Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-18@01:23:23 GMT

کنترل ساخت و سازها در روستاها باید با جدیت کنترل و نظارت شود

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۸۱۱۱۴

کنترل ساخت و سازها در روستاها باید با جدیت کنترل و نظارت شود

به گزارش خبرنگار مهر، علی اوسط اکبری مقدم بعد از ظهر چهارشنبه در جلسه بررسی طرح هادی روستای احمدآباد که در دفتر فرمانداری شهرستان رودسر برگزار شد با اشاره به اقدامات خوب صورت گرفته در این زمینه، اظهار کرد: مشاور طرح نیز بررسی‌های لازم را انجام داده و در حال حاضر طرح تصویب شده دارای مزایا و معایبی بوده که سبب ساخت و ساز اشتباهی در روستای احمد آباد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکبری مقدم با بیان اینکه با جلسات عمومی نمی‌توانیم به جمع بندی برسیم، افزود: در این جلسات نمی‌توانیم مشکل مردم روستا را حل کنیم باید به گونه‌ای عمل شود تا حقی از کسی ضایع نشود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان در ادامه بر کنترل ساخت و سازهای در روستای احمد آباد تأکید کرد و گفت: باید محدودیت‌های خاصی برای دستگاه‌های صادر کننده مجوز ایجاد شود تا از بروز هر گونه تخلف جلوگیری شود.

وی ادامه داد: مقرر شود نمایندگانی از ۹ کمیته کارشناسی اعم از مشاورین دفتر فنی استانداری، بنیاد مسکن، امور اراضی، بنیاد علوی، بخشداری، راه شهرسازی، بنیاد مستضعفان، منابع طبیعی، گردشگری در یک کارگروه کارشناسی تمامی مستندات قانونی در این زمینه را مجدداً بررسی کنند.

اکبری مقدم با تأکید بر لزوم در نظر گرفتن یک مدت زمان محدود برای اعلام نظر کارشناسی، افزود: کارشناسان باید ظرف مدت یک ماه نظر نهایی خود را اعلام کنند دهیاران نیز در این مدت حق صدور مجوز ساخت و ساز را ندارند.

وی با بیان اینکه عدم تعیین تکلیف در این حوزه سبب افزایش ساخت و سازهای غیر مجاز می‌شود، افزود: نظر نهایی کارگروه کارشناسی مورد قبول بوده و در یک جلسه رسمی به وضعیت طرح هادی روستای احمد آباد رسیدگی خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان در ادامه با اشاره به اینکه ۳۴ هکتار از اراضی اشغال شده در روستای احمد آباد خارج از طرح هادی هستند، گفت: بیش از ۶۰ خانواده در این اراضی ساکن هستند.

وی ادامه داد: ۱۵ درصد از پرونده‌های قضائی شهرستان رودسر مربوط به زمین‌های محدوده روستای احمدآباد است.

کد خبر 4618035

منبع: مهر

کلیدواژه: رودسر معاون عمرانی استانداری گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۸۱۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید مشترک و پایش مرکز معاینه فنی خودروهای سبک شهرستان چایپاره

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،باقر مهرعلیلو گفت: این بازدید با هدف کنترل و نظارت و ساماندهی مرکز معاینه فنی خودرو‌های سبک انجام گرفت.

وی افزود: در این بازدید مواردی ازجمله کالیبراسیون تجهیزات آزمون، کنترل حضور مستمر مدیر فنی مرکز، کنترل عملکرد تجهیزات آزمون‌ها و تجهیزات ایمنی موجود مورد بررسی قرار گرفت.

مهرعلیلو بیان کرد: بازدید از مراکز معاینه فنی خودرو‌ها بمنظور نظارت بر چگونگی عملکرد این مراکز، رفع نواقص و ساماندهی مراکز و تردد ایمن ناوگان حمل و نقل انجام می‌شود.

دیگر خبرها

  • بازدید مشترک و پایش مرکز معاینه فنی خودروهای سبک شهرستان چایپاره
  • قطع شدن راه ارتباطی ۵۰ روستای کوهستانی درشرق کرمان
  • طرح هادی ۵۶ درصد از روستاهای استان گلستان بازنگری شده است
  • راه ارتباطی هشت روستای کوهستانی منطقه ریگان قطع شده است
  • سیل روستای «بلبل آباد» در همدان
  • اجرای طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی به همت دامپزشکی شهرستان اشکذر
  • ۱۱۰۰۰ مسکن شهری و روستایی در مازندران احداث شد
  • افقی‌سازی مسکن را به مردم بسپارید نه به انبوه‌سازها!
  • والدین کنترل‌گر و دردسر عظیم فرزندان
  • کنترل و نظارت ساختمان از راه دور با سامانه ایران‌ساخت