۳ کیلو مواد مخدر در رشت کشف شد
  • اعتبارات مبارزه با مواد مخدر در خوزستان افزایش یابد
  • ضرورت افزایش اعتبار برای مبارزه بامواد مخدر
  • برنامه پیشگیری و درمان اعتیاد با رویکرد مردمی سازی
  • نمایشگاه کشفیات پلیس مبارزه با مواد مخدر
  • هدف گذاری اصلی ستاد مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی پیشگیری باشد
  • هدف گذاری ستاد مبارزه با مواد مخدر باید پیشگیری باشد
  • (تصاویر) نمایشگاه کشفیات پلیس مبارزه با مواد مخدر فاتب
  • کشفیات پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران
  • کاهش ۶ درصدی کشفیات مواد مخدر در خراسان‌شمالی