Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@12:22:04 GMT

شهرداری های استان تهران بر اساس سند توسعه استان حرکت کنند

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۸۱۳۲۷

شهرداری های استان تهران بر اساس سند توسعه استان حرکت کنند

تهران- ایرنا- رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران با بیان اینکه شهرداری های استان تهران بر اساس سند توسعه استان حرکت کنند گفت: در صورتی که شهرداری ها بر اساس اسناد توسعه حرکت نکند قطعا رو به انحراف هستند.

به گزارش ایرنا، نعمت الله ترکی روز چهارشنبه در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری میان سازمان مدیریت و برنامه ریزی و شورای اسلامی استان تهران افزود: این نابسامانی هایی که در بخش مسکن شهر تهران رخ داده به دلیل نبود برنامه توسعه و حرکت بر اساس آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی یادآور شد: سال گذشته با اتمام سند آمایش سرزمین استان تهران، سند توسعه این استان نیز بر اساس آمایش و برنامه توسعه ششم کشور تدوین شد.
ترکی اظهار داشت: در سند توسعه استان تهران، تکلیف دستگاه های اجرایی مشخص شد و دبیران تمامی استان ها پس از انتخاب آموزش دیدند.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: سال گذشته همچنین از سند بودجه ریزی بر مبنای عملکرد این استان نیز رونمایی شد تا دستگاه های اجرایی این استان متناسب با برنامه ها و طرح های ارائه شده، اعتبار دریافت کنند و بر عملکرد و اقدامات آنان نیز نظارت شود.
وی خاطرنشان کرد: برای نخستین بار مشخص شد که دستگاه های اجرایی این استان 880 خدمت ارائه می کنند و شاید یکی از علل نارضایتی ارباب رجوعان، نبود اطلاع از خدماتی بود که دستگاه ها ارائه می کردند.
ترکی ادامه داد: به این ترتیب به این نکته رسیدیم که اگر بناست ساخت و ساز و نیروی انسانی برای استان پیش بینی شود برای این 880 خدمت باید ساختار داشت.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: رویکرد دیگری که این سازمان در پیش گرفت، نگرش برنامه ای بود بدین روش که برنامه های ارائه شده، پس از بررسی کارشناسی اولویت بندی می شوند.
وی با تاکید بر اینکه سند توسعه استان تهران با سند توسعه کشور منطبق است، اضافه کرد: در کنار شهرداری ها، برنامه های روستا نیز باید با اسناد استانی انطباق داشته باشند تا بر اساس آن تصمیم گیری و برنامه ریزی کنند.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران این استان را نیازمند آمار کامل و دقیق از بخش های مختلف خواند و گفت: تمام دستگاه های اجرایی در قالب سامانه آماری متولی ثبت اطلاعات خود در سامانه آماری این استان شده اند و اطلاعات موجود ملاک برنامه ریزی برای توسعه در بخش های مختلف خواهد بود.
** لزوم انطباق سند توسعه شهر تهران با استان
رییس شورای استان تهران نیز در ادامه این جلسه گفت: استان تهران رتبه دوم نابرخورداری را از نظر سرانه ها در کشور دارد.
الهام فخاری یادآورشد: شاید یکی از علت های نابرخورداری استان تهران از سرانه ها، نبود برنامه منسجم مبتنی بر سند آمایش استان است.
وی تاکید کرد: سازمان مدیریت و برنامه ریزی در مسیر تدوین این اسناد، نخستین سازمانی را که درگیر کرد، شوراها بود که نقش به سزایی در آگاه سازی و ارتقای اطلاعات مردم و مدیران دارد.
فخاری به ابلاغ احکام در شورای شهر تهران در خصوص برنامه سوم توسعه پایتخت اشاره کرد و ادامه داد: در تدوین این سند تاخیر داریم که می توان از جهتی به این تاخیر به عنوان فرصت همخوان سازی با اسناد آمایش سرزمین و توسعه استان استفاده کرد.
رییس شورای اسلامی استان تهران گفت: انتظار می رود که در روندهای اجرایی، مسئولان از مفاد این اسناد به خوبی و با جزئیات اطلاع داشته و به آن پایبند باشند.
وی اظهار داشت: از رسانه ها دعوت می کنم مانند مدیران و اعضای شوراها به اسناد آمایش سرزمین و توسعه استان در مقیاس استانی و شهرستانی مسلط باشند.
در پایان این برنامه تفاهم نامه همکاری برای پیگیری برنامه ها و نظارت بر اجرای آنها میان سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران و شورای استان تهران امضا شد.
تهرام/3001//6139

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي سند آمايش سرزمين اسناد توسعه شهرداري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۸۱۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه جذب ۸۰ همت سرمایه بخش خصوصی توسط شهرداری تهران

به گزارش خبرنگار مهر، نوید خاصه‌باف مدیرکل سازمان امور مشارکت‌های مردمی و سرمایه‌گذاری شهرداری تهران در شهرداری تهران در نشست خبری با اشاره به تغییر سیاست‌ها و رویکردهای این سازمان گفت: نگرش برد برد با همکاری بخش خصوصی مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: با همکاری شهرداری و… ۱۵ پروژه بلاتکلیف سال گذشته مشکلات آن رفع شد و برای جذب ۸۰ همت سرمایه گذاری در سال ۱۴۰۳ برنامه ریزی شده است.

مدیرکل سازمان امور مشارکت‌های مردمی و سرمایه‌گذاری شهرداری تهران خاطر نشان کرد: ۱۶ ابر پروژه نیز احصا شده و ۱۰۲ همت جذب سرمایه‌گذاری برای آن پیش بینی شده است.

خاصه باف همچنین از راه اندازی داشبورد مدیریتی سرمایه‌گذاری شهرداری تهران خبر داد و گفت: مقدمات ایجاد پنجره واحد سرمایه گذاری نیز فراهم شده و هیات‌های اندیشه ورز تشکیل شده است.

خبر در حال تکمیل است.

کد خبر 6085106

دیگر خبرها

  • ایجاد ۴۰ هزار فرصت شغلی در استان کرمانشاه
  • رویداد ویژه «ایمنی و حمل و نقل» در پایتخت 
  • تکمیل برنامه عملیاتی ۱۴۰۵-۱۴۰۴ ذیل برنامه راهبردی ۱۴۱۰ اصفهان
  • تورم سالانه قم پس از ۱۹ ماه به زیر ۴۰ درصد رسید
  • حقوق ۱۵ میلیون تومانی و شغل آبرومند در انتظار زباله‌گردها
  • دست یاری تهران به بلوچستان | چگونه شهرداری تهران به سیل زدگان چابهار کمک می‌کند؟
  • کمک تهران به بلوچستان | چگونه آتش نشانان تهرانی به سیل زدگان چابهار کمک می‌کنند؟
  • برنامه جذب ۸۰ همت سرمایه بخش خصوصی توسط شهرداری تهران
  • سال جدید برنامه‌های خوبی را برای توسعه و عمران شهر ایلام داریم
  • خبر مهم مدیرعامل مدیریت پسماند شهرداری در مورد زباله سوز | امضاء پیش قرارداد زباله‌سوز ۶ هزار تنی در ماه جاری