Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس ستاد اربعین استان مرکزی با بیان اینکه ۴۵ موکب در استان مرکزی ساماندهی و دارای پروانه فعالیت شد گفت: موکب‌های استان مرکزی ۵۰۰ هزار پرس غذا در مناطق سیل‌زده توزیع کردند. ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۶ استانها مرکزی نظرات - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، خلیل نجفی  ظهر امروز در جلسه ستاد اربعین استان مرکزی با اشاره به اقدامات ستاد اربعین در سال گذشته اظهار داشت: در حادثه سیل ابتدای سال که تعدادی از استان‌ها درگیر سیل شدند موکب‌های استان مرکزی در استان لرستان و خوزستان حضور پیدا کردند که بیش از 500 هزار وعده غذا توزیع می‌کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بیش از 3 میلیارد و 500 میلیون تومان برآورد راستی‌آزمایی شده خدمات موکب‌ها در فروردین امسال برای خدمت‌رسانی به مردم سیل‌زده استان لرستان و خوزستان ارائه شده است.

رئیس ستاد اربعین استان مرکزی ادامه داد:  سال گذشته 45 موکب ساماندهی و پروانه فعالیت دادیم که به مردم خدمت‌رسانی می‌کردند و 50 درصد موکب‌ها در مسیر استان مرکزی بودند، استان مرکزی خدمات خوبی در راستای رفاه زائران ارائه داد.

موکب‌‌های گیلانی اربعین حسینی در لرستان مستقر شدندکرمانشاه| زائران اربعین حسینی از پرداخت عوارض خروج از کشور معاف شدنداهواز| اربعین حسینی منشا اتحاد بین ملت ایران و عراق است

نجفی بیان کرد: امسال نیاز به استقرار بیشتر موکب‌ها در عراق داریم که باید موکبداران همکاری بیشتری داشته باشند و به عنوان بنیه دولت باید در کنار دولت باشند.

صدور ویزا اربعین برای 58 هزار و 272 نفر در استان مرکزی در سال گذشته

در این جلسه دبیر ستاد اربعین حسینی استان مرکزی با اشاره به همکاری مسئولان و ادارات با ستاد اربعین در سال گذشته گفت: سال گذشته تمام ادارات ومسئولان همکاری بسیاری با ستاد اربعین داشتند و کارهای بزرگی توسط استان مرکزی در مهران انجام شد، پارکینگی در مهران توسط استان مرکزی ساخته شدکه حدود 80 هزار خودرو گنجایش دارد که ظرفیت آن نزدیک به 100 هزار خودرو رسیده است.

در این جلسه مدیریت حج و زیارت استان مرکزی با اشاره به صدور روادید برای زائران در سال گذشته گفت: با استقرار کنسولگری موقت عراق در اراک این مهم انجام شد که سال گذشته کنسولگری برای صدور روادید در دو مرحله اقدام کرد که برای 58هزار و 272 نفر توانستیم ویزا صادر کنیم و در روز 28 مهر ماه سال گذشته 9 هزار و 527 نفر بیشترین صدور روادید و 20 مهر ماه 18 نفر کمترین صدور روادید داشتیم.

اهتمام ویژه برای برگزاری همایش زائران اربعین در استان مرکزی

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با اشاره به اقدامات کمیته فرهنگی آموزشی اربعین در سال گذشته گفت: بخش نخست برنامه فعالیت تبلیغی، تبیینی اهداف و آموزشی زیارت اربعین بود که نشست توجیهی مبلغان در ماه محرم انجام شد و برای مبلغان اعزامی در موکب‌ها نشست‌های توجیهی و جلسات تبیینی گذاشته شد.

حجت‌الاسلام صفر قربانپور افزود: یکی از کارویژه مهم این کمیته نشست مطبوعاتی در ایام اربعین بود و در زمینه فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی اصل اعزام حرکت مبلغان با توجیه اقامه نماز، برگزاری نشست‌های تبیین احکام و ضرورت‌های امنیتی و سایر موارد بود.

وی ادامه داد: کار مهم این کمیته تهیه بروشور و دستورالعمل‌ها بود که امسال باید بیشتر به این نکته توجه شود، باید همایش زائران در استان برگزار شود زیرا بسیاری از نکات در این همایش بیان می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی بیان کرد: کارویژه در مبحث انتقال پیام به عنوان طرح نایب‌الشهید انجام شد که در این طرح در سال گذشته حدود 60 هزار عکس شهید توزیع شد.

20 پایگاه امداد و نجات هلال احمر استان مرکزی برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین

مدیرعامل هلال احمر استان مرکزی با اشاره به اقدامات کمیته امداد و نجات در اربعین سال گذشته گفت: 12 پایگاه بین شهری به صورت 24 ساعته در ایام اربعین و 8 پایگاه سیار هم آماده‌باش بودند که در محورهایی که بیشترین تردد زائر داشت، به مردم خدمت‌رسانی می‌کردند.

محمد محمدی افزود: اسکان اضطراری زائران انجام می‌شد و در سه موکب اصلی شهرستان اراک تیم‌های امداد و نجات مستقر کردیم که اقداماتی نظیر گرفتن فشار خون و سایر موارد را انجام می‌دادند همچنین اعزام تیم‌های امداد و نجات به شهرستان‌های نجف و کاظمین داشتیم.

ارائه 4500 وعده غذا توسط موکب شهسواران برای زائران اربعین 

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری مرکزی در این جلسه با اشاره به برقراری امنیت در اربعین سال گذشته گفت: اقداماتی از جمله برنامه‌ریزی برای تامین بستری امن برای تردد زائران انجام شد، تامین حفاظت ساختمان کنسولگری موقت، استقرار موقت کانکس در محل‌های ایستگاه‌های بازرسی دائم و موقت در ایام اعزام زائران داشتیم.

احمدرضا آدینه ادامه داد: اقداماتی از جمله تهیه طرح امنیتی ویژه افراد خارجی، توجیه چاپخانه‌ها برای جلوگیری از چاپ ویزاهای تقلبی، تامین امنیت و حفاظت تمامی موکب‌های استان، تردد افراد خارجی و رفع مشکلات انتظامی و قضایی تردد افراد پاکستانی و جلوگیری از عملیات تروریستی در تجمع‌ها انجام شد.

مدیرکل دفتر امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری مرکزی با اشاره به پذیرایی از 9 هزار نفر از زائران در سال گذشته گفت: تعداد افراد موکب شهسواران که مربوط به اتباع خارجی است که با خیران پاکستانی و افغانستانی اداره می‌شد حدود 4 هزار و 500 وعده غذا ارائه  می‌داد و در مجموع 9 هزار نفر پذیرایی داشتیم همچنین سال گذشته اتباع ما در کنسولی 5 هزار نفر ثبت نام کردند.

انتهای پیام/ح

R41371/P/S6,73/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۸۱۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطعی موقت آب در برخی مناطق همدان

روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان همدان اعلام کرد: به دلیل انجام تعمیرات در خطوط اصلی شبکه توزیع آب همدان، امروز سه‌شنبه از ساعت هشت صبح الی ۱۴ قسمت‌هایی از مناطق شهر همدان قطع می‌شود.

براساس این اطلاعیه، خیابان هنرستان، محوطه نستوه، شکریه، کمال آباد، سعیدیه، مهدیه، سلمان، زمانی و پشت بیمارستان بوعلی با قطعی احتمالی و یا افت فشار آب روبرو خواهند بود.

دفتر روابط‌عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان همدان از شهروندان خواست با رعایت الگوی مصرف و قطع مصارف غیر ضروری، یاری رسان این شرکت در توزیع آب شرب باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • قطعی موقت آب در برخی مناطق همدان
  • زائران دسترسی مناسبی به حرم حضرت معصومه (س) و اطراف آن ندارند
  • نیروگاه خورشیدی برای مناطق عشایری ۵۰ خانواری استان نصب می شود
  • برق تمام روستاهای سیل زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • ۴۰۰ زائر کهگیلویه و بویراحمدی به عتبات عالیات اعزام شدند
  • حال خوب| خوشحالی مردم «حُمِیل» از سیل جمعیت زائران اربعین
  • دستگیری توزیع کننده مواد مخدر صنعتی در اراک
  • جواد تشکری مدیر رادیو اربعین شد
  • توزیع ۵۶۰۰ بسته معیشتی در مناطق کم برخوردار البرز
  • تشدید بارش‌ها در بسیاری از مناطق کشور