Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-16@10:09:02 GMT

نماینده عراقی: هشدار پامپئو کذب است

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۸۱۳۶۴

منابع عراقی اظهارات منتسب به آیت‌‌الله سیستانی در خصوص توصیه‌‌های ایشان مبنی بر دور نگه داشتن عراق از تنش بین ایران و آمریکا و ادعاهای وزیر امور خارجه آمریکا در خصوص گروه‌های مقاومت را تکذیب کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛، همزمان با افزایش تنش در منطقه به دنبال اقدامات ضد ایرانی آمریکا، منابع خبری از تکذیب اظهارات منتسب به «آیت‌الله سید علی سیستانی»، مرجع شیعیان در عراق در خصوص توصیه‌های وی به دولت عراق خبر دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شبکه المیادین لبنان (۲۵ اردیبهشت) به نقل از منابع نزدیک به آیت‌الله سیستانی گزارش داد که وی هیچ‌گونه موضعی در خصوص «بحران» بین ایران و آمریکا اتخاذ نکرده است.   این پاسخ  در واکنش به ادعای یک رسانه نزدیک به قطر داده شده است. روزنامه العربی الجدید صبح امروز چهارشنبه ادعا کرد، عبدالهادی الحکیم، نماینده سابق پارلمان عراق و نزدیک به مرجعیت، در دیدار اخیر با نخست‌وزیر عراق حامل پیام بیت مرجعیت بوده مبنی بر اینکه در تصمیم‌ها قاطع‌تر باشد و در مقابل احزابی که منافع خاص خودرا دنبال می‌کنند از خود قاطعیت نشان دهد.   این روزنامه به نقل از منابعی سیاسی بلندپایه در بغداد مدعی شده بود که عبدالهادی حکیم به نخست‌وزیر عراق پیامی درباره بحران فعلی تهران و واشنگتن فرستاده مبنی بر اینکه باید عراق را از ترکش‌های درگیری بین ایالات متحده آمریکا و ایران دور کرد؛ چرا که مردم عراق واقعا خسته‌اند و به دنبال مشکلات امنیتی جدیدی نیستند.   همزمان با انتشار این شایعه، یکی از نمایندگان پارلمان عراق به ادعای خبرگزاری رویترز انگلیس که مدعی شده بود آمریکا از عراق خواسته به گروه‌های مقاومت و الحشد الشعبی اعمال فشار کند، واکنش نشان داد.   دو منبع امنیتی عراق اعلام کردند که «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا در سفر از پیش برنامه‌ریزی نشده خود به عراق، از مقامات این کشور خواست تا گروه‌های مقاومت را تحت کنترل داشته باشد.(جزئیات بیشتر)   «محمد کریم البلداوی»، عضو ائتلاف الفتح عراق در واکنش به این خبر گفت که «ما به دنبال این نیستیم که دستورهایی از آمریکا بگیریم».   او در گفت‌وگو با شبکه المیادین گفت که هدف از سخنان پامپئو این است که آمریکایی‌ها می‌خواهند بر شکست خود در مقابله با ایران سرپوش بگذارند.   این نماینده عراق افزود: «اخبار منتشر شده در خصوص هشدار پامپئو به گروه‌های مقاومت عراق طی سفری که به بغداد داشته، صحت ندارد».   منبع: فارس 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۸۱۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر دفاع آمریکا: به‌دنبال درگیری با ایران نیستیم!

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا در واکنش به حمله شب گذشته ایران به اسرائیل اظهارکرد: از ایران می‌خواهیم که فوراً هرگونه حملهٔ بیشتر را متوقف کند و تنش‌ها را کاهش دهد؛ به‌دنبال درگیری با ایران نیستیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عراق: به دنبال پایان مأموریت ائتلاف بین المللی هستیم
  • امیرعبداللهیان: ایران هرگز به دنبال توسعه تنش‌ها در منطقه نبوده است
  • ایران هرگز به دنبال توسعه تنش‌ها در منطقه نبوده است
  • حمایت مردم عراق از پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی
  • تحلیلگر عراقی: آمریکا برای حفاظت از اسرائیل در خاک ما سامانه پدافند هوایی ایجاد کرده است
  • نماینده آمریکا حمله بی‌سابقه ایران و مقاومت به اسرائیل را محکوم کرد
  • نماینده آمریکا حمله بی سابقه ایران و مقاومت به اسرائیل را محکوم کرد
  • وزیر دفاع آمریکا: به‌دنبال درگیری با ایران نیستیم!
  • استقبال عراقی ها از پاسخ ایران به اسرائیل (فیلم)
  • استقبال عراقی‌ها از پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی